برگزاری آزمون استخدامی کارکنان شوراهای حل اختلاف در سال ۱۴۰۳

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه اعلام کرد

پایگاه خبری اختبار- رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه در حاشیه همایش استانی صبر از برگزاری آزمون استخدامی کارکنان شورای حل اختلاف در سال ۱۴۰۳ طبق قانون جدید شوراهای حل اختلاف خبر داد.

حجت‌الاسلام هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه ضمن سخنان خود در همایش استانی صبر که صبح امروز ۲۷ دی ۱۴۰۲ در شهر ساری برگزار می شد از برگزاری آزمون استخدامی کارکنان شورای حل اختلاف در سال آینده بر اساس قانون جدید شوراهای حل اختلاف مصوب ۱۴۰۲ خبر داد.

وی اعلام کرد از طریق این آزمون ۱۰ هزار نفر از واجدین شرایط استخدام خواهند شد، وی افزود: توافق‌های لازم در این خصوص با معاونت منابع انسانی قوه قضاییه انجام شده است.

مجوز استخدام ده هزار نفر ظرف ۵ سال

ماده ۶ قانون شوراهای حل اختلاف مصوب ۱۴۰۲، به قوه قضائیه اجازه داده است که ظرف ۵ سال حداکثر ۱۰ هزار نفر نیرو از طریق برگزاری آزمون عمومی و تخصصی به صورت پیمانی یا قرارداد کار معین برای شوراهای حل اختلاف استخدام کند.

شرایط استخدام در شورای حل اختلاف

به موجب ماده ۶ قانون، علاوه بر قبولی در آزمون عمومی و تخصصی استخدامی که به این منظور برگزار خواهد شد، یک شرط مهم برای استخدام افراد این است که تا پیش از تاریخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ در شوراهای حل اختلاف مشغول به فعالیت شده باشند.

در تبصره ۵ ذیل همین ماده تاکید شده است که از زمان تصویب قانون که ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ بوده است، هرگونه استخدام و به‌کارگیری اعضای جدید تحت هر عنوان در شوراها و پرداخت هرگونه حق بیمه برای آن‌ها ممنوع است.

بیشتر بخوانید:

کتاب قانون شوراهای حل اختلاف جدید سیاوش هوشیار

آیین نامه اولویت های استخدام شوراهای حل اختلاف

اولویت‌های استخدام در شورای حل اختلاف بر اساس معیارهای توانمندی، سوابق همکاری، تخصص، مدرک تحصیلی و حسن رفتار در نظر گرفته شده است که باید در آیین‌نامه‌ای که به تصویب رئیس قوه قضائیه می‌رسد، تعیین شود.

به موجب ماده ۶ قانون شوراهای حل اختلاف، آیین نامه اولویت های استخدام در شورای حل اختلاف باید ظرف مدت ۳ ماه از لازم الاجرا شدن این قانون در ۶ آذر ۱۴۰۲ تدوین و به تصویب رئیس قوه قضائیه برسد.

مقدمات و موانع برگزاری آزمون

حجت الاسلام صادقی پیش از این در مهر ماه و قبل از تصویب قانون شوراهای حل اختلاف وعده داده بود که پس از تصویب لایحه شورای حل اختلاف اقدامات لازم برای برگزاری آزمون‌های مربوط به جذب اعضای شوراهای حل اختلاف انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه آغاز استخدام‌ها به امسال خواهد رسید گفته بود: امیدواریم امسال انجام شود، اما بعید می دانم، زیرا مراحل مقدماتی خیلی طولانی است باید با دستگاه‌های متعددی از جمله سازمان اداری و استخدامی مکاتباتی انجام شود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور همچنین گفته بود: اگر این موضوع به تنهایی دست خودمان بود ظرف دو الی سه ماه آزمون را برگزار می‌کردیم، ولی، چون نیاز به هماهنگی‌های متعددی دارد بعید است ظرف پنج ماه آینده بتوانیم آزمون را برگزار کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. آزمون فقط ازبین کارکنان گرفته میشود؟یا همه می‌توانند شرکت کنند و کارکنان تنها سهمیه دارند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا