برگزاری دوره وکیل حرفه ای در دعاوی ملکی

موسسه حقوقی دادبانان دانا برگزاری می‌کند

از مهمترین خلاءهای آموزش در همه زمینه ها، به خصوص در رشته حقوق، آموزش کاربردی در کنار بررسی تئوری مطالب  است. مؤسسه‌ی حقوقی دادبانان در راستای حل این مسئله  با همکاری دانشکده ی کارآفرینی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، دانشگاه کانون وکلای دادگستری مرکز و سایر نهادهای دخیل در این امر، اقدام به برگزاری دوره‌ هایی به صورت حضوری و آنلاین (با امکان مشاهده آفلاین) در جهت ایجاد عدالت آموزشی می‌نماید. این دوره‌ها کاملاً کاربردی و مبتنی بر تجربه‌های عملی  و علمی  وکلا، اساتید و متخصصین هر حوزه برنامه ریزی و  اجرا می‌شود.

 یکی از دوره هایی که هم اکنون توسط موسسه حقوقی دادبانان در حال برگزاری است  دوره وکیل حرفه ای در دعاوی ملکی  است.

گزاف نیست که اگر ادعا کنیم هم اکنون اکثر دعاوی حقوقی رایج، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم مرتبط با بحث های حقوقی ملکی است .

اما با وجود کثرت چنین موضوعاتی، وکیلی که به صورت تخصصی در باب اکثر موضوعات این مباحث مسلط باشد، اندک است .

هدف از برگزاری دوره وکیل حرفه ای در دعاوی ملکی، آشنایی وکلا و مشاورین حقوقی با موضوعات  پر کاربرد در پرونده‌های ملکی و همچنین افزایش دانش آنها نسبت به مقررات مربوط به دعاوی ملکی و نحوه طرح دعوا و دفاع  در این گونه پرونده ها می‌باشد.

دادبانان برگزار کننده دوره های حقوق کاربردی

ویژگی های این دوره :

۱- بررسی کاربردی مسائل رایج در پرونده‌های ملکی

در این دوره با طرح پرونده‌های واقعی که در بردارنده موضوعات پر تکرار و رایج در دعاوی ملکی است و یا نگاه کاربردی به رویه و مقررات موجود، سعی می‌شود تا وکلا و مشاوران حقوقی به طور عملی با نکات اصلی و فن دفاع در دعاوی ملکی آشنا شوند.

۲- جامع بودن دوره

دعاوی راجع به املاک جنبه‌های متعددی دارد. در پرونده‌هایی که وکیل دادگستری حضور دارد، تسلط وکیل به مباحث مربوط به دعاوی قراردادهای مشارکت در ساخت، دعاوی پرکاربرد ملکی، حقوق ثبت املاک کاربردی، اراضی ملی و اصلاحات ارضی و موقوفات، تغییر کاربری اراضی و مقررات شهرداری بسیار حائز اهمیت است. در این دوره کلیه مباحث مذکور مورد کنکاش و بررسی قرار می‌گیرد تا مخاطبین، تسلط لازم را نسبت به مباحث حقوقی مربوط به املاک به دست آورند.

۳- توجه به رویه قضایی

بررسی آرای وحدت رویه و نظریات مشورتی اداره حقوقی قوه قضائیه و ارائه نمونه آرای قضایی، جهت کشف رویه قضایی که تاثیر بسزایی جهت پیروزی در دعوا دارد، از دیگر ویژگی‌های دوره وکیل حرفه‌ای در دعاوی ملکی است.

۴- حضور اساتید مجرب

با توجه به اهمیت جنبه کاربردی پرنده های ملکی، ملاک انتخاب اساتید هر درس علاوه بر ظرفیت های علمی، تجربیات عملی آنها در مسائل ملکی بوده است تا در هر موضوع علاوه بر ارائه محتوای علمی مناسب، تجربیات ارزشمند استاد محترم نیز به مخاطب منتقل شود.

۵- آنلاین برگزار شدن دوره با امکان مشاهده آفلاین :

به دلیل مشغله‌ی زیاد وکلا و مشاوران حقوقی و عدم وجود فرصت مناسب برای شرکت حضوری در جلسات، این دوره به صورت کاملا مجازی به صورت آنلاین برگزار می شود که هر شرکت کننده دسترسی به مشاهده فیلم ها و نمونه قرارداد ها و دادخواست ها و آرا و لوایح را روی سایت دادبانان داراست.

وکیل حرفه ای در دعوی ملکی

۶-ارائه مدرک از دانشگاه کانون وکلای مرکز

عناوین ساعت و تاریخ و مدرس کلاس های  نهمین دوره وکیل حرفه ای در دعاوی ملکی:

۱)دعاوی قراردادهای مشارکت در ساخت :

روزهای شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۸ الی ۲۱ از ۴ آذر ۱۴۰۲ لغایت ۱۵ آذر ۱۴۰۲ به مدت ۱۰ ساعت با تدریس دکتر فرهاد بیات، وکیل پایه یک دادگستری، مدرس حقوق کسب و کار، مؤلف کتاب های شرح جامع قانون مدنی، آنچه مشاور حقوقی باید بداند ‌و اصول و مهارت‌های قراردادنویسی

قراردادهای مشارکت در ساخت همواره به دلیل عدم تنظیم دقیق آن بستر ایجاد دعاوی بسیار متنوع ملکی می باشد که با تسلط بر مباحث آن می توان به عنوان وکیل سازنده یا مالک در این گونه مسائل به صورت تخصصی فعالیت نمود. در این کلاس پس از بررسی اشتباهات رایج در نگارش این قراردادها، دعاوی متنوعی مثل الزام به اعطای وکالت کاری، الزام به اخذ جواز، الزام به اخذ پایان کار، اعلام انفساخ یا تایید فسخ قرارداد، الزام به چرداخت مابه التفاوت ناشی از اضافب یا کسری مساحت و … مورد بررسی قرار می گیرد.

۲)دعاوی پرکاربرد ملکی:

روزهای دوشنبه از ساعت ۱۸ الی ۲۱ از ۶ آذر ۱۴۰۲ لغایت ۹ بهمن ۱۴۰۲ به مدت  ۳۰ ساعت با تدریس استاد وحید فقیهی محمدی، وکیل پایه یک دادگستری، مدرس دانشگاه، مدرس دعاوی تخصصی ملکی، کاندیدای دکترای حقوق و هادی خسرو سرشکی (خسروی)، مدیر دپارتمان وکالت دعاوی مؤسسه‌‌ حقوقی دادبانان، مدرس دعاوی تخصصی ملکی، وکیل پایه یک دادگستری

در این کلاس با بررسی صفر تا صد مباحث مربوط به دعاوی پرکاربرد ملکی مثل الزام به تنظیم سند رسمی، الزام به تحویل مبیع، خلع ید، فک رهن، ابطال سند رهنی و … مورد بررسی قرار می گیرد.

۳)حقوق ثبت املاک کاربردی :

روزهای شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۸ الی ۲۱  از ۱۳ دی ۱۴۰۲ لغایت ۴ بهمن ۱۴۰۲ به مدت ۲۰ ساعت با تدریس دکتر سیدعلی خراسانی

در این کلاس به مباحثی مثل آشنایی با قوانین حوزه اراضی، آشنایی با دعاوی پر کاربرد در حوزه اراضی ملی، نکات کاربردی اصلاحات ارضی، نکات کاربردی موقوفات و نکات کاربردی  اراضی موات پرداخته می شود.

۴)تغییر کاربری اراضی:

روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۸ الی ۲۱  از ۷ بهمن ۱۴۰۲  لغایت ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ به مدت  ۱۰ ساعت با تدریس استاد امید محمدی ، وکیل پایه یک دادگستری، متخصص حقوق املاک، حقوق شهری و شهرداری، مدرس دانشگاه، کاندیدای دکترای حقوق و مؤلف چندین جلد کتاب در حوزه حقوق املاک، حقوق شهرداری، تغییر کاربری و …

در این کلاس به مباحثی مثل تعریف نوعیت و کاربری، انواع اراضی، مستثنیات، باغات، پهنه بندی و …. پرداخته می شود.

۵)مقررات شهرداری:

روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۸ الی ۲۱  از ۲۳ بهمن ۱۴۰۲  لغایت ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ به مدت ۳۰ ساعت با تدریس استاد امید محمدی

در این کلاس به مباحثی همچون آشنایی با مقررات و  کمیسیون های مربوط به حوزه اراضی و املاک در حوزه شهرسازی پرداخته می شود.

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا