برگزاری مراسم سالروز تاسیس مرکز وکلای قوه قضاییه

پایگاه خبری اختبار- مراسم سالروز تاسیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با عنوان «روز پاسداشت حقوق عامه» روز گذشته در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

معاون اول قوه قضاییه، رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، رئیس دیوان عدالت اداری، وزیر دادگستری،  رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، سخنگوی دولت و برخی دیگر از مقامات از مهمانان این مراسم بودند.

مصدق: وکلای کانون دادگستری با نظام زاویه ندارند

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام مصدق، معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه « جامعه ما نیازمند وکیل در تراز انقلاب اسلامی است» گفت:

ده‌ها سال است که حقوق مسلمانان فلسطین ضایع می‌شود، جامعه انقلابی انتظار دارند که جامعه وکلا در این موضوع بصیرت‌افزایی کنند‌. یکی از موضوعاتی که جامعه ما مبتلا است، موضوع حجاب است‌.

وی ادامه داد: گاهی مطالبی در خصوص مرکز وکلا مطرح می شود که من شرم دارم آنها را بیان کنم. کسانی که بخواهند بین مرکز وکلا و کانون های وکلا اختلافی ایجاد کنند، آنها خائن هستند. اینکه افرادی در مرکز وکلا بگویند وکلای کانون دادگستری با نظام زاویه دارند، حرف نادرستی است. دوستانی که حرف های بی‌موردی را مطرح می‌کنند، باید تجدید نظر کنند.

عبدلیان‌پور: «مرکز وکلای قوه قضاییه»؛ قابل صدور به سراسر جهان

حسن علبدلیان‌پور، رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه، در بخش دیگری از مراسم گفت: مرکز وکلای قوه قضاییه نه تنها نهادی ملی بلکه اسلامی و قابل صدور به تمامی تشنگان حقیقت در سراسر جهان است.

او همچنین اظهار داشت: مرکز وکلای قوه قضاییه پس از دوران تولد و بلوغ خود تا سال ۹۸ وارد مرحله تحول و توسعه شده است و امروز بر بلندای قله خدمات حقوقی کشور پرچمدار ارائه خدمات حقوقی است.

میرمحمدصادقی: مرکز وکلا به گردن اعضای کانون وکلا هم حق دارد

حسین میرمحمدصادقی؛ رئیس شورای عالی وکلای‌ مرکز وکلای قوه قضائیه دیگر سخنران این مراسم بود که گفت: گاهی اوقات هجمه‌هایی نسبت به مرکز وکلای قوه قضائیه انجام می‌شود به ویژه از سوی کسانی که از نهاد دیگر یعنی کانون وکلا پروانه وکالت گرفته‌اند و تصور آنها این است که رقیب و وکیل زیاد و بازار وکالت کساد شود.

وی مدعی شد: اگر فعالیت این مرکز و وجود یک نهاد رقیب نبود، شاید هفتاد تا هشتاد درصد از کسانی که از کانون پروانه گرفتند، با توجه به وجود سیاست‌های انقباضی‌ در سابق، نمی‌توانستند پروانه بگیرند؛ پس مرکز نه تنها به کسانی که از خودش پروانه‌ گرفتند حق دارد؛ بلکه کسانی که از نهاد دیگر پروانه گرفتند بدانند که در نبود مرکز وکلا سیاست انقباضی ادامه داشت و موفق به اخذ پروانه وکالت نمی‌شدند.

میرمحمدصادقی درباره اصل استقلال نهاد وکالت نیز گفت: اصل استقلال بسیار درست است به شرط اینکه پوششی برای پنهان کردن برخی چیزهای دیگر و به معنای بی‌ضابطگی و عدم نظارت نباشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. عجب… فعلا که اساتید مجلس میگن اصلا آزمون چرا؟ هرکی لیسانس حقوق گرفت وکالت کند!! جواب اینارو بده به جای منت سر کانون گذاشتن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا