برگزاری مصاحبه «عقیدتی‌سیاسی» برای قبول‌شدگان آزمون وکالت در کانون وکلای دادگستری کرمان

پایگاه خبری اختبار- کانون وکلای دادگستری کرمان در اقدامی تامل‌برانگیز در حال برگزاری مصاحبه‌های عقیدتی و سیاسی برای قبول‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۰ است.

به گزارش اختبار، در روزهای اخیر برخی پذیرفته‌شدگان کانون وکلای دادگستری کرمان در پیام‌هایی به این پایگاه خبری اعلام کردند برای روز یکشنبه ۲۹ مرداد جهت شرکت در مصاحبه شفاهی دعوت شده‌اند.

در پیامک ارسال شده برای کارآموزان، این مصاحبه‌ها مستند به بند «الف» و «ب» [ماده ۲] قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت و ماده ۴۸ لایحه اجرایی آیین‌نامه استقلال کانون وکلا اعلام شده است.

تصویر پیامک دعوت به مصاحبه
تصویر پیامک دعوت به مصاحبه

با پیگیری‌های خبرنگار اختبار، رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان برگزاری مصاحبه با محتوای عقدیتی‌سیاسی را تایید کرد.

محمد عارفی با بیان اینکه بیشتر سوالات در حوزه احکام است و در راستای بندهای «الف» و «ب» ماده ۲ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت است، گفت: «مصاحبه های شفاهی از پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۰ صورت می گیرد»

او درباره نتیجه عدم قبولی در این مصاحبه شفاهی نیز اظهار داشت: «درصورتی که فرد پذیرفته‌شده نمره لازم را کسب نکند، دو ماه بعد مجددا در امتحان شرکت می کند. در این فاصله مدت فعالیت او محاسبه می‌شود و در نهایت پس از اخذ نمره و قبولی، پروانه کارآموزی را دریافت می کند.  عدم قبولی در این آزمون به هیچ عنوان موجب رد شدن پذیرفته‌شدگان نخواهد شد و بالاخره در آزمون‌های مکرر نمره را کسب خواهند کرد.»

ماده ۲ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت:

برای اشخاصی پروانه کارآموزی وکالت صادر می شود که علاوه بر دارا بودن دانشنامه لیسانس یا بالاتر حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی دارای شرایط ذیل باشند:

الف – اعتقاد و التزام عملی به احکام و مبانی دین مقدس اسلام.

ب – اعتقاد و تعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران ، ولایت فقیه، قانون اساسی.

ماده ۴۸ آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری:

احراز شرایط موضوع بندهای الف و ب ماده ۲ قانون کیفیت اخذ پروانه، توسط اعضای کمیسیونی متشکل از رئیس کانون، رئیس کمیسیون کارآموزی کانون، دادستان انتظامی کانون به عمل میآید. کمیسیون با تشکیل جلسات منظم وضعیت داوطلبان را بررسی میکند و حسب مورد با انجام مصاحبه یا دستور تحقیق محلی یا استعلام از مراجع ذی صلاح و سایر روشهای قانونی و شرعی، در مورد احراز شرایط مذکور، اظهار نظر می.کند تصمیم کمیسیون از طریق کانون به داوطلب ابلاغ می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. از گفتن نظرم بشدت واهمه دارم….مبادا باعث چسباندن اتهام مخالفت علیه نظام….در داخل یا خارج کشور بشه ….بنا براین از اظهار نظر خودداری میکنم…

  2. یک عده از داخل هیات مدیره کانون ها در حال آسیب به کانون ها هستند… نمی خوام حدس دیگری بزنم… !!! همین کفایت می کنه به نظرم… !

  3. داوطلب باید بلد باشه آخه قضات محترم اونقدر بیکارن به وکیل میگن بد دفاع میکنی حالا بیا دو رکعت نماز بخون ببینم بلدی اصلا نماز بخونی اومدی اینجا داری دفاع میکنی

  4. بعد از داوطلبا حمایت میخوان بیا دارن لج بازی میکنن با مجلس و قوه این وسطم ما بدبختا داریم له میشیم بابا تمومش کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا