بهمن کشاورز : به‌زودی نتایج آزمون وکالت مشخص خواهد شد

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران :

نمی توانم زمان دقیقی برای اعلام نتایج آزمون وکالت بگویم ولی به‌زودی نتایج مشخص خواهد شد

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، بهمن کشاورز شب گذشته در حاشیه کارگاه آموزشی کانون وکلای دادگستری استان اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ هزار وکیل و کارآموز در کشور در حال فعالیت هستند و با توجه به اینکه دانشگاه‌ها هر سال بدون مسائل کارشناسی اقدام به پذیرش دانشجوی رشته حقوق می کنند به نظر می‌رسد رشته حقوق در کشور تقریبا به نقطه اشباع رسیده است.

وی با بیان اینکه در سطح کشور ۲۳ کانون وکلای دادگستری فعال داریم یادآور شد : هر استانی که دارای ۶۰ وکیل فعال باشد می‌تواند به ایجاد دفتر کانون در استان خود اقدام کند، به‌طوری که قرار است در استان‌های سمنان و یزد به‌زودی این کانون ایجاد شود.

رییس اسکود با اشاره به اینکه تعویقی در اعلام نتایج وکالت سال جاری نداریم گفت : برخی برداشت‌غلط از حرف‌های بنده باعث شده که این سوء تفاهم در زمان اعلام نتایج صورت بگیرد، به‌طوری که نمی توانم زمان دقیقی برای نتایج آزمون وکالت بگویم ولی به‌زودی نتایج مشخص خواهد شد.

وی یادآور شد : برخلاف سال‌های قبل که کانون‌ها برگزاری آزمون وکالت را بر عهده داشتند امسال سازمان سنجش تمام مسئولیت برگزاری آزمون سال جاری را بر عهده گرفته بود و این آزمون امسال متفاوت تر از سال‌های گذشته برگزار شد.

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۲۵۱ دیدگاه ها

  1. باسلام خدمت همه دوستان. چرا این همه اعتراض ,یه کمی منصفانه قضاوت کنید ناسلامتی بعضیا میخوان امسال قاضی بشن ,سوالات مدنی اصلا ایرادی نداشت اونایی که ایراد میگیرن همه سوالات رو علامت زده اند میشد باکمی دقت تو درس مدنی نتیجه خوبی گرفت. سوالات کلیه دروس دقیق طراحی شده بودند دوستان باید در بین چهار گزینه صحیح تر رو انتخاب میکردند امیدوارم این به بعد بحث اعتراضات منتفی بشن .

    1. با سلام خدمت آقای هوشیار.خواهشا به من بگین با معدل ۱۲.۹۶ می توانم در کانون گلستان قبول شم؟لطفا ج منو بدید

      .من ۱ ماه می خوام برای ارشد بخونم ولی همچنان درگیر وکالتم

      1. سلام

        انشالله قبول خواهید شد

        البته من نمی دانم دوستانی که کامنت می گذارند جزو داوطلبان قوی هستند تا معدل همه امسال بالاست، چون اگر واقعا همه معدل های بالا داشته باشند معادلات بهم خواهد ریخت،

        در آزمون وکالت معدل شما معدل خوبی محسوب می شود و در کانون های غیر از مرکز با معدل بالای ۱۱ شانس قبولی تقریبا قطعی است،

        به نظر من شما استباه می کنید و اصلا نباید ذهنتان را درگیر این موضوع کنید و اجازه بدهید که به آمادگی تان برای آزمون ارشد صدمه بخورد.

      2. سلام تینای عزیز

        منم داوطلب کانون گلستانم. امسال هم سطح بچه های گلستان بالاست ولی مطمئن باشید با این معدل صددرصد قبولید.

    2. واقعا سوالات مدنی ۲ تا جواب درست داشت مخصوصا سوالای۷و۱۴و۱۰و۲۰ امیدواریم که دوستان بپذیرن

      باز هم از اقای هوشیار ممنون

  2. سلام وخدا قوت

    اقای هوشیار عزیز همینطور که از پیامهای بچه ها هم معلومه همه سردرگم و سرشار از استرسند ایا راهی وجود داره تا بتوان حداقل ازتاریخ دقیق اعلام نتایج اگاه بشیم…ممنون از شما

    1. دوست من، طفل از هر نوعی که باشه نا بالغه. مگه طفل بالغ هم داریم؟ دختر در ۹ سالگی به بلوغ میرسه و پسر در ۱۵ سالگی پس چرا قانونگذاردر ماده ۸۹ برای افراد ۱۵ تا هجده سال در جرایم تعزیری نگهداری در کانون رو قرار داده؟ چرا نگفته زندان؟ در این ماده که هم پسر و هم دختر به بلوغ رسیده.آقا یا خانم س، ماده ۱۴۸ داره یک حکم کلی رو میگه. اگه قبول ندارید پس به من بگید چرا صدر ماده ۸۸ اقدام تامینی تربیتی را در جرایم تعزیری فقط برای اطفال ۹ تا ۱۵ سال شمسی قرار داده و زیر ۹ سال را هیچ؟ مگر شما نمیگین که ماده ۱۴۸ میگه برای افراد نابالغ اقدام تامینی و تربیتی در نظر گرفته میشه؟ مگه طفل ۴ ساله نا بالغ نیست؟ چطور میشه که صدر ماده ۸۸ میگه هیچ اقدامی درمورد وی انجام نمیشود ولی ماده ۱۴۸ میگه در مورد وی اقدام تامینی تربیتی انجام میگیرد. پس این دوتا که با هم تعارض دارند. نه دوست من، به این سادگی که شما می فرمایید نیست. ولی در کل قبول دارم که نوع نگارش تبصره ۲ ماده ۸۸ ق.م.ا. به نحوی است که متاسفانه برداشت میشه  برای کودک زیر ۹ سال هم در جرایم حدی و قصاصی اقدام تامینی و تربیتی لحاظ میشه و این حکم به ظاهر عادلانه نیست. ولی این تبصره صراحت نداره و ابهام آن با کمی تامل قابل درک است.

  3. سلام

    دوستانی که بر استاندارد بودن سوالات مدنی تاکید دارند

    بنده را در مورد سوال ۱۴ راهنمایی فرمایند

    اگر بر اساس کلید اسکودا گزینه ج صحیح باشد در واقع

    خریدار با وجود اجازه مالک بر معامله انجام گرفته و به تبع

    آن انتقال مالکیت مورد معامله به خریدار، با بازگرداندن ثمن به

    خریدار باعث دارا شدن بلا جهت خریدار می شود واین خلاف اصول

    مسلم حقوقی است ویرای پاسخ صحیح می توان از مواد ۶۲۵ و

    ۶۲۴ ق .م کمک گرفت و گزینه د می تواند صحیح ترین پاسخ

    باشد وبایع فضولی باید ثمن را به مالک حقیقی پرداخت کند

    لطفا مدافعین صحیح بودن کلید های مدنی پاسخ دهند.

    1. سلام. دوست عزیز، اگر مالک، هم معامله را تنفیذ می کرد و هم دریافت ثمن را، در این صورت، بایع فضولی موظف به پرداخت ثمن به مالک بود، ولی در فرض سوال، صرفا معامله، تنفیذ شده، لذا پرداخت ثمن از سوی خریدار به بایع فضولی، فاقد اثر حقوقی بوده و خریدار ملزم به تادیه مجدد ثمن به مالک می باشد. در این شرایط، فضول، از حیث دریافت ناروا، در حکم غاصب بوده و موظف به استرداد ثمن به خریدار می باشد.

      استدلال شما از مبنا اشتباهه، اگر به کتاب اعمال حقوقی دکتر کاتوزیان مراجعه کنید مشکلتون حل میشه.

    2. سلام دوست عزیز از لحن مودبانتون ممنون

      متاسفانه بعضی دوستان با کمبود مطالعه اظهار نظر میکنند و سوالات رو زیر سوال می برند که درست نیست مثلا وقتی کلید آمد من سر سوالات رانندگی جزا و رای وحدت رویه آ د ک متعجب شدم ولی من مطمین بودم کلید صحیح است چون مگر طراح مجازات حبس در ماده جزا یا ماده آد ک را ندیده و بعدا هم با توجه به ۴ وصول درآمد ها و رای وحدت قانع شدم پس بهتره با اطلاعات اعتراض کنیم. 

      اما در مورد این سوال به قسمت اخیر ماده ۲۶۰ ق م مراجعه شود. یا حق

      1. با تشکر از پاسخ شما

        واضح است که سوال از ماده ۲۶۰ ق.م طراحی شده ولی منطوق ماده که

        مورد سوال نبوده و ذیل ماده میگوید

        " و مالک با اجازه معامله قبض عوض را نیز اجازه کند ، دیگر حق رجوع به

        طرف دیگر نخوابد داشت. " مفهوم مخالف ماده می شود " اگر قبض عوض را اجازه نکند

        حق رجوع به طرف دیگر خواهد داشت " آیا این یعنی بایع فضولی باید ثمن را به خریدار

        برگرداند ؟ در واقع اگر قبض عوض را اجازه نکند مالک می تواند به هر دو برای دریافت

        ثمن مراجعه کند مگر اینکه بایع فضولی ثمن را به مالک پرداخت کند.

        موفق باشید

  4. سلام اقای هوشیار ایا با معدل ۱۰/۴۴ در کانون خوزستان قبول میشوم..ممنون میشوم جواب دهید

    1. سلام فاطمه خانم امسال سطح سولات سخت بود بر خلا ف پارسال که تجارت میانگین کف قبولی را بالا برده بود   امسال قطعا میانگین پائین تر خواهد بود انشالله قبول میشوید

      1. سلام آقای هوشیار

        این تعارف و آرزو بود یاواقعا نظر شما اینه که با این معدل میشه توی کانون قم قبول شد؟

  5. سلام کلید درس مدنی و سوالاتی رو که دوستان اعتقاد به غلط بودن ان دارند واقعا اشکالی ندارد و کانون صحیح اعلام نموده فقط تنها انتقاد به سوالات این درس سوْال مربوط به نامزدی است که به نوعی اختلافی است و سوال ٩۴ جزا 

    1. دوست عزیز، اتفاقا در این مورد اجماع وجود داره و هیچ اختلافی نیست، همه اساتید معتقد به امکان درخواست خسارت ناشی از برهم زدن نامزدی در برخی موارد هستند.

  6. خانم مرضیه که لرستان شرکت کردید سلام  توکلتون به خدا باشه منم مثل شما استرس دارم ولی به این امراعتقاددارم که خداوند عادله وزحمت هیچکس روهدرنمیده من برای این آزمون یکسال صبح تاشب زحمت کشیدم باتمام مشکلاتی که داشتم بازهم ناشکرنیستم توکل برخدا ان شاءالله هرچی صلاحه واسه همه دوستلن اتفاق بیفته راضیم به رضای خدا.امسال معدل کانون لرستان قطعا یک تا یک ونیم نمره ازمعدل پارسال پایین تره ودوستلنی که معدل ۱۰/۶۰به بالا دارن امیدوارباشن ۱۲به بالا ها هم قطعا قبولن و رتبه هاشون ۱تا۱۵خواهدبود.یا حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا