بیانیه پایانی بیست و ششمین همایش اسکودا – گیلان

بیانیه پایانی بیست و ششمین همایش اسکودا – گیلان

پایگاه خبری اختبار – هیات عمومی اتحادیه کانون های وکلای داگستری ایران در پایان بیست و ششمین نشست این اتحادیه در شهر رشت بیانیه ای صادر کرد.

بیست و ششمین همایش هیأت عمومی اتحادیه سراسری کانون­های وکلای دادگستری ایران به میزبانی کانون وکلای دادگستری گیلان، در روزهای ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ در شهرستان رشت تشکیل شد.

هیأت عمومی ضمن اتخاذ تصمیم در خصوص دستور کار همایش، بیانیه زیر را صادر نمود:

اتحادیه آمادگی خود را جهت رایزنی و همکاری با دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کمیسیون قضائی مجلس جهت تدوین و تنقیح لوایح و طرح­­های حقوقی به ویژه لایحه جامع وکالت که حقوق مدنی آحاد مردم، استقلال نهاد وکالت و حقوق صنفی وکلا را در بر دارد، اعلام می ­دارد.

اتحادیه با تأکید بر ضرورت حفظ شأن و جایگاه قانونی وکلای دادگستری مستند به تبصره ۳ ماده واحده “نحوه انتخاب وکیل توسط اصحاب دعوی” مصوب ۱۳۷۰ مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر برابری شأن قضات و وکلای دادگستری و نظر به اینکه در برخی حوزه­ های قضائی سراسر کشور محدودیت­ هایی در امر تردد وکلا، از قبیل بازرسی بدنی روی می ­دهد، نگرانی و مخالفت صریح خود را با این نوع رفتار اعلام و بر رفع این موانع و حفظ منزلت شغل وکلا تصریح و تأکید می­ نماید.

نظر به اینکه مقتضای حفظ حقوق مردم در محاکم استفاده از وکلای دادگستری به عنوان متخصصین امر دادرسی است، اجباری شدن دخالت وکلا در دعاوی ضرورتی اجتناب ناپذیر است. از این رو اتحادیه بیش از پیش در اتخاذ تدابیر قانونی جهت اعمال و اجرای این مهم تأکید می­ نماید.

اتحادیه در راستای حفظ حقوق عامه مردم و وکلا و رفع تبعیض نسبت به انتخاب وکلای دادگستری بار دیگر بر ضرورت حذف تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۴ اصرار دارد.

اتحادیه با توجه به رأی صادره در خصوص وجوه نقدی ایران توسط دولت آمریکا، آمادگی کانون­های وکلای خود را جهت دفاع از حقوق ملت و ارائه خدمات حقوقی به منظور استیفای حقوق قانونی ایران از طریق مراجع ذی صلاح اعلام می­ دارد.

اتحادیه ضمن تشکر و قدردانی از کانون محترم گیلان به عنوان کانون میزبان، محل برگزاری همایش بعدی را کانون وکلای دادگستری البرز اعلام می­ نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا