بیانیه کانون وکلای مازندران خطاب به رئیس کمیسیون جهش تولید: آیا نسبت به مشکلات وکلا نیز احساس مسئولیت می‌کنید؟

پایگاه خبری اختبار- کانون وکلای دادگستری مازندران با انتشار بیانیه‌ای به نطق شمس‌الدین حسینی، رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس، درباره کانون‌های وکلای دادگستری واکنش نشان داد.

به گزارش اختبار، در جلسه علنی روز سه‌شنبه شمس‌الدین حسینی با توصیف کانون‌های وکلا و مرکز وکلای قوه قضاییه با عنوان «قانون‌دان‌های قانون‌شکن» گفته بود: «باید از اینجا به قانون‌شکنی نهادهایی مانند کانون وکلا و عدم همکاری مرکز وکلا اشاره کنم که در بسیاری از مواقع قانون را می‌شکنند و در مقابل آن می‌ایستند، برخلاف آنچه ما مشخص کردیم به صورت غیرقانونی آزمون برگزار می‌کند که این موضوع را بررسی می‌کنیم و در صورت نیاز به اساسنامه این نهادها ورود و از آنها سلب صلاحیت می‌نماییم تا در مقابل قانون و منافع مردم برای منافع خود نایستند.»

در واکنش به این اظهارات، کانون وکلای دادگستری مازندارن بیانیه‌ای را به شرح زیر منتشر کرد:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر سید شمس الدین حسینی نماینده محترم مردم شریف تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی

کانون وکلای دادگستری مازندران، مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به رفتار و گفتار جنابعالی در مجلس شورای اسلامی در خصوص نهاد وکالت اعلام می‌دارد. متأسفانه جنابعالی تریبون مجلس را محلی برای تاختن بی پروا و تهدیدآمیز خود علیه نهاد وکالت قرار داده اید و با ادبیاتی دون شأن نماینده مجلس و جایگاه رفیع قوه مقننه از این تریبون برای بیان شعارهای خویش استفاده می‌کنید.

جناب آقای حسینی!

انتظار می‌رود به جای سردادن شعارهای عامه پسند از تریبون مجلس، آرامشتان را حفظ کنید و با زبان منطق به گفتگو بپردازید. اکنون که به سلاح قانونگذاری مجهز می‌باشید و متأسفانه اکثریت نمایندگان مجلس هم بدون واکاوی وضعیت موجود و آینده نگری دست به تصویب هر قانون پیشنهادی علیه وکلا و کانون وکلا می‌زنند، شایسته نیست همچنان بر طبل مخلافت و عداوت خود با کانون وکلا بکوبید. لذا توصیه می‌کنیم با زبان منطق و در بستر یک گفتگوی عقلانی باهم سخن بگوییم که به فرموده حضرت سعدی

دلایل قوی باید و معنوی/ نه رگهای گردن به حجت قوی

جناب آقای دکتر حسینی؛

حسب اطلاع درس اقتصاد خوانده اید و از قضا استاد علم اقتصاد هم هستید ممکن است بفرمایید حاصل این عالمیت شما در علم اقتصاد چه بوده است؟ چه طرحی به ابتکار شما در مجلس شورای اسلامی تصویب شده که تورم و گرانی افسارگسیخته را مهار کرده است؟!

جناب آقای حسینی؛

آیا می‌دانید حاصل دستپخت جنابعالی در تصویب قانون تسهیل کسب‌ و کار در حوزه وکالت چه بوده است!؟  لطفا سری به کانونهای وکلا و یاذسازمان سنجش آموزش کشور بزنید تا کارنامه تعداد قابل توجهی از قبول شدگان آزمون سال گذشته را که بر اساس قانون عجیب و غریب شما پذیرفته شده‌اند، ملاحظه بفرمایید و آنگاه بابت تصویب این قانون فخرفروشی کنید.

شما کاری کرده اید که حتی بسیاری از پذیرفته شدگان برتر این آزمون هم از احساس ناخوشایندی برخوردار باشند. چطور وجدانتان اجازه می  دهد جان و مال و عرض ملت در اختیار کسانی قرار بگیرد که میانگین نمره آنان در آزمون کارآموزی وکالت کمتر از ۱۰ بوده است درحالیکه نمره قبولی مدارس ابتدایی این کشور، کمتر از ۱۰ نیست!

جناب آقای حسینی؛

آیا می‌دانید چه تعداد از وکلا توان مالی اجاره دفتر وکالت هم ندارند؟ و چند درصد آنان حتی نسبت به تمدید پروانه وکالت اقدام نکرده اند؟ آیا می‌دانید حتی برخی از کارآموزانی که با شوق و اشتیاق فراوان وارد این عرصه شده اند از تمدید پروانه کارآموزی خود هم عاجزند؟

آقای حسینی؛

آیا می‌دانید وکیل دادگستری از کمترین حمایتهای ناشی از بازنشستگی و از کار افتادگی برخوردار است؟ آیا می‌دانید وکلا تحت حمایت بیمه خدمات درمانی قرار ندارند؟ آیا شده در این فقره کمی احساس مسئولیت کنید و به فکر تصویب قانونی برای حل این مشکلات هم باشید؟!

جناب آقای حسینی؛

انتظار می‌رود دست از ذهنیت گرایی منفی خود نسبت به کانون وکلای دادگستری بردارید و در جاده واقعیت قدم بردارید. به جای تبدیل جوان بیکار به وکیل بیکار که نتیجه ای جز ایجاد بحران در نظام حقوقی و قضایی کشور ندارد، به فکر احیای واقعی اقتصاد این کشور که متخصص در این حوزه هستید، باشید که خیر دنیا و آخرت شما و ملت شریف در آن نهفته است.

جناب آقای شمس الدین حسینی؛

یقین داشته باشید کانون وکلای دادگستری برخلاف پنداشت اشتباه جنابعالی، خود را مقید به احترام و اجرای قانون می‌داند حتی اگر این قانون توسط اشخاصی چون جنابعالی که بر مبنای باورمان به اصول و مبانی قانونگذاری آشنایی ندارند، به تصویب رسیده باشد. همچنین به دلالت و صراحت آیات متعدد قرآن کریم در باب امربه معروف و نهی از منکر و در اجرای اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که امربه معروف و نهی از منکر را وظیفه ای همگانی می‌داند به شما یادآوری مینماییم؛ فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار دهید و اگر از علم و دانشی در حوزه اقتصاد برخوردار هستید از آن برای فروکاست مشکلات اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم استفاده نمایید.

جناب آقای دکتر حسینی!

کانون وکلای دادگستری مازندران به استناد آیه شریفه «و بشر العباد الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه» آمادگی خود را جهت هر نوع گفتگو و تعامل سازنده با جنابعالی و البته در بستر احترام متقابل، بر مبنای مستندات عینی و آمارهای واقعی اعلام میدارد.ً و امیدوار است با تبیین واقعیاتی که برای شما احتمالا روشن نیست، نگرش و روش نادرست شما را اصلاح نماید.

والسالم علی من اتبع الهدی

کانون وکلای دادگستری استان مازندران

بیشتر بخوانید:

درخواست ۶۳ نماینده مجلس از رئیس قوه قضاییه برای صدور دستور ویژه درخصوص آزمون‌های وکالت، سردفتری و کارشناسی رسمی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. بانحوه طراحی سوالات بعد از تصویب قانون تسهیل معدل ۱۰ الان در آزمون وکالت به باور بسیاری از حقوق دانان و اساتید برجسته با بالاترین نمرات و معدل های پیش از تصویب قانون فوق برابری می کند، بطور کلی هیچ تفاوتی با سابق ندارد

  2. شما درصد های پذیرفته شدگان آزمون وکالت را با معدل مقاطع تحصیلی مقایسه می کنید؟مورد داریم طرف استاد دانشگاه بوده قبول نشده،استاد درس مدنی دانشگاه ۵۰ درصد مدنی زده،استاد جزا ۶۰ درصد زده،اصلا سوالات بعضی دروس طوری هستند که اختلاف بین اساتید برتر حقوق پیش می آید.کسی که در آزمون وکالت به قول شما میانگین ده را آورده خیلی باسواده چون سوالات ترکیبی پیچیده و سخت طراحی شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا