تاکید رئیس جمهور بر لزوم قانون مداری

رئیس جمهور: بی قانونی خوب نیست و بی قانونی به نام دین و دلسوزی بدتر است

راه درست این بود که قطعنامه سازمان ملل در خود شورای امنیت و با ابزار حقوقی لغو شود

پایگاه خبری اختبار- حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم دیدار با جامعه پزشکی کشور، در اعتراض به برخی رفتارهای غیرقانونی گفت: افتخار ما این است که کشورمان کشور قانون است و امام(ره) بارها بر اینکه حکومت اسلام و جمهوری اسلامی حکومت قانون است تاکید کردند چرا که اگر قانون زیر پا رود سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از ایسنا، رییس جمهور با ذکر این نکته که بی قانونی خوب نیست و بی قانونی به نام دین و دلسوزی بدتر است، ادامه داد: یک جا می‌خواهد کنسرتی برگزار شود مجلس قانون گذاری شکل می‌گیرد در حالی که ما مجلس شورای اسلامی داریم و هرکسی که صبح بیدار می‌شود و یک تریبون پیدا می‌کند نمی‌تواند قانون گذاری کند و وزیر نیز نباید  تبعیت کند چرا که وزیر باید تابع قانون باشد.

رییس دولت یازدهم با تاکید بر اینکه از نظر من هیچ وزیری دربرابر هیچ فشاری نباید کوتاه آید و عقب نشینی کند افزود: اگر قرار است قانونی وضع شود باید از طریق مجلس اقدام شود و مراحل خود را در شورای نگهبان طی کند و در نهایت رئیس جمهور آن را ابلاغ کند تا عملی شود.

رئیس جمهور گفت: متاسفانه برخی دقیق صحبت نمی‌کنند و می‌گویند دولت فقط در حوزه مذاکرات هسته‌ای اقدام کرده است که در پاسخ به آنها می‌گویم: «بله ما به فکر مذاکرات هسته‌ای هم بوده‌ایم و به آن افتخار می‌کنیم، اما پیشرفت ها در حوزه علمی و پزشکی نشان از آن دارد که درتمام حوزه ها فعالیت داشته‌ایم».

روحانی با بیان اینکه بعد از برجام دسترسی به داروهای خارجی و تجهیزات پزشکی آسانتر شده است و برجام سلامت مردم را بهتر تضمین کرده است ادامه داد: نتیجه برجام عزت ملت ایران بود و باید بگویم قطعنامه‌های سازمان ملل را نباید اینجا پاره کنیم که اگر می‌شد من آنها را پاره می‌کردم، بلکه راه درست این بود که قطعنامه سازمان ملل در خود شورای امنیت و با ابزار حقوقی لغو شود که دولت قدم به قدم این راه را پیمود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در یک جلسه هفت قطعنامه فصل هفتم سازمان ملل متحد علیه ایران حذف شد خاطر نشان کرد: تیتر «ایران به عنوان کشور تخریب کننده صلح و امنیت جهانی»، به ایران به عنوان «کشوری که دیگر کشورها باید با او همکاری کنند» تغییر کرد که همه این‌ها از دستاوردهای برجام بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا