تجمع مجدد برخی قبول‌شدگان آزمون سردفتری ۱۴۰۱ در مقابل مجلس

پایگاه خبری اختبار- جمعی از پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری اسناد رسمی سال ۱۴۰۱، امروز برای دومین بار مقابل مجلس تجمع کردند.

به گزارش اختبار، در ادامه تجمع‌های اعتراضی پذیرفته‌شدگان آزمون‌های حقوقی، امروز (۲۵ تیرماه) بعضی از پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری در مقابل مجلس شورای اسلامی حاضر شدند.

پیش از این نیز پذیرفته‌شدگان آزمون‌ سردفتری اسناد رسمی، در روز ۱۱ تیرماه نیز در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده بودند.

مهم‌ترین اعتراض این افراد به تصمیم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای برگزاری مصاحبه شفاهی از قبول‌شدگان اولیه است.

آنها پلاکاردهایی با عنوان «نه به اختبار شفاهی»، «اختبار ادامه انحصار»، «برگزاری مصاحبه مغایر با قانون تسهیل است» و… در دست داشتند.

آنها همچین درخواست داشتند طرح استفساریه قانون تسهیل با فوریت بررسی شود، طرحی که هفته گذشته توسط محمدتقی نقدعلی، نماینده خمینی‌شهر، در در سامانه قانون‌گذاری مجلس قرار گرفته و هنوز به مرحله اعلام وصول در صحن علنی مجلس نیز نرسیده است.

در طرح «استفساریه مواد ٣و ۵ قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار»، برگزاری هرگونه آزمون علمی مجدد کتبی یا شفاهی از پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت و سردفتری ممنوع شده است؛ موضوعی که به نظر می‌رسد آزمون اختبار پایان دوره کارآموزی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

متن این طرح به شرح زیر است:

طرح استفساریه مواد ٣و ۵ قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار

پرسش

آیا منظور از عبارت مراحل مقتضی در تبصره یک ماده (۵) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۱۴۰۰/۱۲/۲۴ مجلس شورای اسلامی تنها اقدامات اداری صرف می باشد یا کانونهای وکلای دادگستری، مرکز وکلای قوه قضاییه و دفاتر اسناد رسمی کانون سردفتران میتوانند مطابق آیین نامه های داخلی خود از پذیرفته شدگان مصاحبه علمی و هرگونه آزمون مجدد جهت احراز صلاحیت علمی داشته باشند؟

پاسخ

منظور از عبارت «مراحل مقتضی» در تبصره یک ماده (۵) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۱۴۰۰/۱۲/۲۴ مجلس شورای اسلامی تنها اقدامات اداری صرف می باشد. با استناد به تبصره ۴ ماده ۷ مکرر قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار «وضع هرگونه محدودیت و مانع در مسیر صدور مجوز … ممنوع است»، فلذا با عنایت به این ماده آیین نامه چه سابق بر قانون و چه لاحق بر آن با هدف ایجاد محدودیت و مانع نمیتواند مخالف مفاد قانون باشد. بنابراین هرگونه آزمون علمی مجدد اعم از کتبی یا شفاهی برای متقاضیان وکالت و سردفتری با قانون تسهیل در تضاد بوده و ممنوع است.

 

بیشتر بخوانید:

تجمع اعتراضی پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۷۴ دیدگاه ها

  1. سلام دوستان کسی درموردبارگذاری نتیجه آزمایشات اطلاعی داره؟پزشکی قانونی گفتن نتیجه موادمخدرارسال میشه اداره ثبت.چه مدرکی رودال برعدم اعتیادبایدتوی درگاه صدورمجوز بارگذاری کنیم بااین اوصاف؟
    اگرعزیزی این مراحل روطی کرده ممنون میشم بنده روراهنمایی بفرمایند.

    1. سلام ، همون برگه رو پزشکی قانونی واسه اداره ثبت می‌فرسته ، شما برو از اداره ثبت بگیر و واسه بارگذاری اقدام کنید ، البته اگه همه ی مدارکتون کامله

    2. سلام و خسته نباشید. ابهام فقط در مورد آژمایشات نیست. استعلام کارت پایان خدمت هم باید از ارگان مربوط نامه (شماره نامه، اطلاعات کامل مرجع درخواست کننده اصالت کارت پایان خدمت) باشه تا بشود در سامانه سخا تائیدیه اصالت کارت پایان خدت را گرفت. همین طور در مورد کدمالیاتی و کدپستی هم ابهام هست. چون تا زمانی که فرد ابلاغ سردفتری نگیرد این اطلاعات معلوم نمیشه. توی سایت ملی مجوزها لینک راهنما زده اگه کد مالیاتی شما فعلا معلوم نیست این آیتم را خالی را بگذارید و برای کدپستی هم کد محل اقامتتون بزنید. اما معلوم نیست اگه خالی این اطلاعات را بزنید آیا اطلاعات تائید میشه یا نه، چون بعضی از دوستان می گویند باید در سایت مالیات باید ثبت نام بشه تا مرحله چهارم و کد اخذ شده را در قسمت مربوطه وارد کرد. خوب اگه شخصی قبول نشه تکلیف این پرونده باز شده در اداره مالیات چی میشه. بنظرم بهتر بود ابتدا در یک فیلم آموزشی نحوه بارگذاری مدارک کامل توسط اداره ثبت اسناد املاک کشور توضیح داده می شد و ثانیا هم این مدارک بعد از ابلاغ قبولی در سیستم بارگذاری می شد نه الان که حداقل ۲ تومان برای این مدارک باید هزینه کرد و در صورت عدم قبولی کلی هزینه برای قبول شده مرحله اول به بار می آید.

  2. این خیلی بده که کسی که مثلا تراز ۹۰۰۰ داشته باشه فکر کنه اگر امسال یه عده رد بشن روزی و درآمد بیشتری گیرش میاد وآرزو داره مصاحبه برگزار بشه که رقیباش کمتر بشن. فکر می کنی تراز تو که ۹۰۰۰ هست با تراز مثلا ۵۰۰۰ چقدر تفاوت تست داره که خودتو نخبه میدونی . من ۳۵ سالمه باذها آرمون دادمو قبول نشدم سال ۹۷ هم قربانی خیلی از تبعیض ها شدم مثل خیلی ها. یک ماه مونده به آزمون عمل جراحی خیلی دردناکی داشتم تمام یک ماه آخر رو با گریه کتاب توی دستم بود می خوندم سر جلسه آزمون ۱۵ دقیقه درد ناجور گرفتم که تمام تمرکزم رو برد وبه چندتا تست که خیلی برام ساده بودن نتونستم درست جواب بدم. به نظر شما این انصافه بعد از این همه سال و له این درو اون در زدن حالا اعمال سلیقه بشیم. بعد هم کی گفته هرکی مصاحبه رو رد کرد یعنی شایستگیش تکمیله هرکی رد نکردیعنی شایستگی نداره. اونجا هم ممکنه شانس آدم ۴ تا سوال بپرسن که اتفاقا یا تو همونا بلد باشی یا اصلا مشکلت فقط تو همونا باشه. این میشه معیار؟!
    نه برادر یا خواهر خوب بیایید هرچی برای خودمون دوست داریم برای هم نوع و هم دردمون هم بخواییم….
    حرف بسیار و مجال کوتاه…

  3. دوستان عزیز طرفدار طرح تسهیل من در منطقه ی کوچکی سردفترم که فقط سه تا سردفتریم. ماه قبل حق التحریر یکی از دفاتر ۸۰ بود یکی ۵۰ و مال من با ارفاق ۲۰ میلیون بود که سرجمع می شه ۱۵۰ میلیون. حالا امسال ده نفر هم قبول شدن. به نظرتون حق تحریری ۱۵۰ میلیونی برای ۱۳ نفر کافیه؟؟؟؟؟!!!

  4. با عرض سلام دوستان ، پرتال اینترنتی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان شرقی اسامی قبول شدگان را اعلام کرده است.as.ssaa.ir

    1. درود
      هم استانی عزیزم من تماس گرفتم گفتن منتظر پیامک بمونید
      برای من فعلا” نیومده
      آرزوی موفقیت دارم واست

  5. سردفتری شغل خانوادگی بنده هست،پدربزرگم سال۱۳۵۴سردفترشد،عمو،پسرعمو و عموی پدر همگی سردفتر بودند و پدرم در آزمون امسال قبول شد،میخوام بگم این شغل دیگه رقابتی شده و برخورد و ادب و احترام و محیط مناسب و پذیرایی از ارباب رجوع شده ملاک درآمد و داشتن مشتری
    شما اگه تو دفترخونتون تمامی کارهای مربوط و نامربوط(اخذثنا،وجود دستگاه کپی،اخذعوارض و مالیات،انجام امور استعلامات و…..)ارباب رجوع رو انجام بدین مطمئنا درآمد خوبی دارین چون مردم میخوان جایی برن که با یکبار و یکجا مراجعه کارهاشون انجام بشه و روی خوش سردفترودفتریاروکارمندارو ببینن.
    دوست عزیزی که میگی۲۰تومنم تحریر نداشتی مشکل از خودته که نتونستی بازارو بدست بیاری،همین تو استان خودمون دفترخونه ای داریم که سال۸۷اومده و تحریرش درماه به۱۵تومنم نمیرسه همچنین دفترخونه ای هم داریم که سال۹۹شروع کرده و حرف اولو تو شهر میزنه با وجود دفترخانه هایی با قدمت ۷۰سال
    دوستان فقط یچیز یادتون باشه که بازار رقابتیه….
    ادب،روابط‌عمومی بالا،سهولت در انجام امور ارباب رجوع

    خدا خودش روزی رسونه آدم حسود و بخیل به جایی نمیرسه چه با رقیب چه بی رقیب
    با آرزوی موفقیت برای تمامی قبول شدگان

    1. خیلی با متانت و دقیق گفتید.
      روزی ی چیزه و برکت یک چیز دیگه. من به این ها اعتقاددارم که میگم.
      ان شاءالله خدا به روزی هامون برکت بده.

  6. دوست عزیز شما این آمار خیلی ها مایل به مصاحبه هستند را از کجا استعلام گرفتی؟ یا معیار لیاقت سنجی شما از کجاست. اگه تراز شما ۷۵۰۰ است. تراز بنده از شما خیلی بالاتره. شما مطالعه نکرده شرکت کردید بنده هم فقط برای وکالت خوندم. آنهم روزی یک ساعت و هم مشاوران و هم سردفتری قبول شدم. تازه الان برای کانون می خونم. چون حتی سطح علمی وکلای مشاور را بسیار پائین می دونم. من از طرف خودم صحبت کردم شما هم فقط از طرف خودتون حرف بزنید. شما پیش خودتون اینجوری حساب کردید من سردفتر هستم اگه آزمون اختبار باشه خیلی ها رد بشند من اگه قبول بشم بقول خودتون جای بهتری دفترخونه می زنم اگر هم رد بشم دفترخونم دارم و چون بسیاری سر این اختبار رد شدند ضرر نکردم چون برمی گردم به کارم. اما این بدونید آزمون اختبار احتمال زیاد کنسل می شه. با آرزوی موفقیت برای همه قبول شدگان سردفتری

  7. ان شالله با همت شما دوستان عزیز ، میتونیم آینده خوبی برای خودمون بسازیم.
    همکاران آینده ، ممنونم که اینقدر فداکارانه وقت میذارین و برای یک خواست جمعی، تلاش میکنید.
    مطمئن هستم که ان شالله به لطف خدا موفق میشیم.
    حق تک تک بچه های این سرزمین اینه که توی مشاغل آبرومند و شایسته، مشغول باشن.
    امیدوارم همگی مون بزودی جشن بگیریم.
    من آرزو میکنم هرساله ده هزار نفر به این شغل اضافه بشه. خوشحالی و حال خوب جمعی بیشتر کیف میده.
    تک خوری قشنگ نیست.

    1. ملیکا خانم دیروز یکی از قبول شده ها با تراز ۹۰۰۰ تو دفترم داشت خون گریه می کرد…. خواهر عزیز قبولی تراز ۵۰۰۰ یا ۶۰۰۰ ظلم در حق تراز ۹۰۰۰.

    2. خانم ملیکا تا الان فقط ۸۵۰۰ سردفتر در کل کشور وجود داشته… با ورود سالانه ده هزار سردفتر دیگه سردفتری ارزش نخواهد داشت.

    3. در ضمن من از قبول شدگان سردفتری با تراز نزدیک به ۹۰۰۰ هستم … من راضی به این شرایط نیستم. طرح تسهیل شاید در مورد وکالت جواب دهد ولی در مورد سردفتری جواب نخواهد داد.

      1. مشکلی نیست.
        اگر ورود سالانه چندهزار پزشک به جامعه پزشکی، موجب بی ارزشی رشته پزشکی شده، ورود چندهزار سردفتر هم میشه.

        چرا انقدر زجر میکشید از خوشی و قبولی جوونای مردم؟
        چرا انقدر خودآزاری و مردم آزاری دارید؟

        شما میتونید راضی به هرچیزی باشید یا نباشید،
        مهم اینه که خدا به چی راضیه، قانون و قانونگذار به چی‌راضیه، حق و حقیقت به چی‌راضیه، و صلاح جوانان مملکت چیه.

        شما اگر ترازت ۹۰۰۰ هست و انقدر لنگ درآمد هستی که هرروز تو این سایت ها ، برای دیگران طلب رد شدن میکنی، بنظرم بهتره تغییر شغل بدین.

        بنده هم سالها دانشجوی نمونه و با رتبه برتر دانشگاه ها بودم، از مدرک گرفتن همکلاسی هام هم ناراضی و ناراحت نیستم.

        شما خیال کردی تنها نخبه این مملکتی و همه باید برای شما باطل و رد بشن؟
        یکی از علایم نخبگی، مردم داری و خوش خلقی و نیکخواهی و همچنین تلاش برای موفقیت هست. نه حذف رقبا

        1. خانم ملیکا نخبه بودی از مصاحبه نمی ترسیدی؟؟؟؟!!! شما تراز پایین که از مصاحبه می ترسی. بحث پزشکی با سردفتری خیلی فرق داره. پزشکی استعداد خاصی می خواد همه نمی تونند مدرکش بگیرند.

  8. ای آقا یا خانمی که با نام *مثلا سردفتر* که با پیامهای تلخ و تند و به دور از شأن یک حقوقی سعی در ناامید کردن سردفتران آینده رو داره بدونید ، به امیدخدا تمام ۹۵۰۰ نفر طبق قانون مجوز خواهند گرفت و وارد این شغل شریف و عزیز و پردرآمد خواهند شد . . .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا