تجمع پذیرفته شدگان آزمون وکالت مقابل کانون وکلای دادگستری مرکز

رئیس روابط عمومی کانون وکلا: دغدغه های تجمع کنندگان به رئیس و نایب رئیس کانون وکلا انتقال داده شده است

پایگاه خبری اختبار- صبح امروز تعدادی از پذیرفته شدگان آزمون وکالت اخیر که به عنوان آزمون معوق وکالت ۱۴۰۰ در تیرماه سال جاری برگزار شد مقابل ورودی ساختمان کانون وکلای دادگستری مرکز در خیابان زاگرس تجمع کردند.

تجمع کنندگان که تعدادشان حدود ۳۰ نفر بود با تجمع مقابل ورودی ساختمان کانون وکلای دادگستری مرکز به مسائلی از قبیل تاخیر در آغاز کارآموزی خود و همچنین محدودیت های پیش بینی شده برای انجام وکالت در ماه های نخست کارآموزی طی آیین نامه جدید لایحه استقلال کانون وکلا معترض بودند.

تجمع کنندگان نوشته هایی با عبارات «نه به ۸ ماه بیکاری»، قانون تسهیل … آیین نامه تشدید»، «آیین نامه خلاف قانون تسهیل» و … در دست داشتند.

گفتگوی وکیل فرحناکیان عضور هیات مدیره کانون وکلای مرکز با تجمع کنندگان

فرشید فرحناکیان عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز برای دقایقی در میان تجمع کنندگان حاضر شد و به گفتگو با آنان پرداخت، وکیل فرحناکیان برخی از موارد مورد مطالبه تجمع کنندگان را خارج از اختیارات هیات مدیره کانون وکلا دانست.

عضو هیات مدیره کانون وکلا در پاسخ به اعتراض تجمع کنندگان نسبت به منع ۸ ماهه انجام امور وکالتی توسط کارآموزان و اشاره معترضان به اینکه این محدودیت از سوی خود کانون های وکلا در متن آیین نامه جدید لایحه استقلال کانون وکلا گنجانده شده است گفت ما با این مورد مخالف هستیم و درخواست اصلاح آن را از قوه قضائیه کرده ایم و  اگر هم الان و قبل از انجام اصلاحات کارآموزی شما را شروع کنیم شما باید با رعایت همان ۸ ماه محدودیت جلو بروید و حتی اگر مطابق آیین نامه سابق هم می خواستیم اقدام کنیم کارآموزی شما پیش از عید نوروز شروع نمی شد.

بیشتر بخوانید:

وی با تاکید بر اینکه کانون وکلای دادگستری مرکز برای اصلاح ایرادات آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری اقدام و پیگیری کرده است گفت: ما به تنهایی تصمیم گیرنده نیستیم و علاوه بر ما اسکودا و قوه قضائیه و مجلس هم هستند.

وکیل فرحناکیان در پایان به تجمع کنندگان گفت کانون وکلا استاندارهای خودش را دارد ولی در اینکه بخش هایی از آیین نامه باید اصلاح بشود تردیدی نیست و در اینکه در آغاز کارآموزی شما به جهت وسواسی که روی موضوع وجود داشته و اختلاف نظرهایی که وجود داشته تردیدی نیست ولی شما با این رفتارها به نتیجه مشخصی نخواهید رسید.

توضیحات رئیس اداره روابط عمومی کانون وکلای دادگستر مرکز درباره تجمع امروز

وکیل حمیدرضا محمدی کرکان رئیس اداره روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز در گفتگو با پایگاه خبری اختبار درباره تجمع امروز گفت که مطالبات این افراد چند بخش دارد که قسمتی از آن مانند اصلاح آیین نامه در اختیار هیات مدیره کانون وکلا نیست.

وکیل محمدی با اشاره به گفتگو تا ساعات پایانی دیشب برای قانع کردن برنامه ریزان تجمع تاکید کرد در یک ماه اخیر که مسئولیت اداره روابط عمومی را بر عهده گرفته است شخصا پیگیر موضوعات مورد نظر تجمع کنندگان بوده است.

رئیس روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز بخش دیگری از نگرانی های پذیرفته شدگان آزمون وکالت را مربوط به برخی تصورات بی اساس مبنی بر وجود اراده ای در کانون وکلا مبنی بر حذف پذیرفته شدگان طی مراحل کارآموزی و اختبار دانست که اصلا واقعیت ندارد.

بیشتر بخوانید:

وکیل محمدی اعتراض پذیرفته شدگان به تاخیر در آغاز کارآموزی شان را کاملا صحیح دانست و در توضیح آن به بروز برخی موانع از جمله جابجایی هیات مدیره کانون وکلا و مشخصا تحول تاریخی مربوط به تصویب آیین نامه جدید و الزامات ضمن آن از جمله ضرورت تشکیل کمیسیون موضوع ماده ۴۸ آیین نامه دانست که به جهت بدیع بودن در اجرا با ابهامات و موانعی مواجه هستند.

وکیل محمدی گفت با این وجود دغدغه های بیان شده در تجمع امروز را به رئیس و نایب رئیس کانون وکلا انتقال داده است و آن ها قول داده اند موضوع پذیرفته شدگان آزمون وکالت اخیر را در اولویت کارهای هیات مدیره قرار بدهند تا در اولین فرصت نگرانی های موجود مرتفع شوند.

رئیس اداره روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز در انتها به خبرنگار پایگاه خبری اختبار گفت من هم شخصا به همه این عزیزان تعهد اخلاقی می دهم که نهایت پیگیری را انجام بدهم و تمام فشار ممکن را برای رفع نگرانی های مطرح شده اعمال کنم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. با توجه به تصریح قانون تسهیل در تبصره ۴ ماده ۷ مکرر مبنی بر ممنوعیت “”هرگونه محدودیت””” برای صدور پروانه خارج از این قانون، کانون وکلا به راحتی می تواتد از مجلس استفساریه بخواهد و آیین نامه را باطل کند…
    تمام…!

  2. طبق تبصره ۴ ماده ۷ مکرر قانون تسهیل *هر گونه محدودیت* خارج از این قانون در صدور پروانه کار ممنوع است… وقتی می گه *هرگونه محدودیت* یعنی ظرفیت بندی شهری برای بعد از کارآموزی نداریم و هر کس در هر استان مختار در انتخاب شهر محل فعالیت خودش است…
    یعنی آزمون فقط همان است که قانون تسهیل ذکر شده است نه سه نوبت و اختبار هم جنبه شکلی و اداری دارد…
    یعنی محرومیت از کار نداریم….

    این ها همه خلاف قانون است.

  3. ببینم مگه اینها اگر کانون وکلا مرتکب غرض بشه وبخواد خذفشون کنه…نمی‌توانند برن دادگاه انتظامی قضات شکایت کنن؟

  4. اگر با انصاف به ماجرا نگاه کنیم در مورد مرحله دوم که حتی از توان قضات و کارمندان دادگاه هم خارج است حق با کارآموزان است و باید اصلاح شود
    ماده۴۸ هم نقض فاحش استقلال کانون وکلاست مگر وکیل کارمند دولت است که باید گزینش عقیدتی شود!!!!
    مرحله دوم: کارآموز مدت شش ماه هر روز (به‌غیراز ایام تعطیل) تمام‌وقت اداری در مراجع قضایی حضور می‌یابد و روزانه از یک پرونده دارای وقت رسیدگی یا در حال رسیدگی، گزارش تهیه می‌نماید. کارآموز در این مدت باید در همه انواع مراجع قضایی اعم از شعب دادیاری و بازپرسی دادگاه‌های حقوقی، خانواده، کیفری یک و دو، انقلاب، تجدیدنظر، دوایر اجرای احکام شرکت نموده و حضور داشته باشد.

  5. واقعا ظلم است که بعد از قبولی باز هم بیکار باشند اون هم در این گرونی که ثانیه ای قیمت ها بالا می رود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا