تشکیل «قرارگاه جلب محکومان متواری» در تهران

پایگاه خبری اختبار- دادستان تهران گفت: با سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار که با اعمال خود باعث سلب آرامش جامعه می‌شوند بدون هیچ گونه اغماضی برخورد می‌شود.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، سومین جلسه کمیته استانی نحوه اعمال ریاست و نظارت مقامات قضایی بر ضابطان دادگستری تهران با حضور علی صالحی دادستان تهران، سردار محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ، حجت الاسلام و المسلمین کرمی دادستان نظامی تهران، معاونین ستادی دادستان و تعدادی از سرپرستان نواحی دادسرای تهران و جمعی از مسئولان نظامی، انتظامی و امنیتی در سالن جلسات دادستانی تهران برگزار شد.

در این جلسه دادستان تهران با اشاره به تأکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر برخورد با مخلان نظم و امنیت جامعه، اظهار داشت: یکی از مسائل جدی مرتبط با ضابطین خاص، موضوع دستگیری محکومین متواری است که پرونده آن‌ها در شعب تحقیق یا اجرای احکام باقی مانده و لازم است ظرف ۲۰ روز نسبت به جلب آنان جهت اجرای احکام، اقدام شود تا این پرونده‌ها در اسرع وقت به نتیجه برسند.

دادستان تهران ادامه داد: جهت بهبود عملکرد جلب محکومان در مرجع انتظامی، تعداد پنج ناحیه از نواحی دادسرای تهران، با تخصیص کلیه امکانات و همچنین ۱۰ دستگاه خودرو، به عنوان قرارگاه جلب محکومان در شمال، شرق، غرب، جنوب و مرکز پایتخت در نظر گرفته شده که با تامین نیروهای آن توسط فاتب در صدد بهبود و ارتقاء وضعیت جلب محکومان متواری هستیم.

صالحی با تأکید بر ضرورت حفظ اموال ضبط شده از متهمان تصریح کرد: ضابطین عام و خاص، می‌بایست اموال مکشوفه از متهمان دستگیر شده را در همان لحظه با ذکر جزئیات و در چند نسخه با امضاء مأمورین و متهمان صورتجلسه کرده و در پایان تحویل دهند، چرا که عدم صورتجلسه باعث عدم شناسایی مالک اموال در مرحله تحقیق و اجرای حکم می‌شود.

دادستان تهران در پایان خاطر نشان کرد: ضابطین می‌بایست ظرف مدت مقرر نسبت به ارسال پاسخ استعلامات مرجع قضایی اقدام کرده و در صورتی که به هر دلیل قادر به انجام فرآیند و مراحل کار نیستند؛ سریعا مراتب را به دستگاه قضایی گزارش کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام….متاسفانه در استان فارس هیچ اقدامی برای سناسایی وجلب افراد متواری بدهکار وکلاهبردار صورت نمی گیرد ..افرادی متواری هستند که با جعل سند رسمی به فروش ملک دیگران اقدام کرده وبعد از بدست اوردن پول متواری هستند ..بنده نزدیک به ۵ سال است پرونده ای تشکیل داده ام وکلاهبرداری را که حدود ۴ سال حبس دارد را پیدا نمی کنم درصورتی که با پدر ومادر ش زندگی می کند . لطفا با قوه قضائیه در مورد جلب وبازداشت ومختومه کردن پرونده های کلاهبرداری در استان فارس وشیراز گزارش تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا