تشکیل کارگروهی برای نحوه تعیین رتبه های برتر آزمون وکالت و بسته‌های تشویقی آنها

پایگاه خبری اختبار- با تصمیم کانون‌های وکلای دادگستری، یک کارگروه برای نحوه تعیین رتبه های برتر آزمون وکالت ۱۴۰۱ (پذیرش ۱۴۰۰) و بسته‌های تشویقی آنها تشکیل شد.

به گزارش اختبار به نقل از روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، جلسۀ شورای اجرایی اتحادیه روز پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۷/۰۷ به میزبانی کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد.

در این جلسه حاضران مصوبه‌ای به شرح زیر را تصویب کردند:

«کارگروهی متشکل از آقایان ابراهیم کیانی‌هرچگانی، علی اسداله‌پورکریمی و شهرام مختاری پیشنهادهایی را دربردارنده نحوه تعیین رتبه‌های برتر آزمون و بسته‌های تشویقی در راستای اجرای قانون تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار تهیه خواهند کرد.»

گفتنی‌ست در کارنامه داوطلبان آزمون وکالت ۱۴۰۱ برخلاف دوره های گذشته رتبه داوطلبان درج نشده است و هنوز برای خود رتبه های برتر هم کسب این عنوان معلوم نیست.

پیش‌ از این و در اطلاعیه تکمیلی آگهی ثبت نام آزمون وکالت، اعلام شده بود: داوطلبانی که موفق به اخذ هشتاد درصد نمره کل از آزمون گردند، پس از طی مراحل دوران کار آموزی و موفقیت در اختبار مجاز به اشتغال دایم در مرکز استان کانون پذیرفته شده هستند.

مشخص نیست چه تعداد از قبول‌شدگان آزمون موفق به کسب چنین نمره‌ای شده‌اند و آیا کمیته مذکور قرار است امتیازاتی به جز این برای رتبه های برتر پیشنهاد کند یا خیر.

تهیه منابع آزمون وکالت

کتابفروشی بزرگ دادبازار مجموعه ای کامل از کتب حقوقی از منابع آزمون وکالت از مولفین و ناشران معتبر کشور را در جهت خرید اینترنتی در اختیار داوطلبان حقوقی قرار داده است. کلیه کتب حقوقی در وبسایت دادبازار موجود در انبار و آماده ارسال هستند، در نتیجه بدون نگرانی از عدم موجودی یا تغییر قیمت از سراسر کشور سفارش بدهید.

مشاهده منابع آزمون وکالت مشاهده تخفیفات دادبازار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۲ دیدگاه ها

  1. آقا یا خانم هزار اسم و هزار تیتر، لااقل یه اسم فرضی برا خودت بزار که مخاطب قرار دادنت راحت تر باشه!

  2. احتمالاً شما معتقدید کسی که مثلا با ضریب درس حقوق مدنی ٣٠ درصد باید خود شهر تهران باشه و یکی که ضریب همین درس رو ۸۰ یا ۹۰ درصد زده باید بره ملارد!
    نرود میخ آهنین در سنگ!
    بازم التماس تأمل و تفکر عمیق…

  3. بحث بر سر اعطای امتیاز نیست… بحث بر سر سلب امتیاز از قبولشدگان است…
    اگر عمیق تر فکر می کردید این همه حرف بی اساس نمی زدید امیر حسام جان…

  4. درود بر شما. دقیقا هدفشون
    ۱. انحصار بازار وکالت در مرکز استان
    ۲. دریافت پول انتقالی هنگفت
    وقتشه که هر شخصی هر مکانی دلش خواست و به نفعش بود دفتر بزنه نمیشه این حق و از کسی گرفت و تحمیلا به شهرستانی غیر از محل سکونتش که شناختی از مردم نداره و برعکس و طبیعتا بازار کاری هم نداره

  5. سلام، بهتر این امتیاز اینه که، افرادی که بالای ۸۰%زدن کارآموزی کمتری داشته باشند، که مطابق قانون لایحه استقلال هم هست، که به یکسال تقلیل یابد

  6. با سلام لطفا در خصوص امکان تودیع پروانه برای مدت زمان خاص در هر دو کانون توضیح دهید.

  7. با صلوات بر محمد و آل محمد(ص)
    در خصوص آزمون کانون وکلای دادگستری ،پذیرش ۱۴۰۰ خطاب به ریاست محترم اسکودا و در مقام مطالبه گری عرض میگردد که ؛
    حقیر پیشتر نیز در سایت سازمان سنجش ،اعتراضی بدین نحو بیان داشتم و خواهان شفاف سازی شده بودم که تا کنون ،اقدامی متصور نشده است،
    بر اساس نص مصرحه ،داوطلبانی که موفق به کسب هفتاد درصد میانگین نمرات یک درصد داوطلبان حائزان بالاترین نمرات گردند ، طبق قانون پذیرفته شده تلقی خواهند شد و این در حالیست که اسکودا ،گویا دنبال پیچ و تاب دادن موضوع است و در صورت تداوم این امر ،طرح مطالبات قانونی، جز از طریق دیوان عدالت امکان پذیر نخواهد بود، لذا خطاب به جناب آقای کیانی که ارادت حقیر نسبت بدیشان از پیشتر بوده است ، عرض مینمایم که در جهت روشن ساختن موضع کانون نسبت به طرح تسهیل و حفظ اعتبار و ارزش والای این نهاد قانونی ، کارنامه های یک درصد حائزان بالاترین نمرات را منتشر نمایید.و توضیح این نکته ضروریست که توجها،با بکارگیری ، واژه (داوطلبان) در متن قانون تسهیل ، حدود ۷۲۸ نفر بعنوان حائزان یک درصد معیار و ملاک اعلام تراز قبولی در فهرست شفاف سازی جای خواهند گرفت.
    آنچه که محل مداقه نظر است ،اصل تسری قانون نسبت به آینده است و با عنایت به اینکه قانون تسهیل اخیرا اجرایی شده است ، اقدام اسکودا در جهت استعلام حائزان بالاترین نمرات در آزمون سالهای ۹۸ و ۹۹ ، توجیه قانونی و منطقی ندارد و گمانه زنی ها نیز از این نقطه آغاز گردیده است که کانون وکلا دادگستری با انتشار نمرات یک درصد داوطلبان حائزان بالاترین نمرات بر این ادعاها ، خط بطلانی بکشد.
    با تقدیم احترام : علی زنجانی

  8. اختبار عزیز کامنت قبلی ایراد تایپی داشت لطفاً آن را حذف و این کامنت را منتشر فرمایید

    مطابق قانون تسهیل، “هرگونه” محدودیت جغرافیایی منتفی است… و لذا هر یک از قبول شدگان آزمون می توانند در مکان انتخابی خود فعالیت داشته باشند و این که شخصی هشتاد در صد از نمره یک درصد اول آزمون را بیاورد فلان امتیاز (که اصلاً وجود ندارد) دریافت خواهد کرد خلاف نص صریح قانون است…

    ظاهراً هنوز هم اراده هایی در کانون هست قصد انحصاری نگه داشتن بازار کار در مراکز استان ها را دارد… و البته دریافت پول انتقالی انگیزه ای قوی می تواند باشد برای حفظ انحصار در مراکز استان ها…

    به هر حال مردم بیش از هر زمان دیگر به حقوق خود آگاه هستند و این بازی ها را باید کنار گذاشت و به حقوق مردم احترام گذارد…

    1. طبق اصل اباحه، دادن امتیاز به نخبگان آزمون وکالت صحیح می‌باشد مگر خود قانون به صراحت دادن چنین امتیازاتی را ممنوع کرده باشد در حالی که چنین منعی در قانون وجود ندارد، بنابراین، چنین امری مباح است! باید یه فرقی بین کسی که حقوق مدنی یا تجارت یا هر درس دیگه‌ای رو صد میزنه با اونی که منفی میزنه وجود داشته باشه! خداوند متعال هم به صراحت در قرآن کریم به ابن امر اشاره نموده است! التماس تأمل و تفکر عمیق…

  9. امیدوارم چنین چیزی لحاظ بشه.
    کسی که رتبه ی عالی کسب می کنه حق این رو داره که از امتیازاتی برخوردار بشه.

  10. سلام خانم زنده دل طریقه انتخاب شهر محل کاآوزی و اشتغال برای ۱۴۰۰ به چه صورت هست؟متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا