تعداد سؤالات و ضرایب هر درس در آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

جزییات آزمون سال ۹۸ اعلام شد

دوبرابر ظرفیت هر استان دعوت به مصاحبه خواهند شد

پایگاه خبری اختبار- روابط‌عمومی مرکز وکلای قوه قضاییه جزییات آزمون سال ۹۸ این مرکز را اعلام کرد.

بر اساس این اطلاعیه، ظرفیت هر استان مشخص است و شرکت‌کنندگان مرحله تستسی به میزان دو برابر ظرفیت به مصاحبه علمی و شخصیتی دعوت می‌شوند. بااینحال، میزان این ظرفیت‌ها تاکنون اعلام نشده.

نکته مهم دیگر وضعیت سهمیه‌های ایثارگری است که مجدداً از مراجع نظامی استعلام شده است.

متن کامل این اطلاعیه را در ادامه بخوانید:

آزمون رأس ساعت ۹ صبح روز جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ در ۷۹ حوزه امتحانی سراسر کشور برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است درب‌های ورودی سالن آزمون رأس ساعت ۸:۱۵ بسته خواهد شد.

آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه سال ۹۸ یک دفترچه با ۱۲۰ سؤال به شرح ذیل خواهد داشت که داوطلبان ۱۴۰ دقیقه برای پاسخگویی فرصت خواهند داشت.

آزمون نمره منفی دارد.

با عنایت به دادنامه شماره ۲۳۹۷ مورخ ۱۴ آبان ۱۳۹۸ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، سهمیه ایثارگری داوطلبان مجدداً از مراجع ذی‌صلاح استعلام شده است.
آزمون به صورت دو مرحله‌ای برگزار می‌شود و پس از اعلام نتیجه آزمون کتبی، افراد حائز شرایط فرصت دارند تا با توجه به نمره و رتبه خود حداکثر ۷ استان را به ترتیب اولویت جهت اخذ پروانه کارآموزی انتخاب کنند.

به میزان دو برابر ظرفیت هر استان از افراد دارای بالاترین نمره کل مصاحبه و شخصیتی دعوت به عمل می‌آید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۰ دیدگاه ها

  1. دوستان که میگویند سهمیه حذف شده باید گفت خیر حذف نشده چون در قانون امده اسکودا و مرکز مشاوران بر اساس قانون جامع خدمات به ایثارگران سهمیه را اعمال میکنند نه بر اساس مصوبه ستاد کل که ان را هم دیوان باطل کرده مرجع تفسیر قوانین مجلس دوستان که حقوق خوانده میداند خود مجلس است نه دیوان عدالت اداری لذا مصوبه دیوان شامل ازمون ها نمیشود شامل دستگاههایی میشود که قانون ندارند از ستاد کل استعلام میکنند و ستاد کل بر اساس مصوبه خود مزایا را در نظر میگیرد این مباحث را از روی ظاهر رای نباید قضاوت کرد به همین علت هم هم اسکودا هم مرکز مشاوران هم ازمون ارشد سهمیه ها را اعمال کرد چون قانون وجود دارد

    1. دوست عزیز، نظر به رای هیأت عمومی دیوان در آبان ماه، مصوبه ٣/۴ داوطلبانه برای سهمیه ابطال شد. حالا اگر مرکز مشاوران یا اسکودا یا هر ارگان،سازمان و نهادی آن را تایید یا اعمال کند، مستنکف از قانون شناخته شده و این تخلف منجر به محکومیت در مراجع قضایی صالح میشه.

  2. آقای موسی کمالی، یعنی از این به بعد قضات دیوان عدالت اداری بیان از شما اجازه بگیرند که چه رأیی صادر کنند؟! یعنی اگر مصوبه‌ای ولو غلط و ناحق چند سال بطور غیرقانونی اجرا شد، دلیل بر این است که آن مصوبه درست و بر اساس قانون است؟! آقای کمالی من حقوق خوندم طوری حرف بزن که بتونی من حقوقی رو قانع کنید! به قول یه دوستی مرغ پخته از این استدلال جنابعالی خنده ش می‌گیره!

    1. اقای امیرحسام چرا ناحق؟؟؟!!!
      پدر من و امثال ایشون ۸ سال تو خون و اتیش جنگ بودند ۸ سال! اونوقت برا یکبار ما میخوایم سهمیه داشته باشیم که اتفاقا خیلیم حقمونه شد ناحق؟
      چون کسانی مثل پدر من نرفتن بیمارستان دنبال جانبازی درحالیکه واقعا جانباز هستند و بدنشون پر از اثار جنگ و فرسودگی ناشی از اون شده نباید ولو برا یکبار بعد پندین سال یه خقی داسته باشیم؟
      دستمریزاد اقای وکیل حق شناس!

  3. سلام چرا عکس روی کارت من با اونی که آپلود کردم متفاوته؟؟؟؟؟این عکس کارت ملی منه این چه وضعیه آخه؟؟؟؟؟

  4. سلام.
    الان ما که از بند خدمت وظیفه پدر استفاده و ثبت نام کدیم چه کانون وکلا و چه مرکز وکلا بلاخره برای امسال سهمیه داریم یا نداریم.
    تورو خدا یه جواب صریح و مستند بدین تا ما هم از بلاتکلیفی خارج شیم.سپاس

  5. قراربود همه کسانی که به نصف سوالات جواب دهند قبول اعلام شوند حالا چیشد سقف گذاشتند۲برابر ظرفیت بالاترین نمرات دعوت میشوند یعنی چی!؟

  6. یعنی الان برای هرکی تو کارت شرکت در آزمونش با سهمیه نوشته شده یعنی سهمبه اش تایید شده؟؟؟؟

  7. مرکز مشاوران ملزم نیست از رای دیوان عدالت اداری تبعیت کنه ماده ١٨٧ رو بخونید میبینید ضمنا این سهمیه ها خود ایین نامه اجرایی ماده ١٨٧ امده که که براساس ماده ۵٩ مکرر قانون جامع خدمات به ایثارگران سهمیه اعمال میشه مرجع تفسیر قانون مجلس هم خود مجلس میباشد که مجلس هم نظری موافق دارد لذا دیوان عدالت اداری برخلاف وظایفش وارد حوزه قانونگذاری شده لذا سهمیه ها کاملا قانونی و مجاز هست لطفا حذف نکنید تا یک طرفه به قاضی رفته نشود کانون وکلا هم بخواهد سوء استفاده کند حتما در مراجع قانونی رسیدگی خواهد شد

    1. ای کاش روزی برسه که دوستان متوجه بشوند که استفاده از این سهمیه ها برا آزمون علمی چه دردسر و مصایبی برای اونایی که ندارن داره و صد البته که اشخاص سهمیه ای خودشون باید تلاش کنند مگر سهمیه به علم کسی اضافه می کنه؟ واقعاً با مشکل بزرگی مواجه هستیم زورمون به مجلس که اکثراً خودشون ذینفع چنین سهمیه هایی هستند نمی‌رسه ان شالله روزی برسه که خود افراد به یک نتیجه منطقی برسند…

  8. https://www.eghtesadonline.com/بخش-اقتصاد-کلان-۳/۳۹۹۵۴۵-کارمندان-نیروهای-مسلح-سهمیه-کنکور-نمی-گیرند
    سردار موسی کمالی اظهار کرد: رزمندگان سرباز و نیروهای پایور سپاه، ارتش، ناجا و وزارت دفاع سه‌چهارم از خدمتشان داوطلبانه محاسبه می‌شد و یک‌سری تسهیلات مانند سهمیه کنکور و ایثارگری برای فرزندانشان در نظر گرفته می‌شد. وی افزود: متأسفانه دیوان عدالت اداری این مصوبه را با وجود اینکه چندین‌سال است اجرا می‌شود، بدون مشورت با نیروهای مسلح و ستاد کل به صورت یک‌طرفه ابطال کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا