تلاش بعضی نمایندگان برای تصویب مخفیانه لایحه حجاب

درخواست اصل هشتاد و پنجی شدن لایحه حجاب، اعلام وصول شد

پایگاه خبری اختبار- درخواست جمعی از نمایندگان مجلس برای بررسی لایحه عفاف و حجاب مطابق اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی، اعلام وصول شد.

به گزارش اختبار، درحالی‌که رسیدگی به لایحه عفاف و حجاب در دستور کار امروز (یکشنبه ۱۵ مرداد) صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار داشت، بعضی از نمایندگان درخواست اصل هشتاد و پنجی شدن آن را ثبت کردند.

احمد نادری عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به این درخواست گفت: «احتمالا درخواست اصل هشتاد و پنجی‌شدن لایحه عفاف و حجاب در جلسه هفته آینده مجلس به رای گذاشته می‌شود و در صورت موافقت نمایندگان با این درخواست، کمیسیون ویژه‌ای برای بررسی لایحه عفاف و حجاب تشکیل می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

متن نهایی لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب (مصوب کمیسیون قضایی مجلس)

به عبارت دیگر، درصورتی که نمایندگان مجلس به این درخواست رای مثبت بدهند، لایحه حجاب دیگر در صحن علنی مجلس بررسی نمی‌شود، بلکه توسط عده محدودی از نمایندگان در یک «کمیسیون مشترک» تصویب و برای شورای نگهبان ارسال می‌شود.

به این ترتیب این لایحه جنجالی و پرحاشیه، به شکلی مخفیانه و به دور از اطلاع رسانه‌ها و شهروندان تصویب خواهد شد.

مجلس یازدهم قبل از این بررسی طرح صیانت و طرح جوانی جمعیت را نیز طبق اصل هشتاد و پنج انجام داده است،‌ دو طرحی که شائبه نقض حقوق اساسی شهروندان را ایجاد کرده بودند و مخالفت‌هایی جدی با آنها صورت می‌گرفت.

این درحالی است که ‏طبق اصل هشتاد و پنج قانون اساسی، این شیوه تصویب قوانین به «موارد ضروری» محدود شده است.

به نظر می‌رسد مجلسی که با وعده «شفافیت آرا» بر سر کار آمده در آخرین ماه‌های فعالیت خود قصد دارد یک بار دیگر به شکل مخفیانه دست به تصویب قانونی بزند که انتقادات متعددی نسبت به آن مطرح می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. تصویب مخفیانه دیگه چه صیغه اییه؟!
    فراموش نکنین شما بیشتر از یک خبرنگار نیستی،بنویسی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی کافیه..
    تفسیر خبر رو بزارید به عهده خودمون،خط ندید لطفااااا

    و البته یک سانسورچی قهااااااررررر

    1. ببخشین استاد میشه اصل ۸۵ رو توضیح بدین؟ مثل اینکه خبرندارین خانم زنده دل و همکاراشون در سایت اختبار از وکلای با سابقه و حقوقدانان مملکت هستند… اگر قرار باشه هر لایحه ای که میخواد قانون بشه از مجری اصل مارالذکر عبور کنه دیگر صحن علنی مجلس و خرج کردن میلیاردی بیت المال برای ۲۹۰ نماینده برای چه هستش؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا