تمدید مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۱ نیازمند تصویب سران قوا

پایگاه خبری اختبار- به گفته سخنگوی سازمان امور مالیاتی، در حال حاضر این سازمان قصدی برای تمدید مهلت ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی که مهلت قانونی آن تا پایان ۳۱ خرداد است ندارد.

به گزارش اختبار به نقل از تسنیم، مهدی محمدی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال تمدید مهلت ارائه اظهارنامه‌ها تا پایان ۳۱ خرداد ماه به سازمان امور مالیاتی گفت: در حال حاضر سازمان امور مالیاتی قصدی برای تمدید این مهلت ندارد.

وی افزود: با توجه به اینکه مهلت تعیین شده برای ارائه اظهارنامه از سوی مودیان مربوط به قانون مالیات‌های مستقیم است، برای تمدید این مهلت نیاز به مصوبه قانونی از مراجع ذی‌صلاح یعنی مجلس شورای اسلامی و یا شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا وجود دارد.

گفتنی‌ست اخیراً رئیس اتاق اصناف در نامه‌ای به سران قوا درخواست تمدید مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل و افزایش حد نصاب تبصره ماده را مطرح کرده بود.

در سال گذشته مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی دو مرتبه (تا ۱۵ تیر و سپس پایان تیر) تمدید شده بود.

بیشتر بخوانید:

هشدار رئیس سازمان امور مالیاتی به افرادی که فرم تبصره ماده ۱۰۰ را نپذیرند

دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم برای مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۴۰۱ 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. با سلام و احترام خدمت ریاست محترم سازمان امورمالیاتی کشور
    به استحضار میرساندکه بدلیل مشکلات مالی وافزایش نرخ تورم و نوسان قیمت و عدم ثبات آن پیشنهادی داریم که مهلت مجددتاپایان تیرماه هم برای مودیان حقیقی وهم حقوقی برای ثبت اظهارنامه مالیاتی باتوجه به اینکه درمراحل ثبت اظهارنامه درسامانه کلااشکال داردخواهشمندیم نسبت به این مواردمساعدت گردد.باتشکر

  2. قانون مالیات مستقیم بسیار ظالمانه و موثر در بازبینی می باشد
    لطفا شورایی متشکل از حقوقدانان و اقتصاد دانان جهت تسهیل در روند پرونده های مالیاتی بکار گرفته شود _ مردم را گرفتار نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا