توضیحات سخنگوی قوه قضائیه درباره جایگزینی نفرات جدید با پذیرفته شدگان مشترک آزمون های وکالت

پایگاه خبری اختبار- مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه، در خصوص پذیرفته‌شدگان مشترک آزمون وکالت کانون های وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضائیه و حذف نفرات مشترک در این دو آزمون توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش اختبار به نقل از فارس، در پی درخواست تعدادی از داوطلبان آزمون وکالت در خصوص جایگزین کردن نفرات جدید با  افرادی که مشترکاً در هر دو آزمون وکالت کانون های وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضائیه پذیرفته شده اند، سخنگوی قوه قضائیه، توضیحاتی را در این باره بیان کرد.

بیشتر بخوانید:

پذیرفته شدگان آزمون وکالت فقط باید در یک نهاد فعالیت کنند

 مسعود ستایشی درباره پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت در دو نهاد کانون وکلا و مرکز وکلا کفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت پس از طی کردن فرآیندها و روندها، قاعدتا یکی از پروانه ها تودیع خواهد شد و به بیان دیگر او باید یک جا عضو باشد.

وی افزود: بنابراین افراد پذیرفته شده در آزمون وکالت در نهایت عضو یک جا (مرکز وکلا یا کانون وکلا) خواهند شد و نمی توان در زمان برگزاری آزمون افراد را ملزم کرد که در یک آزمون شرکت کنند و یا پس از اعلام نتایج ملزم باشند در یک نهاد وکالت خاص عضو شوند.

بیشتر بخوانید:

جایگزینی نفرات جدید به علت عدم کسب حد نصاب ممکن نیست

سخنگوی قوه قضائیه در توضیح بیشتر افزود: افراد مختار هستند که در آزمون وکالت هر یک از دو نهاد (مرکز وکلا یا کانون وکلا) ثبت نام کنند، افرادی که حد نصاب را کسب نکرده اند، به عنوان افراد پذیرفته شده (قبول شده) در این آزمون محسوب نمی‌شوند.

وی در پایان گفت: باید به این نکته توجه داشت که در صورت حذف نفرات مشترک که در دو آزمون مرکز و یا کانون وکلا، شخص دیگری جایگزین حذف شدگان نخواهد شد، چرا که فرد نتوانسته تراز لازم را کسب کند.

منبع: فارس

سفارش کتاب حقوقی کاربردی مناسب کارآموزان وکالت از سراسر کشور

کتابفروشی بزرگ دادبازار شامل مجموعه کامل از کتب کاربردی مناسب کارآموزان وکالت از مولفین و ناشران معتبر جهت ارسال به سراسر کشور می‌باشد.

کتب آیین نگارش و لایحه نویسی

کتب حرفه وکالت و فن دفاع

کتب حقوقی ثبت اسناد و املاک

کتب مناسب آزمون اختبار کارآموزان وکالت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. دوست عزیز قابل ذکر است با حذف نفرات مشترک نمره حد نصاب نیز خیلی پائین تر خواهد آمد،مگر ملاک نمره نفرات برتر نیست؟؟ اگر آنها حذف شوند یقینا افراد جایگزین نمره کمتری و بلاخره نمره حد نصاب پائین تر خواهد بود و حد نصاب جدید شامل خیلی‌ها خواهد شد

  2. با سلام
    بزرگوار . در تمام رقابتها وقتی نفر اول به هر دلیل حذف شود نفر بعد جایگزین میشود چرا که همان نفر اول مانع از رسیدن نفرات بعدی به مرحله نخست شده . شما صد امتحان مشترک دیگر هم که بگیرین تعداد انگشت شماری جابجا خواهند شد
    این دور زدن قانون هست

  3. قابل توجه اون عزیزی که فرموده بود با اجرای قانون تسهیل دیگه داوطلبی نمیمونه تا سال بعدش امتحان بده !!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا