توضیحات نایب رئیس اسکودا درباره نمره تراز آزمون وکالت ۱۴۰۲

پایگاه خبری اختبار- ابراهیم کیانی نایب رئیس اسکودا صبح امروز ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ با حضور در استودیوی شبکه خبر صدا و سیما به صورت زنده به گفتگو درباره جزئیات و شرایط این آزمون پرداخت.

به گزارش اختبار آزمون وکالت ۱۴۰۲ کانون های وکلای دادگستری صبح امروز ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۲ با رقابت حدود صد هزار متقاضی در ۳۴ شهر کشور برگزار شد.

نایب رئیس اسکودا کمی قبل پیش از شروع فرایند برگزاری این آزمون با حضور در شبکه خبر صدا و سیما به صورت زنده با تشریح فرایند تصویب قانون تسهیل در کمیسیون اقتصادی مجلس، وضعیت و شرایط پذیرفته شدن در این آزمون را توضیح داد.

به گفته ابراهیم کیانی سقف تراز برای آزمون وکالت ۱۴۰۲، ۱۵۰۰۰ است یعنی اگر داوطلبی موفق شود، تمام دروس را صد درصد پاسخ صحیح بدهد، نمره ترازی که در آزمون کسب می کند، ۱۵۰۰۰ خواهد بود.

کیانی با بیان اینکه «طبق محاسبات در این شرایط یک درصد برتر آزمون، تراز ۹۰۰۰ را به دست می آورند» عنوان کرد: بر اساس قانون تصویب شد که ۳۰ درصد از این معیار کم شود و این یعنی تراز قبولی در آزمون وکالت حدود ۶۹۰۰ الی ۷۰۰۰ خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به اینکه «طبق قانون ما باید بر مبنای نمره تراز یک درصد برتر حساب کنیم» گفت: ما این شرایط را به نمره تبدیل کردیم که می شود ۶/۷ از ۲۰نمره؛ یعنی کسی که این نمره را از ۲۰ به دست آورد، قبول محسوب می شود. این در حالی است که در دبیرستان ها و دانشگاه های ما حداقل نمره قبولی در دروس کسب نمره ۱۰ از ۲۰ است.

نائب رئیس اسکودا اضافه کرد: در این وضعیت داوطلب اگر دروس را با نمره ۳۰ درصد پاسخ دهد، در آزمون پذیرفته خواهد شد.

کیانی در ادامه افزود: جالب اینجاست اگر کسی از جلسه آزمون بیرون بیاید و پاسخ نامه اش را سفید تحویل بدهد، ترازش باید صفر شود، اما ترازش ۲۷۰۰ می شود یعنی اگر برگه ای را سفید بدهید و فقط در جلسه آزمون حضور داشته باشید، تراز شما ۲۷۰۰ خواهد بود.

طبق اعلام کیانی برای قبول شدن در آزمون وکالت ۱۴۰۲ طبق تخمینی که زده می شود داوطلبان سهمیه آزاد باید حداقل تراز ۶۹۰۰ و داوطلبان سهمیه ایثارگران تراز ۵۹۰۰ کسب کنند، که با در نظر گرفتن نمره تراز ۲۷۰۰ که حتی در صورت سفید گذاشتن پاسخنامه خواهند داشت، فقط ۴۰۰۰ نمره تراز لازم دارند تا در آزمون پذیرفته شوند.

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۳۱ دیدگاه ها

  1. سلام؛ جناب رییس اسکودا چرا جنابعالی اینقدر با قانون تسهیل مخالفید؟؟؟ اگه واقعا جنابعالی از صداقت صبحت میکنید !!! خواهش میکنم سوالات آزمون وکالت سالی را که جنابعالی قبول شده اید به همراه کارنامه قبولی جنابعالی در سایت منتشر شود تا همه متقاضیان پروانه وکالت ببینند کسانی که برای ما تصمیم میگیرند در چه آزمونی وبا چه سوالاتی (سطح سوالات آزمون وکالت) وبا چه ترازی پذیرفته شده اند ؟؟؟ سوال آزمون وکالت امسال میگوید نام کدام رئیس در کتاب قانون اساسی آورده نشد ؟؟؟ خواهش میکنم بفرمائید بارعلمی این سوال کجاست؟؟؟ …. . … … . نترسید پذیرفته شدگان جدید آزمون وکالت هیچ تهدیدی برای وکلای قدیمی ندارند !!! هستی و زندگی در طبیعت هر دم در حال تغییر و نو شدن است، پس به ناچار قطعا به جای وکلای قدیمی باید وکلای جدید جایگزین شوند !!!! التماس دعا و تفکر ….

  2. باسلام
    خیلی عذر میخام اگر یک وکیل روبروی قاضی بنشیند و قاضی این سوال را بپرسد آیا باید گفت آقای قاضی زدی زیر ذوقم؟؟؟

    1. اگر این استدلال شما را بپذیریم هیچ کس نباید وکیل شود… چون همیشه می توان سوالاتی پرت و پلا طرح کرد و بعد گفت “اگه قاضی بپرسه چی؟”
      واقعاً از این قبیل استدلال های کوچه بازاری باید پرهیز کنیم و آینده و زندگی جوانان را به سخره نگیریم…

  3. آقای کیانی عزیز خواهشاً با عدم اشراف کاعی به بحث نمره تراز و چگونگی شکل گیری و محاسبه نمره تراز با آبروی حقوقدانان کشور بازی نکنید… کسی اگر دروس را صد بزند ترازش الزاماً ۱۵۰۰۰ نمی شود… تراز معیار سنجش و اندازه گیری “میان داوطلبان در آزمون خاص هر سال” است… اگر رقابت بین داوطلبان در انفجار باشد و میانگین داوطلبان حدود ۱۴۰۰۰ باشد آنوقت بله… تراز کسی که ۱۰۰ بزند همه دروس را می شود ۱۵۰۰۰… ولی در هیچ آزمونی حتی در کنکور سراسری تراز رتبه یک ازمون حتی نزدیک به ۱۵ هزار هم نیست… حداکثر ۱۲۰۰۰ است… چون تراز نمره ای است مقایسه ای… نه وسیله سنجش ارزش… یعنی نمره تراز به معنای باسوادی یا بی سوادی نیست… نمره تراز فاصله هر داوطلب از داوطلب دیگر را می سنجد… سپس بر حسب این فاصله نمره گذاری می کند…. اگر آزمون آسان باشد خیلی از داوطلبان نمره خام بالای کسب می کنند و در نتیجه تراز ها هم بالا خواهد شد چون “همه نزدیک به هم هستند” و رقابت هم “فشرده است”… و در نتیجه نمرات تراز هم بالا می رود… اما اگر سوالات آزمون پرت و پلا و ناهنجار و رمان نویسی و طولانی و غیر استاندارد باشد نمره تراز همه (چه رتبه یک و چه رتبه ۱۰۰۰) پایین می آید… یعنی نمره تراز رتبه یک آزمون می شود ۸۰۰۰ و طبیعتاً نمره تراز رتبه دو هزار می شو. ۶۰۰۰…. اما این به معنای بی سوادی رتبه یک آزمون نیییییست…. !!! این معنای اشتباه بودن و غیر استاندارد بودن سوالات آزمون شماست!!!! آقای کیانی خواهش می کنم متوجه بشو….

  4. از جان و مال و ناموس مردم سپری ساختن و با گرز بی سوادی بر سر داوطلب مظلوم می کوبند. بجای اندیشه و ارائه راهکار مناسب، آزمونی پر از ایراد و ابهام و بر خلاف رویه معمول برگذار می کنند و بگونه ای دو آزمون وکالت از دو نهاد موازی رو برگذار میکنند که بسیاری از قبول شدگان آزمون اول در دل قبول شدگان آزمون دوم هم باشند به خیال خودشان اینگونه ورودی رو مدیریت میکنند حال اونکه عدالت و اخلاق رو قربانی کرده اند. بعد هم ادعا میکنند که ما انحصار طلب نیستیم و چه چه اگر این آزمون رو مقایسه کنید با آزمونی که خود آقای کیانی بواسطه قبولی در اون پروانه گرفتن به راحتی میشه متوجه شد کی با سواد ایشون یا اون داوطلب مظلوم که وقت و هزینه ای که کرده، به حدر رفته صرفا بخاطر سیاست ورزی آقایان بماند که تحمیل دو هزینه ثبت نام ایفای نارواست . اگه این آزمون رو از اعضای کانون می گرفتن تنها در ی صورت ممکن بود جزو یک درصد باشند، اونم این بود که سوالات رو بهشون برسونند، سوالات تحلیلی تطبیقی آکادمیک بر خلاف رویه سابق که نص محور و کاربردی بود اونهم پر از ابهام و ایراد. بسیاری از جوانان مستعد، شجاع،عادل،حق طلب و وطن دوست بخاطر این شیوه آزمونی باز خواهند ماند اونهم با برچسب ناعادلانه بی سوادی حال اونکه این آزمون هرگز هرگز ملاک و معیار درستی برای سنجش دانش علمی و حقوقی و توانایی های ذاتی و مهم یک فرد در امر وکالت نیست

  5. چرا برای پزشک ها بدون آزمون پروانه می گیرند چه فرقی هست چرا انقدر با طرح تسهیل مخالفید چرا سوالات رو انقدر سخت طراحی کردید با دبیرستان مقیاس نگیرید در دبیرستان برای هر سوال ۴ خط داستان طرح نمی کنند جناب نایب رییس

    1. من که قبول نشم سال بعد میرم پزشکی میخونم والا اونا بهترن از ترم ۵ به بعد معرفی میشن بیمارستان و شروع به کار بعدم که پایان نامه و کاروزی تموم شد میرن زدن مطب یا استخدام رسمی بیمارستان بعد ماها چی از یه لیسانس انتظار حل پرونده دارن وقتی حتی دانشگاهش درست حسابی تدریس نمیکرد اشتباه عمرم ورود به این رشته بود هرچند تصمیمو گرفتم پزشکی هم امنیت جانی داره هم مالی شما اماره کشتوکشتاره وکلارو تو این چندسال نگاه کن هیچ تدبیری برای حفظ امنیت وکلا نمیکنن روسا و نایب ریسا بعد هعی تسهیلو میزنن سره داوطلبا

    2. رشته پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی امتحان علوم پایه داره اگه کسی سه بار کسی رد بشه نمیتونه هیچوقت پزشک یا دندانپزشک یا داروساز بشه. تمام رشته ها سختی خودشو دارند مهندسی هم آزمون حق امضا دارد. ازمون قضاوت و وکالت و سردفتری هم سختی های خودشو داره الان یکم برای وکالت و سردفتری شل گرفتند تا نرخ اشتغال بره بالا.

  6. زمانی که ما میخاستیم کنکور بدیم و وارد دانشگاه بشیم صحبتی از حذف کنکور نبود تا اینکه مدرک گرفتیم و مدرک گرفتیم بازم با کنکور دادن😔 تا تموم شد از ما، بعدرشته های خوب بدون آزمون و با پول خرج کردن دانشجو گرفتن😐😂 الانم انشاالله ما قبول بشیم راه واسه بقیه باز میشه😐 ما حکم تخریب چی های زمان جنگ رو داریم😐😂 اجرمون پیش خدا زیاده فک کنم😂😂😂

  7. انقد مانع تراشی حضور وکلامیشید که یکی دو ساله دیگه تموم کتابای حقوقو اسکن می کنن میدن به هوش مصنوعی برات از صدتا وکیل بهتر لایحه می نویسه مثل همین الان که تو قانون توسعه هفتم اومده هوش مصنوعی باید به قاضی کمک کنه .با این کاراتون نون خودتون اول از همه قطع میشه برادر.

  8. همون وکیل های باسواد که میگی که ترازشون قبلا بالا بوده الان برای مردم ده دقیقه هم وقت نمیذارن چون وقت ندارن ولی همینایی که شما ترازشونو مسخره میکنی اگه قبول بشن گره چهارصدتا بیچاره رو باز میکنن .

  9. سوالات زمان شما کدام عقد از عقود عینی نیست ؟
    سوال ۱۴۰۱،الف به وکالت از ب ملک ب را به ج می فروشد بعد ثمن معامله از طریق حواله با تایید ب به ج تحویل داده می شود اگر عقد به خیار غبن فسخ شود وضیعت ثمن چگونه خواهد بود !
    نه آخه خداوکیلی این چه سوال مسخره ایه که خوندن و فهمیدنش کلی زمان میبره و همون اول کار ذوق بچه ها رو کور میکنین .

  10. به لطف شما دوستان با طرح سوالات سخت و بی فایده وپیچیده ، طولانی و غیر استاندارد، الحمدلله تراز آزمون انسال پایین تر می آید و افراد بیشتری قبول میشوند .)

  11. آقای معاون اسکودا
    خود گویی و خود خندی ؟!چه مرد هنرمندی!!!!!!
    دوست عزیز که خدا میداند همکاران شما در هیات مدیر کانون ها با پاسخ دادن به کدام سوال ها در دهه ۸۰ وارد کانون شده اند…البته قطعا با مشاهده سنوات سالهای گذشته به یاد خواهید آورد که با پاسخ به سوالی مثل هبه چیست؟ و ابرا کدام است؟و… وارد کانون شده اند.
    فی الحال بحث ما بر سر سخت بودن و آسان بودن آزمون وکالت نیست . بحث بر سر این است که زمانی که در اختیار داوطلب گذاشته میشود برای آزمون که خوندن روزنامه وار هر یک از سوالات تحلیلی و طولانی اش حداقل دو دقیقه زمان نیاز است با کم بودن نمره داوطلبان رابطه مستقیم دارد این گونه سوال طرح کردن فریب دادن ۱۱۰هزار نفر متقاضی آزمون وکالت است .
    ««««زمان کم آزمون میفهمید؟!!!!!!!!»»»

    خیلی از همین داوطلبان سال اولی تراز علمی به مراتب بالاتر از همکاران شما دارند .
    بنده حاضرم با شما سر جلسه آزمون وکالت حاظر شده و با هم در شرایط مساوی آزمون دهیم تا ببینیم چه کسی صلاحیت علمی بالا تری دارد .

    یاعلی مدد.

    در ضمن هیچ انسانی «««شرافت »»»را نمیتوانید با تحصیل کردن به دست آورید شرافت ذاتی است و یک وکیل در ابتدا باید شرافت داشته باشد تا بتواند عمل انسان دوستانه انجام دهد سطح علمی نسبی است و با آموزش عملی در محیط کار هم به دست خواهد آمد .

    فعلا خودتان بمانید و خدای خودتان .

    هرچند من قطعا فردا میروم مجلس و هم به کمسیون اصل ۹۰ و هم اعتراض کتبی خودم را به نمایندگان ملت در کمسیون قضایی تقدیمشان میکنم .

  12. جناب کیانی شما انگار ضرب تقسیم هم بلد نیستین چطور ممکنه کسی با سفید قبول شه یا تراز دوهزار اتفاقا طرح تسهیل فوق العاده سختتر کرده شرایطو ازمون امروز کامل فاحشه ضمنا طرح تسهیل فقط فقط دارم تاکید میکنم فقط اومد ظرفیت برداشت همین ولاغیر …. به شما پیشنهاد میکنم عوض این دعواها با نهاد قوه قضاییه و مجلس و…بشینید برای وکالت امنیت درست کنید که هر شخصی جرات تعرض نفس و مال نداشته باشه جدیدن هم طی یه سال شدید شده هیچ وکیلی امنیت جانی نداره هیچ وکیلی بیمه نداره و….بشینید اینارو حل و فصل کنید و امتیازات از دولت بگیرین از کوپنو تخفیف و….وگرنه همین جا میگم دوستان برین سراغ زدن دفاتر اسناد یا خدمات قضایی یا ازدواج طلاق این سه شغل تو رشته حقوق بهترینن وگرنه شما قاضی نیستین قوه قضاییه سریع ورود کنه و حامیتون شه وکالت اولین دشمن و اخرین دشمنتون یا موکلتونه یا طرف دعواتون شما راست میگین جناب کیانی این مشکلاتو حل کنید یاهم برین با وزیر علوم جلسه بزارین این ازمونو با ازمون شرط ورودی کنن چرا تا الان نکردین هان؟ هر رییس اومده طی این سی چهل سال هیچ کاری نکرده جز برای خودش شهرت درست کردنو تریبون صداسیما رفتن خودشو نشون دادن اینا حرفا من نیستا چه داوطلبا چه وکلاهم هست داوطلبا میگن جلو درب دانشگاهو بگیرین وکلاهم میگن ما امنیت جانی مالی نداریم وکلا حتی مجوز حمل سلاح یا دفاع ازخودم ندارن برعکس قضات علاوه بر این که دارن مجوز حمل سلاح بادیگارد هم دارن

  13. فک کنم ریاضیشو با تک ماده قبول شده

    حداقل ی زحمت بخودت میدادی ،اعداد رو درست حفظ میکردی

    تا مرد سخن نگفته باشد
    عیب و هنرس نهفته باشد

    1. دقیقا . سلام بنده رشته ام ارشد مدیریت مالی است و برای مشاهده قانون مناقصات به این سایت آمدم . اما نتوانستم در مورد مطالب ایشان سکوت کنم
      اولا :تراز ۶۹۰۰ از ۱۵۰۰۰ را از ۲۰ نمره حساب کنیم می‌شود ۶/۷ یا ۹/۲ برادر جان ؟
      دوما : تراز ۹۰۰۰ از ۱۵۰۰۰ را اگر به درصد تبدیل کنیم می شود می‌شود ۶۰ درصد و تراز ۶۹۰۰ هم میشود ۴۶ درصد که با این درصد در آزمون دکتری در اغلب رشته اگر نگوییم رتبه تک رقمی ،حتما رتبه دو رقمی می آورند . تراز ۹۰۰۰ که دیگر جای خود دارد
      با مردم رو راست باشیم .

  14. سلام آقای کیانی خدا قوت.خودتون با تراز چند آزمون وکالت قبول شدید؟ خوب وقتی تو دانشگاه طرف نمره قبولی آورده و فارغ التحصیل شده چرا دیگه آزمون بده؟!.واقعا قانون تسهیل قانون خوبیه چرا این قدر مخالفید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا