جزئیات مرحله مصاحبه علمی جذب عمومی قضات ۹۵ (حوزوی و دانشگاهی)

جزئیات مرحله مصاحبه علمی جذب عمومی داوطلبان تصدی منصب قضاوت سال ۹۵ اعلام شد

فرایند انجام مصاحبه علمی از سال ۹۵ آغاز می شود و در سال ۹۶ ادامه خواهد یافت

پایگاه خبری اختبار- پیرو اعلام نتایج آزمون قضاوت سال ۱۳۹۵(داوطلبان دانشگاهی و حوزوی) و اطلاعیه­ های مربوط، معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، جزئیات مرحله مصاحبه علمی پذیرفته شدگان را به شرح زیر اعلام کرد:

 1-‌ زمان برگزاری مصاحبه علمی:

مرحله مصاحبه علمی آزمون قضاوت سال ۱۳۹۵ در سال جاری، آغاز و در سال ۱۳۹۶ تداوم پیدا خواهد کرد. بر این اساس، زمان مصاحبه علمی داوطلبان دانشگاهی و حوزوی پذیرفته­ شده، از طریق پیامک یا تماس تلفنی به ایشان ابلاغ خواهد شد. شایان ذکر است زمان مقرر برای مصاحبه هر داوطلب، قطعی و غیر قابل تغییر است.

برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به قضاوت اینجا کلیک کنید.

 2-‌ مکان برگزاری مصاحبه علمی:

الف- داوطلبان دانشگاهی: تهران، خیابان حافظ، تقاطع خیابان سمیه، روبروی دانشگاه امیرکبیر، ساختمان شماره ۳ قوه قضائیه (معاونت منابع انسانی)، طبقه نهم.

ب- داوطلبان حوزوی: قم، بلوار ۱۵ خرداد، بعد از پمپ بنزین، نبش کوچه سعدی، ساختمان آموزش قوه قضائیه، طبقه سوم.

 3. مدارک مورد نیاز در روز مصاحبه علمی:

۱. یک قطعه عکس ۴*۳ رنگی جدید

۲. اصل و تصویر کارت ملی

۳. اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن

۴. تصویر مدارک تحصیلی (کارشناسی یا سطح دو و بالاتر)

۵. کارنامه مرحله تستی آزمون قضاوت سال ۱۳۹۵ (فقط برای داوطلبان دانشگاهی)

۶. کارنامه مرحله تشریحی آزمون قضاوت سال ۱۳۹۵

تذکر: همه مدارک می ­بایست حتما در قالب A4 تهیه و تحویل شود.

۴-‌ مواد امتحانی:

الف- داوطلبان دانشگاهی:

۱. حقوق مدنی                       2. آیین‌دادرسی مدنی               3. حقوق جزای عمومی              4. حقوق جزای اختصاصی

۵. آیین‌دادرسی کیفری                                ‌

ب- داوطلبان حوزوی:

۱. مکاسب (بخش بیع)       2. کفایه الاصول (از ابتدا تا پایان المقصد الخامس)

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۰۸ دیدگاه ها

    1. سلام.دوستان به نظرتون بهترین منبع واسه مصاحبه علمی تو درس مدنی وجزا چیه؟تو کیفری و ا د م منبع مشخصه چون شکلیه تسلط به قانون کفایت میکنه.

  1. ماده ۶۴- مجازات‌های جایگزین حبس عبارت از دوره مراقبت، خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، جزای نقدی روزانه و محرومیت از حقوق اجتماعی است که در صورت گذشت شاکی و وجود جهات تخفیف با ملاحظه نوع جرم و کیفیت ارتکاب آن، آثار ناشی از جرم، سن، مهارت، وضعیت، شخصیت و سابقه مجرم، وضعیت بزه‌دیده و سایر اوضاع و احوال، تعیین و اجراء می‌شود.
    تبصره- دادگاه در ضمن حکم، به سنخیت و تناسب مجازات مورد حکم با شرایط و کیفیات مقرر در این ماده تصریح می‌کند. دادگاه نمی‌تواند به بیش از دو نوع از مجازات‌های جایگزین حکم دهد.
     

  2. از مجموع مقررات مربوط به مجازات‌های جایگزین حبس، موضوع فصل نهم قانون مجازات اسلامی مصوّب ۱۳۹۲ به ویژه اطلاق مواد ۶۵، ۶۶، ۶۸ و ۶۹ قانون مذکور چنین مستفاد می‌گردد که تعیین و اعمال مجازات جایگزین حبس به شرح مندرج در مواد فوق‌الاشاره الزامی بوده و مقید به رعایت شرایط مقرر در ماده ۶۴ قانون مجازات اسلامی از قبیل گذشت شاکی یا وجود جهات تخفیف نمی‌باشد. بر این اساس رأی شعبه سی و هفتم دیوان عالی کشور تا حدّی که با این نظر مطابقت دارد به اکثریت آراء صحیح تشخیص داده می‌شود. این رأی طبق ماده ۴۷۱ قانون آیین دادرسی کیفری در موارد مشابه برای شعب دیوان عالی کشور و دادگاه‌ها و سایر مراجع اعم از قضایی و غیر آن لازم‌الاتباع است.

  3. سلام خیلی ممنون که تجربیاتتون رو در اختیار ما گذاشتین
    من چند روزی سایت رو چک میکردم منتظر پیام شما بودم
    بازم تشکر میکنم ازتون لطف کردین

  4. سلام بر همه عزیزان…من امروز ساعت یک مصاحبه داشتم و احتمالا قبول میشم لذا با توجه به اینکه این سایت تا این مرحله به من کمک زیادی کرده دوست دارم دین خودمو ادا کنم و دوستان دیگر را از کم و کیف مصاحبه مطلع کنم..امروز جمعا ما ۷ نفر بودیم اونجا و من دومین نفر بودم که مصاحبه شدم…قبل از هر چیز مدارکتون رو تحویل میگیرن پس حتما مدارک کامل همراه داشته باشید…جلسه مصاحبه من نیم ساعت طول کشید که هر دو استاد در یک اتاق تشریف داشتند…من از انجایی که خودم دانشجو دانشگاه علامه هستم اساتید را میشناختم یکیشون که کیفری میپرسید استاد دانشگاه تهران بود و اون یکی استاد دانشگاه شهید بهشتی…سوالاتی که مطرح شد رو براتون مینویسم در کل سطح سوالات سخت بود و هر چیزی که داوطلب میگه رو مینویسن.
    ۱. ایا بیع کلی تملیکی است؟
    ۲.در چه شرایطی بایع میتواند از خیار تفلیس استفاده کند و مبیع را استرداد کند؟
    ۳.ایا اقاله را میتوان اقاله کرد بر اساس ماده ۱۰ قانون مدنی؟
    ۴.دارا شدن غیر عادلانه یعنی چی..
    ۵.وارد ثالث ایا میتواند به قرار رد دعوا اعتراض کند؟
    ۶.ایا در قانون قراری به عنوان قرار عدم اهلیت داریم؟

    ۷.سرقت رایانه ای چه شرایطی داره
    ۸.رای وحدت رویه مربوط به ماده ۶۴ قانون جزا چی میگه؟ اگر قاضی بر اساس رای وحدت رویه مذکور رای بده ایا این خلاف قانون محسوب میشه و ایا دادسرای عالی انتظامی قضات به دلیل صدور رای بر اساس وحد رویه او را دادگاهی میکند؟
    ۹.یه سوال در مورد ایرانی و خارجی که در خارج مرتکب جرم میشن پرسید و یه سوال در مورد قصاص و یه سوال در مورد جرایم تعزیری و قرار بایگانی پرونده.
    یه سوال هم در مورد ارجاع به میانجیگری پرسید همون ماده ۸۲ دادرسی کیفری
    در مجموع در هر مبحثی وارد بشن تقریبا تا کم نیاری بیخیال نمیشن…این سوالات هم هر کدوم را تا جایی دنبال میکردن که داوطلب کم بیاره..تقریبا از هر ۷ نغر سوالات به همین شکل پرسیده شد در همین سطح.موفق و پیروز باشید.

    1. سلام آرایا جان انشاالله قبولی چند درصد نمره رو بیاری قبولی و کلا اساتیدی که سوال کردند دو نفر بودن ؟ممنونم.

    2. سلام آریا جان انشاالله قبولی چند درصد نمره رو بیاری قبولی و کلا اساتیدی که سوال کردند دو نفر بودن ؟ممنونم.

    3. سلام آریای عزیز انشاالله موفق باشی.اتفاقا سوالات آسون بود فکر کنم اون چیزی که باعث رد شدن خیلی از بچه ها میشه اینه که هول میشن و عصبی.باید خونسرد بود همین سوالاتشون دقیقا از قانون بود.البته مدنی رو حتما باید کتاب کاتوزیان رو خوب خوند اما در کل سوالات پیچیده نبود.موفق باشی برادر

      1. این سوالاتی که براتون نوشتم اصل سوال بود…اگر جواب نمیدادی نمره منفی می گذاشتن و اگر جواب میدادی تا جایی ادامه میدادن که به شک بیفتی…اصرار میکردن رو جواب های صحیح میگفتن مطمأنی اشتباه نمیکنی؟؟؟!!!

    4. این وحدت رویه شماره ۶۴ چیه که ایشون میگن؟! ممنون میشم اگه کسی توضیح بده
      ضمنا سوالای حقوقی شما خیلی راحت بود البته یه مقدار به جز اقاله اما جزایی ها آره یکم سخته راجع به اون اقاله هم اگه کسی میدونه یه چیزی بگه یکم فضا علمی شه
      من چندتا از سوالارو ج میدم برای شروع، در مورد قرار عدم اهلیت باید میگفتین این قرار تنها در مادتین ۳۳۲ و ۳۶۷ ق.آ.د.م به عنوان قرارهای قابل پژوهش و فرجام ذکر گردیده بدون اینکه جای دیگه ای از قانون به عنوان ضمانت اجرا لحاظ شده باشه زیرا طبق ماده ۸۴ ق.آ.د.م اگه خوانده به اهلیت خواهان ایراد کنه ضمانت اجراش قرار رد دعوی میباشد.
      در مورد سوال اول هم باید بگم قانون مدنی با اطلاق ماده ۳۳۸ تمام مصادیق بیع رو تملیکی اعلام کرده
      اما در دکترین به صورت تحلیلی میتوان بیع کلی را تا قبل از تعیین مصداق عهدی دونست زیرا مبیع کلی در ذمه هستش و چهره ی تعهدی داره البته پاسخ درست در نهایت همون نص قانون هستش.
      وارد ثالث دو حالت میومد تو دعوا یکی استقلالی یکی تبعی
      اگه استقلالی بیاد یا تبعی برای خواهان بیاد موقعیت خواهان رو پیدا میکنه و از تمام حقوق و تکالیف خواهان برخورداره از جمله اعتراض به قرار رد دعوی.
      خیار تفلیس رو هم اونطوری پرسیده دنبال این بوده ببینه شما به ماده ۵۳۳ قانون تجارت اشاره میکنی یا نه زیرا ماده ۳۸۰ ق.م را در پرتو ماده ۵۳۳ ق.ت باید اعمال کرد.
      در مورد اقاله هم من نظرم اینه به واسطه ماده ۱۰ ق.م میشه نتیجه انحلال عقد رو با یه عمل حقوقی گرفت اما دیگه اسمش اقاله نیست زیرا اقاله ی اقاله بر فرض صحت نتیجه انشا قرارداد رو مجدد میده که این خودش نیاز به داشتن شرایط صحت معاملات داره.

      1. سلام ،رأی وحدت رویه شماره ۷۴۶ درمورد اعمال مجازات جایگزین حبسه که میگه مواد ۶۵_۶۶_۶۸و۶۹ق. م. ا مصوب۹۲ الزامی بوده ومقید به رعایت مقرر در ماده ۶۴ از قبیل گذشت شاکی یا وجود جهات تخفیف نمیباشد

      2. رأی وحدت رویه شماره ۷۴۶ هیأت عمومی دیوان عالی کشور
        در مورد تعیین و اعمال مجازات جایگزین حبس به شرح مواد ۶۵، ۶۶، ۶۸ و ۶۹ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ الزامی بوده و مقیّد به رعایت شرایط مقرر در ماده ۶۴ قانون مجازات اسلامی از قبیل گذشت شاکی یا وجود جهات تخفیف نمی‌باشد

      3. بیع کلی هم تملیکیه اگرچه به مجرد عقد تملیک حاصل نمیشه ولی اقتضای تملیک رو داره .اقاله هرچند با استناد به ماده ۱۰ قابل اقاله نیست، اقاله عقد جدید نیست که بشه اقاله کرد از طرفی وقتی اقاله میشه عقد ازبین میره و ایجاب و قبول جدیذ میخواد پس جواب بابد خیر باشه نه که بگیم بله ولی اقاله نیست!

    5. دارا شدن ناعادلانه رو یادم رفت ج بدم اینجا مینویسم
      این واژه در تجارت هم اشاره ای بهش شده با عنوان استفاده بلاجهت ببینید اگر کسی خارج از ماده ۱۴۰ ق.م مالی رو تملک کنه یا از عمل کسی منتفع بشه استفاده بلاجهت به معنی اعم هستش در حقوق جزا بهش میگیم تحصیل مال از طریق نامشروع ماده ۲ قانون تشدید…
      حالا باید بگم به معنی اخص چنین نهادی در قانون ما وجود نداره که بر مبنای اون بتونیم مثلا اقامه دعوا کنیم اما مصادیقی چون استیفای نامشروع و ایفای ناروا و… از مصادیق استفاده بلاجهت در حقوق مدنی هستن
      برای توضیحات بیشتر ر.ک مسئولیت مدنی صفایی.

    6. آریا جان انشالله که موفق باشی و خیلی زود نتیجه قبولی رو بهت اعلام کنن.امیدوارم همه جوونای وطنم موفق باشن

  5. سلام به همه.من پارسال تا مصاحبه رفتم اما قبول نشدم.خیلی استرس داشتم.رفتیم تو ی اتاق که ۲ تا استاد نشسته بودن یکی شون سوالات کیفری رو می پرسید یکیشون سوالات حقوقی.مثلا اولین سوالی که از من پرسیدن این بود،تاثیر تربیت خانواده بر حقوق جزا !!!!! من که هنگ کرده بودم.سوال بعدیش این بود که اگر همه تو خانواده درست تربیت بشن آیا باز احتیاج به قوانین جزایی داریم؟؟ ی سوال هم از مکتب دفاع اجتماعی نوین پرسیدن.بقیه سوالات از قانون بود. اینها رو نگفتم تو دلتون خالی شه تلاشتون رو بکنید و نکته مهم اینه که اونجا با اعتماد به نفس به سوالات جواب بدید حتی اگه اشتباه جواب دادید دست پاچه نشید.اونها واسشون مهم که شما چقدر رو خودتون مسلط هستید.با آرزوی موفقیت برا همه

    1. سلام. علی آقا ببخشید احتمالآ رشته شما باید جزا و جرم شناسی باشه درسته؟؟؟ یا شما خیلی کم شانس بودی ؟؟؟چون ازمن پارسال خصوصی خیلی سخت پرسید سوالاتی که از شما پرسید بیشتر مربوط به درس جرم شناسی بود تا جزا .

      1. سلام. از بدشانسی بود همچین سوالاتی گیرم افتاد. سوالات حقوقیش سخت بود منتها اونها همش از قانون بود اما دو تا سوال اول کیفری تحلیلی بود! نمیدونم چرا همچین سوالاتی پرسیدن.

    2. ما که نفهمیدیم چی شد!!! یکی میگه آسون میپرسن یکی میگه سخت میپرسن!!! من فکر میکنم منصب قضا فقط خواست خداست یعنی این حرفه انقدر خاص و مقدسه که خدا فقط باید بخواد آدم قبول شه واسه همین عده ای براشون مصاحبه سخت میشه عده ای هم که خواست خداست برن بالا راحت میرن و میگن راحت بود، این دوستمون قسمتش نبوده وگرنه همچین سوالی چه ربطی به نص قانون داره؟!!!!!

  6. سلام بر دوستان…بنده جذب عمومی بودم و دو هفته قبل با من تماس گرفته شد و ۱۴ اسفند هم گفتن بیا مصاحبه علمی..توصیه من به دوستان این هستش که از همین الان شروع کنن به مطالعه چون تسلط کامل بر منابع کیفری و حقوقی شرط لازمه قبولی هستش…البته اولویت اول یعنی تهران پذیرفته شدم…لذا در این مدت کوتاه من دوباره منابع رو مرور کردم…شنبه هم مصاحبه دارم…انشالله که هر چی قسمت باشه.موفق باشید

    1. سلام بر آریا
      اینطور که شما فرمودید حداقل دو هفته قبل از مصاحبه به شما اعلام و زمان مصاحبه علمی مشخص شده است.
      از طرفی امسال برخلاف سال گذشته بر اساس اولویت استانی به ترتیب حروف الفبا نیست.اول تهران و بعد بقیه استانها
      در این بین از دوستان تقاضا داریم اعلام کنند بعد از عید الویت دعوت به مصاحبه چگونه است.استانی یا بر اساس کد ملی
      چون اینطور که پیداست بچه های تهران اول کد ملی آنها با صفر شروع میشه
      بازهم از دوستان در این خصوص تشکر میکنم

      1. من مقیم کرج هستم..امسال اولویت اول با کسایی هست که تهران رو در اولویت اول قبول شدن…ضمن اینکه من کد ملیم اصلا برای غرب کشور هستش…احتمالا براساس رتبه تشریحی دعوت کردن…بعد از تهران نوبت به شهرستان میرسه اما جزییات اون مشخص نیست..حتما دو هفته قبل از مصاحبه علمی هم دوستان در جریان قرار میگیرند و اینجوری نیست که امروز زنگ بزنند بگویند فردا بیا مصاحبه.

    2. سلام بر آریا
      ممنون از اینکه اطلاع دادی و برات آرزوی موفقیت دارم
      فقط لطف کن و ارتباط خودتو با ما قطع نکن و بعد از مصاحبه پیام بذار و از حال و هوای مصاحبه و شرایط و سوالات برای ما توضیح بده
      با احترام
      طاها

      1. سلام..در جزای عمومی و ایین دادرسی کیفری تسلط بر مواد قانون کافیه…اما جزای اختصاصی و مدنی دادرسی مدنی رو باید مفهومی خوند…واقعا ازمون مصاحبه علمی رو جدی بگیرید و بخونید چرا که معمولا یکی در میان رد میشن.

  7. الان بمن اس زدن اول اردیبهشت نصاحبه جذب اختصاصی شروع میشهمن ۸اردیبهشت کنکوردارم قبلش نباشه خدایا جمعه ازمون دارم نکنه تداخل داشته باشه اقا اصن بگ مصاحبه ناهایی ک کنکورداریم بعد کنکورباشه خانوم زنده دل شنا به بچه های بالا بگین
    ممنون

    1. دوستان سلام
      من امروز صبح تماس گرفتم با روابط عمومی گفتند از اردیبهشت شروع به دعوت میکنیم…من جذب عمومی هستم

      1. لطفن بچه هایی ک اطلاع رسانی میکنن اینجا ذکر کنید که جذب عمومی از اول اردیبهشت هست یا اختضاصی؟

    2. با سلام
      دوستان عزیز. فکر نکنم دیگه تو این مدت باقیمانده از سال ۹۵ کسی را به مصاحبه دعوت کنند.از اون طرف نیز تا پایان ۲۰ فروردین با توجه به تعطیلات عید و حال و هوای اون احتمال دعوت برا مصاحبه خیلی کمه
      لذا به نظر من کلیه دوستان اعم از جذب عمومی و اختصاصی باید منتظر دعوت شدن بعد از ۲۰ فروردین ماه سال ۹۶ باشند.
      حال با توجه به نزدیکی ایام شهادت حضرت زهرا از تمامی عزیزان التماس دعا دارم.
      در ضمن هر چه خواست خداوند باشه
      الخیر ما فی الوقع

  8. سلام من از منابع انسانی پرسیدم گلستان قبول شدم و شما از کی دعوت میکنین به مصاحبه گفت اول اردیبهشت.البته نگفتم جذب عمومی بودم

  9. شما که اردیبهشت هستین جذب اختصاصی هستین، اینطوری لطفا اطلاعات ندین اینجا بچه های جذب عمومی اشتباه میکنن جذب عمومی زودتره هاااااااا

  10. سلام زنگ زدم گفتن از اول اردیبهشت,اگه کسی میدونه که چه کتاب یا منبع مهمی به مصاحبه کمک میکنه لطفا اطلاع رسانی کنه

  11. سلام دوستان ساعت یازده امروز شنبه با منابع انسانی تماس گرفتم بمن گفتن آغاز روند دعوت به مصاحبه از اول اردیبهشته و تاکنون فقط عده معدودی از قبولیهای تهران رو دعوت کردن.الله اعلم بمن که اینطور گفتن

  12. سلام به همه دوستان لطفا به هرکی که برای مصاحبه زنگ زدن بقیه رو هم در جریان قرار بده .اگه کسی هم موفق شد با منابع انسانی تماس بگیره نتیجه رو برای بقیه دوستان بگه.

    1. پیامک معاونت منابع انسانی در روز ۷ اسفند:

      مصاحبه های علمی جذب اختصاصی ۹۵ از اردیبهشت سال آینده آغاز خواهد شد.

  13. سلام.اون اقایی که میگفت ۶ اسفند مصاحبه داره اگر احیانا این پیام و میبینه خواهشا یکم در مورد شرایط مصاحبه بگن.ببینیم چه جوری بود مصاحبه سوالا چ جوری بود؟یا اینکه ایا اطلاع دارن تا چ زمانی طول میکشه همه بچه ها دعوت بشن به مصاحبه یا نه؟ممنون میشم اگر اطلاع بدین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا