حسن عبدلیان‌پور: فرایند دریافت پروانه های بدون آزمون را در درگاه ملی مجوز‌ها قرار می‌دهیم

پایگاه خبری اختبار- رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت:اعطای پروانه وکالت بدون آزمون، پروانه کارشناسی رسمی بدون آزمون، پروانه مشاور خانواده بدون آزمون و پروانه وکالت تخصصی آیین نامه‌ها و فرایند‌های لازم در سامانه مذکور تعریف شده و ظرف سه روز آینده با هماهنگی فنی با مرکز مربوطه در درگاه ملی مجوز‌ها فعال می‌شوند.

به گزارش اختبار به نقل از میزان، حسن عبدلیان پور در خصوص اتصال مرکز به سامانه درگاه ملی مجوز‌ها گفت: وفق آرا صادره از هئیت عمومی دیوان عدالت اداری، وکالت، کارشناسی رسمی و مشاوره خانواده کسب و کار تلقی نمی‌شود و از قانون اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ خروج موضوعی دارند.

وی ادامه داد: اما با هدف شفافیت و پیرو فرامین رئیس قوه قضائیه فرآیند‌های مذکور در خصوص اعطای پروانه وکالت بدون آزمون، پروانه کارشناسی رسمی بدون آزمون، پروانه مشاور خانواده بدون آزمون و پروانه وکالت تخصصی آیین نامه‌ها و فرایند‌های لازم در سامانه مذکور تعریف شده و ظرف سه روز آینده با هماهنگی فنی با مرکز مربوطه در درگاه ملی مجوز‌ها فعال می‌شوند.

عبدلیان‌پور همچنین درباره پروانه‌های وکالت، کارشناسی رسمی و مشاوره خانواده که با برگزاری آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور صادر می‌شود گفت: با توجه به آزمون محور بودن مجوز‌های مذکور هرگونه اقدام وفق قانون بر عهده سازمان سنجش بوده و بر فرض اتصال به درگاه ملی مجوز‌ها عملا امکان ثبت نام و صدور مجوز از طریق درگاه میسر نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۴ دیدگاه ها

  1. مگه میشه بدون ازمون همه وکیل بشوند ؟!!! بالاخره باید ازمونی باشه تا سطح سواد و توانایی افراد سنجیده شود . مردم ناسلامتی قراره مال و جانو ابرویشان را به دست وکیل بسپارند!!!!!

    1. پروانه های وکالت و مشاوره خانواده و کارشناسی رسمی به دو شکل آزمونی و بدون آزمون اعطا می‌شه. پروانه بدون آزمون به اشخاصی مانند اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و… داده می‌شه
      صحبتی که شده اشاره به این نوع پروانه ها داره
      منظور، حذف آزمون نیست

  2. درگاه ملی مجوزها دیگه چه صیغه ایه ؟

    مگه وکالت کسب و کاره؟ شان و شغل وکالت با جان و مال و ابروی مردم سر کار داره . مگه بقالی و ماست فروشیه .

  3. این که همان یک بام و دو هوا شد.
    بخش اول حرفاش بخش دومش رو نقض کرده است تناقض حتی در یک پاراگراف فرمایشات شون واضح دیده می شود.
    بالاخره چی شد؟ اگر قرار نیست از طریق درگاه ملی مجوز بدهند پس چرا در سایت بارگذاری می کنند؟
    ظاهراً قراره عده ای از این طریق مجوز رو به نحوی بگیرند مثل قضات بازنشسته که بدون آزمون وکیل شدند اما بقیه باید آزمون شرکت کنند.

  4. طرح هر خانواده یک وکیل را پیگیری کنید ،که در هر خانواده یه لیسانس حقوق باشه دیگه کلا وکالت و کانون وکلا را جم کنید، و همچنین طرح هر کوچه یک سردفتر !! که اگر سالی یک بار در آن کوچه ملکی جابه جا شد در همان دفتر خانه سند بزنن. با تشکر از قانون گذاران حکیم.

  5. انشاالله این مهم اجرایی شود و مانند اکثر کشورهای مترقی جهان (حتی همین ترکیه و عراق همسایه)همه فارغ التحصیلان حقوق در یک بازار حقوقی رقابتی به ایفای نقش بپردازند.
    /خوش بود گر محک (تجربه)آید به میان/
    (دقت فرمائید محک تجربه)

  6. با سلام و احترام
    لطفا صراحتا بفرمائید آیا صدور پروانه‌های وکالت، کارشناسی رسمی و مشاوره خانواده با توجه به اینکه به درگاه ملی مجوزها وصل خواهند شد نهایتا با آزمون میباشد و یا بدون آزمون ..
    چون در خبر صدرالشاره این نکته درج شده است که :
    هرگونه اقدام وفق قانون بر عهده سازمان سنجش بوده و بر فرض اتصال به درگاه ملی مجوز‌ها عملا امکان ثبت نام و صدور مجوز از طریق درگاه میسر نیست
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا