حسینی ایجی: ۳۵۰ کارآموز کانون وکلا، درخواست عضویت در مرکز وکلای قوه قضاییه را داده‌اند

پایگاه خبری اختبار- سخنگوی سابق مرکز وکلای قوه قضاییه با توصیف کانون‌های وکلای دادگستری به عنوان «نهاد معارض» این مرکز مدعی شد که بسیاری از وکلای کانون به دنبال پیوستن به این مرکز هستند.

به گزازش اختبار به نقل از مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس، حسینی ایجی در مراسم تحلیف کارآموزان این استانکه روز گذشته برگزار شد، گفت: از بدو تاسیس مرکز و با وجودی‌که اساتید شریفی در آن حضور داشتند، اختلاف‌افکنی و سنگ‌اندازی‌هایی را شاهد بودیم اما امروز مرکز وکلا علیرغم سنگ‌اندازی‌هایی که نهاد معارض کرد الان به بزرگترین نهاد ملی وکالت تبدیل شده است.

حسینی ایجی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۴۰۰ مورد برنامه آموزشی حضوری و غیرحضوری برگزار شده، گفت: مرکز وکلا در بدنه خود بیش از ۴۰۰ عضو هیئت علمی و  بیش از ۲۰۰۰ استاد حق‌التدریس در سطح دکتری، از سراسر کشور دارد.

حسینی ایجی گفت: آن نهاد کوچک که از مسیر طوفان‌ها و تندبادها گذشت اکنون به درخت تنومند و پرثمری تبدیل شده که در جابه جای ایران اسلامی مردم ثمره آن را می‌بینند، ما در تمام بخش‌هایی که حوزه قضایی وجود دارد وکیل داریم.

او با طرح این ادعا که ۶ استان کشور کانون استانی ندارند و امور وکلای آنها زیر نظر کانون وکلای دادگستری مرکز است گفت: مرکز وکلا در جای جای ایران اسلامی، هیئت مدیره فعال دارد و از این باب نهاد ملی وکالت هستیم.

حسینی ایجی همچنین مدعی شد رئیس قوه قضاییه به هیچ عنوان به دنبال ادغام دو نهاد وکالت نیست و افزود:نمی‌خواهیم نفاقی بین ما و کانون بیفتد و نهاد وکالت خدشه دار شود اما بعضی از آقایان خودشان را به خواب زده‌اند و مرکز توانمند وکلا را نمی‌بینند.

او در پایان با این ادعا که بسیاری از اعضاء کانون به فکر پیوستن به مرکز هستند، گفت: سال گذشته ۱۶نفر از وکلا در سراسر کشور تقاضای پیوستن به مرکز را داشتند، معاونت سنجش مرکز آمار داد بیش از ۳۵۰ نفر از کارآموزان کانون وکلا تقاضای عضویت در مرکز وکلا را داده‌اند و این نشان از پیشرفت مرکز دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا