خداییان: شخصاً تخلفی که منجر به ابطال شود در آزمون سردفتری ۹۷ ندیدم

مرحله اختبار پذیرفته‌شدگان اولیه آغاز شده است

پایگاه خبری اختبار- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌گوید در جریان بررسی روند آزمون سردفتری ۹۷، با تخلفی که منجر به ابطال این آزمون شود، برخورد نکرده است.

به گزارش اختبار به نقل از تسنیم، ذبیح‌الله خداییان با اشاره به برخی اعتراضات نسبت به آزمون سردفتری اسناد رسمی گفت: این آزمون قبل از ورود بنده به این سازمان برگزار و نتایج اعلام شده است. در هر حال یکسری افراد شکایاتی را مطرح کردند و در دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی کل و دیگر مراجع قانونی، پیگیر این اعتراض و شکایت خود بوده و هستند.

وی ادامه داد: این آزمون زیر نظر مرکز حفاظت اطلاعات قوه‌قضاییه برگزار شد و آن‌طور که شخصاً بررسی کردم، تخلفی که موجبات ابطال این آزمون را فراهم کند ندیدم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت:به هرحال افرادی در این زمینه شکایت کردند و  ما هم تابع نظر مراجع قضایی هستم اما چیزی که موجب تضییع حق کسی شده باشد، ندیدم.

خداییان همچنین از آغاز آزمون اختبار پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری ۹۷ خبر داد.

گفتنی‌ست چندی پیش ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفت‌وگو با تسنیم، از ارجاع گزارش تخلف آزمون سردفتری به دیوان عدالت اداری خبر داده بود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۹۶ دیدگاه ها

  1. آقای سعیدی یعنی من که یک نفرم اگه فردا برم با سازمان سنجش قرارداد ببندم امسال آزمون ماده ١٨٧ را برا من تنها برگزار می‌کنه؟! برادر من منطقی و عقلانی بحث کنید!

    1. این چه پرسشی است؟!! آزمون را کسی می تواند برگزار کند که حق برگزاری داشته باشد.مثل کانونها، سردفتران، مشاوران. منظورم از هر کسی روشن بود.صاحب حق برگزای می توان با سازمان سنجش قرارداد منعقد کند. سازمان اتفاقا مجوز اولیه حق برگزاری شما را می خواهد و چک می کند.منظورم از واژه عام هرکس اصول فقه که خوانده ای حتما.جمله مقدم را برایت بنویسم دوباره:
      “سازمان سنجش برای برگزاری هر آزمونی با ذینفع آن قرارداد امضا می کند…..”

  2. آقای سعیدی اینا که گفتی چه ربطی داشت به آزمون کارإموزی وکالت؟! ما داریم رو صحت و سلامت دو آزمون کارآموزی وکالت کانون وکلا و آزمون سردفتری قوه قضائیه بحث می‌کنیم! یکی این‌که سوالات آزمون وکالت توسط سنجش پلمپ میشه و چند نوع دفترچه A, B, C, D وجود داره شما چند مورد تا الان دیدی که در آزمون‌های برگزار شده توسط سنجش تخلف و تقلب گسترده صورت گرفته باشه؟! مگه تو همین آزمون دانشگاه های سراسری نبود که قبل از وقوع تخلف چند نفر رو گرفتند! کار رو باید دست کاردان سپرد نه دست شرکت خصوصی!

  3. دوست گرامی آقای سعیدی در مورد سامانه ثبت سفارش خودروهای خارجی سازمان گمرک، کارمندان این سازمان به طور غیرقانونی وارد این سامانه شدند و سامانه مذکور رو دستکاری کردند! بنابراین، مواردی از این دست، مسبوق به سابقه است و این احتمال وجود دارد! ضمناً، فرایند دادرسی و زمان بررسی مواردی از این قبیل در دیوان عدالت اداری معمولا بالای یک سال زمان می‌برد و این‌که شما به طور قطع و یقین بیان می‌کنید قطعا رسیدگی شده! مگر جنابعالی قاضی دیوان عدالت اداری در پرونده مذکور می‌باشید؟! کارشناس رسمی دادگستری منتخب مرجع قضایی درباره این که دسترسی به سامانه غیرممکن یا ممکن بوده نظرش رو بیان می‌کنه و قاضی بر اساس نظر کارشناس مربوطه رأی صادر می‌کنه.

    1. تفاوت این مورد شما با موضوع آزمون سردفتری از زمین تا آسمان است.مگر می شود کد محلی وجود نداشته باشد و عده ای شبانه وارد سیستم بشوند و هم کد تعریف کنند و هم ثبت نام کنند! خب اگر چنین بود اینها می توانستند ظرفیتها را هم کلا دستکاری کنند و همه چیز را به هم بریزند.پس مثال شما سنخیت ندارد.به نظر من همانطور که جناب آقای خداییان هم گفته اند تخلفی هم باشد در حد ابطال آزمون نیست.تخلفاتی جزئی است که در همه آزمونها کم و بیش متصور است.

  4. با سلام و احترام

    کاش یک مرتبه هم که شده مدیریت مؤسسات پنهان کاری رو کنار می گذاشتند و برای احقاق حق کسانی که به واقع حقشون پایمال شده وارد عمل می شدند …..چون داوطلبان مؤسسات در آزمون های ازمایشی شرکت کرده اند و رتبه هایی کسب کرده اند که مطمئناً ( البته طبق رسم خط جدید مطمئنن صحیح است ) در آزمون پذیرفته نمی شدند اما زمان اعلام نتایج جزء افراد قبولی بودند ….
    بنده حقیر دانشجویی داشتم که وقتی آزمون تمام شد درصد های احتمالی رو برای من گفت و به ایشان گفتم شما قبول نمی شوی ولی با کمال تعجب دیدم که پذیرفته شده ……
    عزیز دیگری که نمره منفی دارند به گفته دایی ایشان که از مؤلفین خوب کشور هستند در یکی از شهرهای استان فارس پذیرفته شده اند ولی دایی و استاد ایشان پذیرفته نشده ……
    ابهام دیگر اینکه قرار بر این بود که سه برابر ظرفیت اعلام نمایند و مصاحبه علمی برگزار نمایند چرا این امر صورت نگرفته یا شاید انجام شده و من بی اطلاع هستم ……..

    *** به قول خیلی از دوستان ابطال شاید کار صحیحی نباشد اما می توان آنها که اشتباهی پذیرفته شده اند را تشخیص داد …..

    1. جناب زارعی از مقدمات مردد و نادرست نمی تواند نتیجه درست گرفت.اولا اینکه کسی شفاها نمراتش را قید کرده باشد و نتیجه خلاف آن رقم بخورد چیز عجیبی نیست و مناط اعتبار و سند صحت استدلال نمی شود.همین کلید سنجش در آزمون وکالت با کلید مافیای موسسات کلی فرق داشت. طرف با آن کلیدها محاسبه کرده بود تجارت ۷۳.۳ پاسخ داده نتیجه در سایت سنجش درصد ۳۵ در آمد.پس اینها دلیل نمی شود.
      اما فرموده اید قرار بود سه برابر ظرفیت اعلام شود.بنده در آزمون شرکت کردم.از ابتدا روز مطلقا چنین قراری نبوده اگر می فرمایید بوده سندش را بیاورید. روز آزمون در مصاحبه ای یکی از معاونین محترم با نظر شخصی احتمال اعلام دو برابر ظرفیت را مطرح کرد که چون مبنای اولیه نداشت پیگیری هم نشد. ضمن اینکه در ماهو این نوع آزمونها مستتر است که اگر کسانی در اختبار رد بشوند نفرات بعدی آنها به صورت اتوماتیک دعوت خواهند شد.این هم دلیل نقص آزمون سردفتری نیست.اتفاقا از استثناها که بگذریم قاطبه نیروهای ثبت از جاهای دیگر مطمئن ترند. همیشه امین بوده اند.انصاف را مبنا قرار بدهیم.

  5. به نظر بنده که نه جزء قبول شدگان هستم و نه جزء معترضین به آزمون سردفتری؛ اگر طبق دلایل و مستندات اعتبار آزمون کلا مخدوش باشد باید آزمون سردفتری دوباره برگزار شود. اما اگر مخدوش بودن برگزاری آزمون جزئی باشد مانند این که در یک حوزه امتحانی میزان تخلفات زیاد باشد باید در آن حوزه آزمون دوباره برگزار شود تا حقی از سایر افراد در باقی حوزه های امتحانی ضایع نشود. تخلف وجود داشته است اما تعیین میزان و تأثیر آن در ابطال کل آزمون یا یک یا چند حوزه در صلاحیت دیوان عدالت اداری هستش. بنابراین، باید منتظر صدور رأی قطعی از دیوان عدالت اداری باشید.

    1. من در آزمون شرکت کردم و قبول نشدم و مطمئن هستم که افراد لایق پذیرفته شدند و اعتراض هم نداشتم و ندارم و حتی اگر آزمون باطل هم شود دیگر شرکت نخواهم کرد.
      این هم مسلم است که بیش از ۸۰ درصد عزیزان به حق قبول شده اند و لذا حق پذیرفته شدگان باید محفوظ باشد و آنچه باید مورد توجه ناظرین قرار گیرد تنبیه و مجازات افراد خاطی به اشد نحو ممکن است و صرفا پذیرفته شدگانی که یقین بر عدم حق است و بی تردید است از آزمون حذف کنند و اگر اغماض در خصوص ایشان بشود هم جای نگرانی نیست و این رافت نانی به سفره ای می آورد و عالی است

  6. آقا مرگ یک بار شیون هم یک بار … اجازه بدید بررسی کنند تا متوجه بشند مشکلی نبوده تا کی ما باید استرس داشته باشیم

    1. بررسی شده.تردید نکن اگر مساله خیلی جدی بود تا حالا صدباره باطل شده بود.دیوان با کسی شوخی ندارد که.

  7. شماها که اطمینان دارید ازمون سالم بوده چرا با اعتراض دیگران دچار استرس میشوید ما که قاضی خود نیستیم رای صادر کنیم گفته شده دوبرابر ظرفیت به مصاحبه دعوت میشوند اما دعوت نکردند اگر بقیه بودند به قبولی خود در مصاحبه مطمئن بودید ارائه کارنامه و درصد در عصر تکنولوژی کار بزرگی است ونمرات متعارض اعلام شده و دلایل دیگر که خود میدانید

    1. ما استرس نداریم بلکه از حقوق مکتسبه خود دفاع می کنیم.اونایی که رد شدند نمیخوان قبول کنند که ی عده ای بیشتر از اونا تلاش کردند و مرتب تقصیرارو میندازن گردن سازمان ثبت.شاید ی تخلفاتی مثل شیوه اعلام نتایج یا اعلام نفرات و کد شهرهای موردنیاز کوتاهی شده باشه ولی اینا دلیل اینکه ماهیت آزمون زیر سوال بره نیست. خود شخص من،خدا شاهد و ناظر هست که واسه سردفتری ۶ماه تموم روزی ۱۲ساعت درس خوندم تازه دروسی مثل تجارت مدنی جزا رو با توجه به مشترک بودن بین وکالت و قضاوت و سردفتری ، در حد بالایی خوندم و از آوادگی بالایی واسه آزمون سردفتری برخوردار بودم .عزیز من اینقدر به طبل اعتراض و انتقاد نکوبید به جای این کار بشینید واسه آزمون های آتی خودتون رو آماده کنید.

  8. دوستان عزیزی ک ب حق قبول شدید هیچ کس منکر زحمت شما نیست ولی ب معترضین هم حق بدهید شما میفرمایید در حوزه ای ک تخلف شده حذف شود شما بفرمایید چگونه حوزه ای ک جز ثبتنام نبوده ان چهار خواهر گرامی وارد سامانه ثبتنام شدند این یعنی دسترسی عده ای متخلف ب سامانه و دستکاری در پذیرش. چطور ب این راحتی میشود وارد سامانه اای شد ک در روز خاصی با پایان ثبتنام بسته شده این تخلف اندکی نیست پس تصور این است ک اگر ب سامانه دسترسی پیدا کردن پس میتوانستن ب سوالات هم دسترسی پیدا کنن. والله اعلم.

    1. بحث دسترسی به سامانه نبوده چون عملا محال است.ممکن است از ثبت نام شدگان در حوزه های مجاور اعلام شده باشد و یا از ثبت نام کنندگان در حوزه های دیگر با توافق خودشان جابجا کرده باشند.اینها ایراد نیست.ایراد این است که این حوزه ها باید در آگهی اولیه می آمد.یا اگر بعدا اضافه شده آگهی اصلاحی می زدند تا کسانی هم که مایل بودند آنجا را انتخاب کنند همین کار را بکنند. فرصت انتخاب باید برای همه باشد.تنها این ایراد را می توان متوجه آن حوزه ها دانست که اگر دیوان مشکلی ببیند رسیدگی خواهد کرد.به حوزه های دیگر در سطح کشور هیچ ربطی ندارد.برای یک دستمال که قیصریه را آتش نمی زنند.

  9. این که بخواهند کل آزمون و قبولی کل افراد پذیرفته شده در این مرحله را ابطال و کان لم یکن کنند غیر ممکن و حتی محال است مگر این که چند حوزه که در اطلاعیه اولیه ثبت نام ، از آنها نامی برده نشده است را به حکم دیوان عدالت اداری باطل کنند. ولی سیاست سازمان ثبت این است که اختبار پذیرفته شدگان را به نحویی برگزار کند که تنها بیست تا سی درصد از قبول شدگان از سد اختبار عبور کنند و سردفتر شوند و بقیه را رد کند تا بتواند در سال های بعد آزمونی طبق نظر کادر مدیریت جدید این سازمان برگزار کند و حداقل کسب درآمدی برای سازمان باشد. ( قبول شدگان آزمون مراقب باشید که حق مکتسبتان را به راحتی در مرحله اختبار و گزینش پایمال نکنند.)

  10. شما چطور تخلفی ندیدین، تخلفی واضح تر از عدم ارائه کارنامه و درصد دروس امتحانی، اعلام ظرفیت اصلی که یکی از نقطه ضعف های این آزمون هستش در حالیکه در ازمون های استاندارد باید چند برابر ظرفیت اعلام بشه مگه میشه همه ظرفیت های اصلی در تمام مراحل آزمون قبول بشن چه بسا از میان ظرفیت اصلی کسانی باشند که از تحقیق، مصاحبه، پیشینه کیفری و …، قبول نشن و نیز مگه میشه در ساعات های پایانی آزمون به این مهمی چند کد محل خدمت (کدشهر) جدید اضافه بشه و هزاران ضعف و تخلف دیگه که همه ما از ان باخبریم و قابل گفتن نیست. ما هم مثل شماها که دفاع میکنین از این آزمون ،برای سردفتری شب و روزها تلاش کردین حق ما نیست که از حقوق خودمان دفاع کنیم پاسخ باید مستند و مستدل و و قابل قبول برای افکار عمومی ارائه بشه صرف اظهارات رئیس سازمان مبنی بر ندین تخلف، برای اقناع افکار عمومی کافی نیست و…

  11. سلام .واقعا زشته بعد از یکسال هنوز دست بردار نیستید بخدای واحد من که اصلا نه پارتی داشتم نه تقلبی کردم فقط شبو روز درس خوندم و قبول شدم حقم نیست دوباره حرفهای بی معنی رو بشنوم به جای اعتراض ها برید بشینید درس بخونید برای آزمون های دیگه

  12. قیاس آزمون شفاف کارآموزی وکالت کانون وکلای دادگستری که توسط سازمان سنجش و در حد استاندارد آزمون دانشگاه سراسری برگزار می‌شود با آزمون سردفتری آب دوغ خیاری؛ قیاس مع الفارق است!!!

    1. سازمان سنجش برای برگزاری هر آزمونی با ذینفع آن قرارداد امضا می کند.هرکس بخواهد چنین قراردادی برایش متصور هست تنها هماهنگی زمان آزمون متفرقه در تقویم آزمونهای سازمان مهم است.در آزمون وکالت هم سازمان نقشی در طرح سئوالات ندارد تنها برگزار کننده است.سئوالات را اسکودا می دهد به سازمان.اما با منطق خود شما واقعا از کجا معلوم که پیش از رسیدن سئوالات به سازمان سنجش کسانی از آنها خبردار نمی شوند؟ مگر اسکودا یا کانونها معصومند؟! اما در اثر تبلیغات موسسات و ازما بهتران آزمون وکالت شده در نادر.در حالیکه به نظر اصلا چنین نیست.همه جا احتمال خطا متصور است کانون وکلا و سردفتران و فلان و بهمان هم ندارد.همین خبر امروز اختبار را ببین.مطابق بند “د” که دست هیاتهای مدیره کانونها باز است چطور مجوز اعطا می شود؟ چه کسی نظارت می کند؟ یک نمونه دیگرش را در کانون کوچکی من خبر دارم.نمی خواهم اینجا بیان کنم چون فضای عمومی است اما از این خبر امروز بسیار بدتر و حیرت انگیزتر است و داستانی شنیدنی است در حد خودش.بعد با این اوصاف خود همین آقایان جنجال می کنند که ای داد استقلال کانون توسط مشاوران از دست رفت و چه شد و….! بازنشستگی هم ندارند به سلامتی.چرا؟ واقعا یک وکیل ۹۰ ساله چه کاری می تواند انجام دهد؟ مگر صندوق وکلا و کارگشایان نباید حقوق بپردازد؟ بررسی کن چند نفر بازنشسته شده اند؟بعد آقایان می گویند مگر کانون متولی اشتغال است؟چرا نیست؟ یک کانون صنفی است. از ناحیه اعطای مجوز ایجاد اشتغال می کند مثل نظام پزشکی.چرا بازی در می آورد.راه تدوین و تصویب قانون را هم که می بندند یا سنگ اندازی می کنند.مگر قانون کیفیت ۱۳۷۶ تصویب شد کسی جنجال کرد؟خب جوابگوی شرایط روز بود و حالا نیست. برای قوانین دیگر هم همینطور.مجلس بنای بررسی قانونی دارد.چه ایرادی هست که جناب آقای امینی اینهمه جنجال می کند؟ دیروز باز دیدم به دانش آموختگان دانشگاه امام صادق حرفی زده بود ایشان.خب چرا؟ مگر بحث ما سر افراد است؟
      با منطق و نگاه شما:
      گر حکم شود که مست گیرند
      در شهر هرآنچه هست گیرند

  13. دوستان عزیزی که قبول شده اید پیشنهاد میدم یک کانال تلگرامی تشکیل بدیم و هرکس هر قبول شده ای را سراغ داره درش عضو کنه تا باهم در ارتباط باشیم و از اخبار جدید و نحوه ی مصاحبه مطلع بشیم

  14. واقعا جالبه که معترضین با اینکه هیچ سند و مدرک خاصی ندارن و بعد از یکسال اعتراض حتی یکی از حرف هاشون اثبات نشده بازم الکی اعتراض میکنن
    قبول نشدید خب تلاش کنید برای یه کار دیگه
    دنیا که به آخر نرسیده
    هیچوقت نمیتونید حق هزار نفر رو که واقعا زحمت کشیدن پایمال کنید
    حتی بر فرض که حرفهای شم درست هم باشه بازم ربطی به ابطال آزمون نداره
    فوقش اون تعدادی که با نفوذ قبول شدن حذف میشن و یه تعداد هم جایگزین میشن

    1. صالحی جان چیزی ک اعیان است چ حاجت ب بیان است حوزه ای ک جز لیست ثبتنامی نبوده و اون خواهران قبول شدن ایا کافی نیست و همین طور موارد دیگر. چ سندی بالاتر از این ک همه شاهد این تخلف بودیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا