درخواست نماینده مجلس برای حذف آزمون مجدد و نیازسنجی منطقه‌ای در روند جذب سردفتران

پایگاه خبری اختبار- نماینده نماینده سمنان، مهدی شهر و سرخه در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه خواستار حذف آزمون علمی مجدد و نیازسنجی منطقه‌ای برای پذیرش قبول‌شدگان آزمون سردفتری شد.

به گزارش اختبار، عباس گلرو در نامه مورخ ۱۴۰۲/۴/۱۱ خود، ضمن اشاره به مصوبه اخیر قوه قضاییه با موضوع «اصلاح موادی از آیین‌نامه قانون دفاتر اسناد رسمی کانون سردفتران و دفتریاران» این مصوبه را مغایر قانون دانسته است.

او تاکید کرده که آزمون علمی مجدد از پذیرفته‌شدگان اولیه آزمون سردفتری و همچنین اعمال نیازسنجی منطقه‌ای برا جذب سردفتران اسناد رسمی، با روح قانون تسهیل مغایرت دارد.

متن کامل نامه عباس گلرو را در ادامه می‌خوانید.

جناب حجه الاسلام و المسلمین اژه ای

ریاست محترم قوه قضائیه کشور

با سلام و تحیات الهی

ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر خدمت حضرتعالی به پیوست در خواست جمعی از پذیرفته شدگان آزمون سردفتری حوزه انتخابیه اینجانب به حضورتان ایفاد می گردد.

متعاقب تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و مستندا به ماده ۳ آن قانون، تنها ملاک علمی پذیرش سردفتران اسناد رسمی کسب نمره ۷۰ % میانگین درصد برتر شرکت کنندگان آزمون کتبی است لذا برگزاری هر گونه مصاحبه علمی و تعیین حوزه ثبتی به هر نحوی مخالف بند ۴ ماده قانون مذکور می باشد و منظور از (مراحق مقتضی) چنانچه روشن است اقدامات اداری صرف می باشد که با توجه به مطلب فوق ذیلا اشاره می گردد.

مصوبه ای که اخیرا تحت عنوان اصلاح موادی از آئین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی کانون سردفتران و دفتریاران به امضاء حضرتعالی رسیده مخالف نص صریح قانون بوده و مورد اعتراض پذیرفته شدگان این آزمون واقع گردیده است.

ثانیا متن قانون تسهیل صراحتا تنها معیار علمی را آزمون کتبی و حد نصاب آن را نیز مشخص کرده است.

لذا هر گونه نیاز به آزمودن مجددی صراحتا در صلاحیت قوه مقننه و مجلس شورای اسلامی می باشد و همینطور نص صریح قانون به کار بردن هر گونه ظرفیت گذاری منطقه ای را ممنوع اعلام می دارد خلاف این امر مغایر با اصل تفکیک قوا و حاکمیت قانون می باشد و هیچ آیین نامه ای نباید مخالف با نص صریح و روح قانون صادر و اجرا شود.

لذا درخواست می گردد جهت احقاق حقوق پذیرفته شدگان آزمون فوق الذکر، دستور فرمایید تا ضمن بررسی اصلاحات لازم و قانونی در آیین نامه اشاره شده فوق الذکر به انجام برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. حق گرفتنیه با فشار رسانه ای و استفاده از نمایندگان مجلس قدرتمان را نشان می دهیم بچه ها فقط برین سراغ نماینده ها شهرتون تو دفاترشون

  2. سلام ودرود خدمت نمایندگان شجاع مجلس مخصوصا جناب دلیگانی و نقدعلی و نماینده سمنان وهمه نمایندگان تلاشگر انشالله که خداوند أجرعظیم نصیبشان نماید

  3. باسلام و درود
    بنظرم استفاده از عبارت متقاضی به جای پذیرفته شده با برنامه ریزی بوده زیرا در پیامک قبلی قیدشده بود پذیرفته شده ! چرا این اتفاقات رخ می دهد بر هیچ کس معلوم نیست؟!!

  4. دقیقا همینطوره
    اگر بقیه شهرها هم همت کنن و نماینده های محترم همراه پذیرفته شدگان بشن حتما این اصلاحیه باطل میشه. برای من هم اومده متقاضی
    انگار نه انگار که یک سال هست در عذابیم و همه سختی ها رو به جون خریدیم تا قبول بشیم

  5. تشکر از دوستانی که همت کردند و رفتند جلوی مجلس
    اینکار باید انقدر تکرار کنیم که حق مون رو بگیریم

    چرا برای قبولی های سایر آزمون ها مثل وکالت، فقط مصاحبه عقیدتی سیاسی برگزار شده و برای قبولی های سردفتری ، مجددا میخان آزمون علمی برگزار کنند
    اون هم بصورت شفاهی
    که فرصت فکر و پاسخدهی کم هست و سطح استرس بالاست

    ماهها معطلی برای آمدن نتایج اولیه رو تحمل کردیم
    امروز پیامک زدن و توش نوشتن که متقاضی سردفتری!!!!

    بجای پذیرفته شده نوشتن متقاضی!!!

    یعنی قبولی ما و اینهمه زحمت رو نادیده گرفتن و حالا حالاها قرار نیست تکلیف ما روشن بشه!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا