جلیل مالکی: دلیلی برای برگزار نشدن آزمون وکالت ۹۹ وجود ندارد

پایگاه خبری اختبار- رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: از نظر ما آزمون وکالت باید برگزار شود. هیچ دلیل موجهی برای برگزار نشدن آزمون آن هم پس از دو بار تعویق و در شرایطی که همه تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اندیشیده شده، وجود ندارد.

به گزارش اختبار به نقل از داتیکان، جلیل مالکی،‌ رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز درباره شایعات مربوط به تعویق افتادن مجدد آزمون وکالت گفت: از نظر ما آزمون وکالت باید برگزار شود. هیچ دلیل موجهی برای برگزارنشدن آزمون آن هم پس از دو بار تعویق و در شرایطی که همه تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اندیشیده شده، وجود ندارد.

به گزارش داتیکان،‌ او در ادامه توضیح داد: تعداد حوزه‌ها به میزان لازم افزایش داده شده یعنی ابتدا تعداد شهرها از ۳۰ به ۸۴ شهر افزایش یافته و در هر شهر هم چند مکان برای حضور داوطلبان و برگزاری آزمون با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز ضمن هشدار به افرادی که در صدد فشار به مراجع قانونی جهت لغو مجدد آزمون هستند، تاکید کرد: از نظر کانون وکلا این آزمون باید برگزار شود و هر گونه فشار به مراجع ذیربط برای لغو آزمون و اخلال در روند برگزاری آن جفای به داوطلبان عزیزی است که تحت سخت‌ترین شرایط ماه‌‌هاست که مشغول مطالعه هستند و بروز این اتفاق هرگز از حافظه آنها و خانواده‌های آنها محو نخواهد شد.

مالکی در پاسخ به این سوال که آیا تا الان سخنی از برگزار نشدن به میان آمده است، یا نه گفت: تا این لحظه قرار بر برگزاری این آزمون است و با درایتی که در مراجع تصمیم‌گیر وجود دارد و تمهید همه پروتکل‌های بهداشتی و افزایش چند برابری حوزه‌های امتحانی دلیلی برای عدم برگزاری آزمون وجود ندارد.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در پاسخ به این سوال که برخی منابع به مخالفت با اصل آزمون کانون وکلا اشاره دارند و شیوع ویروس کرونا را بهانه‌ای برای جلوگیری از برگزاری این آزمون عنوان می‌کنند، تاکید کرد: ما این موضوع را تایید نمی‌کنیم. چون آزمون مطابق با قانون برگزار می‌شود و در واقع مخالفت با برگزاری آزمون وکالت، مخالفت با قانون و نوعی قانون‌گریزی است.

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۹۰ دیدگاه ها

  1. خسارت معنوی این استرس ها و تضییع حقوق طبیعی از جمله بهداشت مطالعه و... رو چه کسی باید جبران نماید گفت:

    سلام بر اطهار کنندگان تاسف و همدردانی که بانی آزمون وکالت اند اما توانایی اجرای آن را با کوچکترین فشاری ندارند شما اساتید که از خوبان وکالت هستید چطور است که نمی توانید این اعمال نفوذ ها و سواستفاده از قدرت و شرایط را در حالی که برای دیگر آزمون ها هم باید رعایت می شد اما نشد و شما شکایت نمی کنید یا الکی حرف می زنید و چند روز مانده به امتحان برای افزایش استرس هم از این مطالب دریغ نمی کنید یا خود نیز در جهت عدم برگزاری آزمون مساعدت می کنید.
    لذا چون راهایی ازجمله این که دیگر قرارداد با سازمان سنجش را ممنوع کنید و اقدام به پی گیری برای وضع قانون برگزاری با شرایط روز نمایید اگر درست می فرمایید و این اظهارتاسف ها درست است.

  2. سلام سرکار خانم زنده دل با تشکر از زحمات در صورت امکان این متن را نشر دهید:
    آقای مالکی از لحاظ حقوقی شما سمتی برای اینکه از کلمه باید استفاده کنید در اجرای آزمون ندارید، لطفا در حدود وظایف و اختیارات خود نظر بدهید اگر آزمون با توجه به اختیارات ستاد کرونا برای حفظ سلامتی شرکت کنندگان برگزار نشود، شما مثلا چی کار می تونید بکنید که از کلمه باید استفاده می کنید ، از کلمه باید کسی استفاده می کنه که قدرت اجرایی داشته باشه و در صورت عدم اجرای یک فعل، بتونه از قدرت خودش استفاده کنه ،‌پیشنهاد می کنم بفرمایید (تمام تلاش ها بر این است تا آزمون برگزار شود) شما یک حقوق خوان هستید لطفا مراقب اظهارات خود باشد. ممنون

  3. سلام آقای ملکی بزرگوار وقتی وقتی آزمون های دستیاری پزشکی وازمون های دیگر که قرار بود در ۲۰ فروردین بدلیل شیوع کرونا لغو شده شما چرا اینقدر اصرار به برگزاری آزمون دارید جان داوطلب ها مهم تراست یا دعوا های موجود ‌

  4. اگر واقعا میخواید کنسل کنید زودتر بگید
    ما که بیکار ننشستیم اینجا کارت بگیریم بعد تازه مسئولین یاد ما بیفتن و کنسل کنن .مسئولین محترم از خواب زودتر بیدار شید لطفا قطعی بگین آزمون میگیرید یا نه.به خدا با ترس میایم تو سایت ببینیم چه خبره از بس که هر کس از مسئولین در لحظه یه تصمیم میگیرن…..کل زندگی رو گذاشتیم به خاطر این آزمون.خواهشا خواهشا خواهشا کمی دررررررک داشته باشید.همه جور مریضی از استرس این آزمون گرفتیم به خدا.

  5. آقای مالکی با سلام و احترام ، واقعا امیدوارم مدیدیت کاملی انجام بدید که آزمون برگزار بشه ، کسانی که مطالعه داشتن و در بدترین و سخت ترین شرایط درس خوندن هیچوقت هیچوقت راضی به تعویق مجدد نیستند حتی اگر کرونا بگیرند! چه بسا که با تعویق های قبلی استرس و ناراحتی زیادی رو تحمل کردند که هزاران برابر بدتر و عذاب آورتر از خود کرونا بود! لذا خواهشمندم واقعا تدبیر کنید و مقاوم باشید. عزیزانی هم که مطالعه نداشتن یا داشتن و از کرونا و عزیزان و خانواده میترسن ، از اونجایی که خیلی تمایل دارند که ١۴٠٠ آزمون بدن خب همون وقت برن آزمون بدن کسی که مانعشون نمیشه !!! درست نیست با تنگ نظری ها و عدم درک دیگران در حقشون ظلم کنیم ، آخه آدم که نباید فقط و فقط خودش و منافع خودش رو در نظر بگیره ! بهتره تابع جمع باشیم، مطمئن باشید برگزاری آزمون ضرری رو متوجه شما نمیکنه و به امید خدا وقتی زمان آزمون ١۴٠٠ شد و کرونا رفت و وضعیت شهرها از قرمز در اومد و شمام کامل مطالعه کردید و دیگه هیچگونه نگرانی نداشتید بفرمایید با خیال راحت آزمون بدید و ایشالا موفق بشید.

  6. اخه چرا باید دوباره لغو بشه؟!
    چرا با روح و روان داوطلبین و خانواده ها بازی میکنید
    اخه مگه میشه سه روز قبل ازمون امتحان رو لغو کنن!!!!
    نکنید این کار رو، تمام امتحانات تو دوران سخت کرونا برگزار شد حالا که رسید به ازمون وکالت باید لغو بشه…!!

  7. موندم کورونا کل دنیا رو نمیگرفت اهالی چطور میتونستن آزمون وکالت رو حذف کنن…
    بیشتر از یکسال از همه گیری کورونا گذشته و بیشتر از ده آزمون درین یکسال برگزار شده،مردم در صفهای مرغ و روغن در هم غلت میخورند، فقط و فقط آزمون وکالت دامن زننده شیوع کورونا میشود آنهم در جایی که خواسته و نخواسته شرکت کنندگان باید فاصله را رعایت کنند نه به خاطر کورونا. بعیداست اهالی در تمام این مدت یکبار سوار مترو نشده باشند، یا به خرید در سالنهای بزرگ شهروند یا غیره نرفته باشند. کورونا را بهانه ضعفهایتان کردید و مارا بازیچه، این رفتار در شان هیچکس نیست

  8. الان با ستاد ملی مبارزه با کرونا تماس گرفتم. گفتن سازمان سنجش باید اعلام کنه و اگر بگن برگزار میشه قطعا برگزار خواهد شد. که بهشون مجدد گفتم که اعلام کردن به داوطلبین که لغوی های قبل با ستاد بوده که شماره ای از سازمان سنجش خط مستقیم برگزاری ازمون هارو لطف کردن در اختیارم گذاشتن که تماس گرفتم و با قاطعیت گفتن برگزار میشه .

  9. سلام ، تو رو خدا برگزار کنید ، خواهش میکنیم ازتون ، همسر من دوسال هست که کل زمانش رو گذاشته ، فکر کنید از لحاظ مالی ، اجاره خونه و ….
    واقعا برای من یک نفر کابوس شده ، تا به امروز حتی یه آزمون نشده که برگزار نشه ، همه به ترتیب برگزار شده ، اما حالا این آزمون چون استخدامی هستش …
    ازتون استدعا داریم که برگزار کنید و این همه استرس وارد خانواده ها نکنید

  10. لطفا تکلیف۸۱ هزار علاقه مند به حقوق را سریع تر مشخص کنید از استرس آزمون
    بیماریی نمونده که‌ نگرفته باشیم.
    یک لحظه تصور کنیدکه این بچه ها هم مثل فرزندان خودتان هستند و یک جواب قطعی اعلام کنید..

  11. شرمنده ام از روی پسرای کوچیکم که سیزده ماهه شب فقط تو خواب می بینمشون و بخاطر آزمون وکالت قرنطینه در قرنطینه شدند.شرم از آقازاده های مافیا.شرم.

  12. همه ی اونایی که خواستار تعویق هستن مطمعن باشن نود درصد احتمال قبولیشون هست حاضر میشن بدون ماسک تو راهروهای بیمارستان ازمون بدن.

  13. باعرض سلام خدمت ریس کانون اسکودا لطفا دقیق نگاه کنید اصلا زمان مناسب برای ازمون وکالت انتخاب نکردید شما میتوانستید پیش بینی کنیدکه بعداز سفرهایی نوروزی مردم امار مبتلایان وفوتیها بالا خواهد رفت چرا اسکودا بدون برنامه ریزی دقیق زمان ازمون تعیین کرد چرا . کسی پاسخگو نیست والان هم دارند باران مردم بازی میکنند داوطلب وکالت سیزده روز خانه نشینی ومطالعه کرده دور از ویروس وهیجانات یه هفته بعد ازاین شیوع شیب تند وموج چهارم کرونا که صعودی شده بااون شخصی که مسافرتهاشو رفت تا یک هفت بعد علام اگ داشته باشه میتونه ویروس منتقل کنه بشینه کنار این داوطلب ودرمحیط سربسته سیزده بدر که محیط وفضا باز بود حق تردد نبود همه خانه بودیم ولی ازمون باید درمحیط سربسته برگزار بشود بنظر هر انسان عاقلی شما دارید با زور وخشونت عقایدتون به داوطلبین تحمیل میکنید این شیوع کرونا انگلیسی که قدرت سرایت ده برابر شده واقعا متاسفم از نظر پزشگی به این مسله نگاه نمیکنید درست شما کانون انتخاب شده رو از قبل زیادتر کردید اما یه نفر در اوج موج چهارم کرونا به محل استان خودش برود یه سالن امتحانی رو مورد هجوم ویروس قرار میده .آقایی دکتر ریسی فرمودند حق تردد ندارند به استانهایی همجوار مسافرت کنند در حالی کانون حوضه امتحانی بصورت ریز برنامه ریزی نشده . واینکه ادارات همه با یک سوم کارمند داره اداره میشه ولی تعداد هشت هزار نفر در موج صعودی موج چهارم باید امتحان بدهند این عدالت نیست . لطفا اگ دوراندیشی فرمایید وزمان دقیقتر وکم خطر ی برای ازمون وکالت برنامه ریزی کنید اگ ادغام هم بشود تیرماه هم زمان مناسبی خواهد بود

  14. چرا کسانی که موافق لغو آزمون هستن خودشون نمیخوان سرجلسه نرن و اصرار دارن همه بمونن برا پاییز، خوب شما امتحان نده فکر کن آزمون لغو شده با سال بعدیا ازمون بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا