دکتر کوشا برگزاری جلسه بین اسکودا و قوه قضائیه درباره آزمون وکالت ۱۴۰۰ را تکذیب کرد

پایگاه خبری اختبار- رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) ادعای خبرگزاری تسنیم را مبنی بر تشکیل جلسه بین اسکودا و قوه قضاییه برای تعیین سرنوشت آزمون وکالت ۱۴۰۰ تکذیب کرد.

به گزارش اختبار خبرگزاری تسنیم امروز در خبری مدعی شد:  جلسه‌ای در قوه قضائیه با حضور رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری برگزار و در آن درباره آزمون وکالت ۱۴۰۰ تصمیم‌گیری خواهد شد.

اما دکتر جعفر کوشا، رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با انتشار پستی در صفحه شخصی اش ضمن تکذیب این ادعا اعلام کرد: نه از من و نه از سایر مدیران نهاد وکالت، هیچ دعوتی برای شرکت در چنین جلسه‌ای به عمل نیامده است.

بیشتر بخوانید:

دکتر کوشا در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

در شرایطی که چند روز گذشته را به دلیل کسالت مرسوم این روزها در منزل و قرنطینه گذرانده‌ام، در یکی از رسانه‌ها خواندم که گفته‌اند اینجانب، امروز در جلسه‌ای با موضوع آزمون وکالت در قوه قضائیه شرکت کرده‌ام.

موضوع آزمون وکالت، مانع‌تراشی‌ها بر سر برگزاری آن و رنج تحمیل شده به داوطلبان عزیز، دغدغه همیشگی من است و هیچ روز، ساعت و حتی لحظه‌ای نیست که از این دغدغه فراغت داشته باشم، اما نه از من و نه از سایر مدیران نهاد وکالت، هیچ دعوتی برای شرکت در چنین جلسه‌ای به عمل نیامده است.

البته پیش از این جلسات متعددی در این زمینه برگزار و بعضا منجر به تفاهماتی شده که متاسفانه در عرصه عمل نادیده گرفته شده‌اند. رفع مشکلات بوجود آمده بر سر راه برگزاری آزمون، امروز بیش از جلسه نیازمند اراده است.

نهاد وکالت پیش از این به دفعات اراده و حسن نیت خود را برای حل مسئله و پیگیری حقوق داوطلبان نشان داده اما متاسفانه پاسخ درخوری نگرفته است.

بارها این را گفته‌ایم و همچنان معتقدیم که اختلاف نظرها حول آئین‌نامه اجرایی جدید‌التصویب قانون استقلال، مستقل از موضوع آزمون کارآموزی وکالت قابل رسیدگی است.

این آزمون به دلیل درهم‌تنیدگی با سرنوشت هزاران جوان عزیز این مرز و بوم، عرصه خوبی برای مجادله و منازعه درباره آئین‌نامه یا هر موضوع دیگری نیست. ما هنوز هم بر این باوریم، اگر دیگران هم همین باور را داشته باشند، بعید است مشکلی بر سر راه برگزاری آزمون باقی بماند.

تسنیم مدعی شد: تعیین سرنوشت آزمون وکالت ۱۴۰۰ در جلسه امروز اسکودا و قوه قضاییه
تسنیم مدعی شد: تعیین سرنوشت آزمون وکالت ۱۴۰۰ در جلسه امروز اسکودا و قوه قضاییه

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳۰ دیدگاه ها

  1. دکتر کارن روحانی نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز اعلام کرد:
    از امروز صدور پروانه های کارآموزان وکالت که در آزمون ١٣٩٩ قبول شده اند آغاز شد.

    به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز امروز یکشنبه مورخ ٢۴ بهمن ماه ١۴٠٠ دکتر کارن روحانی نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز اعلام کرد: همانگونه که پیش از این اعلام کرده بودیم از امروز صدور پروانه های کارآموزان وکالت ورودی آزمون سال١٣٩٩ آغاز شده است و در جلسه هیات مدیره امروز تعداد ٢۶۶ پرونده مورد بررسی و تصویب قرار گرفت که به نوبت در جلسات آتی روند صدور پروانه کارآموزان که پرونده آنان آماده طرح در هیات مدیره باشد ادامه خواهد یافت.
    ضمنا ایشان خاطرنشان کردندتلاش ما این است که جلسات توجیهی کارآموزان از هفته اول اسفند ماه برگزار خواهد شد.
    دکتر روحانی گفت:امروز مراسم تحلیف پذیرفته شدگان چهارمین اختبار سال ١۴٠٠ در دو روز و در چهار نوبت به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی خواهیم داشت که به تمام همکارانی که از امروز ردای وکالت برتن می نمایند صمیمانه تبریک می گویم.
    ایشان اضافه کرد پنجمین اختبار سال ١۴٠٠ در اسفندماه برابر تقویم اعلامی برگزار و که اطلاع رسانی خواهد شد.

    روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز

    مبارکتون باشه…

    1. سلام اقای امیر حسام
      ممنون از اطلاع رسانیتویادم هست سال گذشته که در حال مطالعه برای ازمون وکالت سال ۹۹ بودم، شما با توصیه های صمیمی و مفیدتون خیلی به حفظ روحیه ما کمک میکردید
      امیدوارم همواره سربلند و پیروز باشید

      1. سلام همکار گرامی
        سرکار خانم موحد
        منم به نوبه خودم به جنابعالی و سایرین، ورود به عرصه وکالت را تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم که در عرصه زندگی و وکالت موفق و پیروز باشید.

  2. خنده تلخ من از گریه غم انگیزتر است.همین…….فکر کیلو گوشت ب این گرونی ،فکر برنج ب این گرونی،فکر اجاره خونه به این گرونی،فکر دکتر و دارو وآزمایش مادر پیرم،فکر هزار چیز دیگه…..بابدبختی خوندم حالا پروانه گرفتنمون داستان شد.خدایا خودت به دادمون برس.

  3. ما که قبول شدیم معلوم نیس پروانه وکالتمون با این وضعیت اصلا صادر میشه یا نه هر روز استرس میدن که فلان آیین نامه رو تصویب کردیم قانون هم عطف به ما سبق میشه(علتشم معلوم نیس) وای بحال شماها که آزمونتونم مشخص نیس باز ما پارسال سروقت ثبت نام کردیم

      1. متاسفم برات جناب خط خطی هر کی تلاش کنه موفق میشه مسلما من این مراحلو گذروندم ناراحتم واسه اینکه وضعیت اینجوری شده. در ضمن کسی مگه منو میشاسه بخوام خودمو نشون بدم. شما یاد بگیر اول قضاوت نکن

  4. ای کاش جناب کوشا ضمن این تکذیب صریح اعلام میکردن که ایا اساسا حتی بدون حضور ایشون و دوستانشون جلسه ای برگذار شده یا خیر. اگر نشده این دوستان که در اسکودا دور هم نشسته و درحال گذراندن زندگی عادی خودشون هستند چه برنامه اجرایی برای ازمون دارن.تا دغدغه مندیشون رو نسبت به داوطلبین بیشتر حس کنیم.

  5. هی آقای کوشش و هی هرکی در سازمان سنجش و هرجای دیگری همدستی میکنی واسه برگزار نشدن آزمون..دو سه نفر از داوطلبای خانم که از همه بیچاره ترن منتظرن این دوسه روز خبر ثبتنام فوری و برگزاری در اسفند رو …والا اگه یک کلمه بگید حتی به فروردین ۴۰۱ میفته خداشاهده اینا در برنامه دارن تصمیم قطعی دارن خودشونو آتش میزنن حالا دیگه بعدش قانون رو هم مثل داوطلبا فریب بدید و دور بزنید مردم و ملت آتشتون میزنن عین همین خانمها….خوددانی جناب کوشنده

    1. جناب دکتر کوشا لطفا اعلان فراخوان داده تا دانشجویان حقوق در سراسر ایران جهت تحصن در درب مجلس شورای اسلامی گرد هم بیایند و احقاق حق نمایند

  6. بعد ۷ ماه زجر تعویق، تحمل حرف اطرافیان بابت اینکه چرا خودتو معطل آزمون کردی شاید اصلا برگزار نشه و .. با شرایط وحشتناک آزمون دادم، قبول شدم و خوشحال که اون درد و خستگی دیگه تموم شد اون ترس از آینده و بی کاری تموم شد، الان هرروز بیدار میشم و ترس از آبرو ریزی پیش خودم اول از همه و بقیه اطرافیان که دیدی گفتیم بیخود خودتو مچل کردی ، اینکه ۲ساله بیکاری ، اینکه … از اون طرف خبر مدام میاد که (طرح تسهیل !) این چه تسهیلیه ؟ خون به جیگرمون کردید. خود کانون اول از همه ، مگه طبق همین قانونی که خودتون بهش اصرار دارید نباید حداکثر ظرف ۶ ماه پروانه صادر کنید؟ پس کو؟ خدا نمیگذره از باعث و بانی این همه استرس و زجر و بدبختی و بی آبرویی. حلالتون نمیکنم.

    1. دوست عزیزم منم پذیرفته شده سال ۹۹ هستم
      اگر کانال واتس اپ یا تلگرامی هست که عضو بشم تا با دوستان در ارتباط باشم ممنونم بفرمایید

  7. خدا لعنت تون نکنه ، قراره هفته بعد برف بیاد اگه میشه وضعیت آزمون رو مشخص کنید اگه نیست بریم یه سر سیر برف بازی کنیم حداقل تخلیه شیم ، این چند تا برف رو با حسرت از پشت پنجره نگاه کردیم و گفتیم آزمون داریم. جان هرکی دوست دارین بگین آزمون نیست حداقل به برف بازی مون برسیم. شما عجب انسانهای عجیبی هستین. اینکه دیگه خرج ندارده همش که آیه یاس می خونین ، دقیقه مثل اون شخصیت کارتونی در گالیور که می گفت (من می دونم که ……) .

    1. دوست عزیز من رتبه ۵ وکالت امسال هستم یعنی ۹۹
      ب جرات میگم بهترین برنامه ریزیو داشتم و ب تمام دلخوشیامم رسیدم
      اگر الان دچار مشکل روحی شدید دو تا علت داره
      یک. برنامه ریزی بد
      دو. استرس بی جا
      سعی کنید ب اخبار توجه نکنید. ۹۹ هم از این خبرا زیاد اومد و رفت. هنوزم پروانه نگرفتیم. خیلی هجله نکن.

  8. اصلا نیاز به تکذیب هم نبود.
    اینو دیگه همه می‌دونن که کوشا اصلا در حد و اندازه قوه نیست که بخواد مذاکره کنه.
    زنده باد قوه قضاییه که بر تصمیم خودش پافشاری داره
    زنده باد زنده باد زنده باد

  9. اقای دکتر دغدغه ی شما دردی از ما دوا نمیکنه بجز ادعا کردن کار دیگه ای هم برای ازمون کردید؟اگه کردید چرا اقدام موثر نکردید؟یک تاریخ قطعی تعیین کنید و سرحرفتون بایستید این کمترین توقعی هست که داریم ولی براورده نشده

  10. تکلیف ما داوطلب هارو مشخص کنید قبل عید آزمون هست یا نه برنامه جدید بچینیم لااقل از این همه ساعت مطالعه کم کنیم و لااقل ی تایمی هم در اختیار خانواده امون بزاریم اختبار شما پیگیر باشید و ی خبر قطعی اعلام کنید من دارم الان برا روزها اخر که جمع بندی میکنم روزی ۱۶ ساعت میخونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا