دیدار رئیس‌جمهور و وکلای دادگستری

قول حسن روحانی برای پیگیری مطالبات حقوقدانان

پایگاه خبری اختبار- رؤسای کانونهای وکلای دادگستری، هیات رئیسه و بازرسان اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری  و جمعی از وکلا و حقوقدانان در نشست صمیمی هم اندیشی و افطار با رئیس جمهور شرکت کردند.

به گزارش اختبار به نقل از روابط‌عمومی اسکودا، در این نشست که وزیر دادگستری،  معاون حقوقی رئیس جمهور، معاون امور مجلس، رئیس دیوانعالی کشور، رئیس دفتر رئیس جمهور و شماری از نمایندگان حقوقدان مجلس و مقامات قضائی نیز حضور داشتند، ابتدا خانم دکتر جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور به انگیزه دعوت و برخی اقدامات حقوقی انجام شده نظیر اصلاح تعرفه حق الوکاله در پرونده های دولت و لوایح تهیه شده و منشور حقوق شهروندی و پیش بینی نقش وکلا در نهادهای مرتبط با این لوایح اشاره کردند. سپس تعدادی از وکلا و حقوقدانان به اظهار نظر پرداختند.

از جمع وکلا، آقای دکتر شهبازی نیا رئیس اتحادیه ضمن قدردانی از خانم دکتر جنیدی  معاون حقوقی رئیس جمهور و  آقای دکتر احمد شمس بابت هماهنگی این جلسه و گرامیداشت یاد استاد بهمن کشاورز، به همکاری متقابل بخشهای حقوقی دولت از جمله معاونت حقوقی، وزارت دادگستری، معاونت پارلمانی و مرکز امور حقوقی بین المللی ریاست جمهوری با اتحادیه و کانونهای وکلا اشاره کرد و برخی از مطالبات نهاد وکالت در حوزه قوه مجریه نظیر لزوم حمایت جدی تر دولت از استقلال وکیل و کانونهای وکلا، لزوم عضویت رؤسای کانونها در شورای اداری استانها، عضویت وکلا در کمیسیونهای تصمیم گیری، دستور مجدد درج روز وکیل در تقویم رسمی، دستور بازنگری در تصمیم هیات مقررات زدایی، لزوم تشکیل کمیته ای با حضور قوه قضائیه، کانونهای وکلا، معاونت حقوقی و وزارت علوم  برای بازنگری در پذیرش بی حد و حصر دانشجو در رشته حقوق و ارتقاء سطح کیفی آموزش حقوق و لزوم توجه بیشتر به حقوق شهروندی و همکاری سه جانبه قوه مجریه، قوه قضائیه و کانونهای وکلا در این زمینه  را مطرح نمود.

آقای دکتر افتخار جهرمی رئیس سابق کانون وکلای مرکز نیز به ضرورت حفظ استقلال وکیل و کانونهای وکلا  و درج روز وکیل در تقویم رسمی کشور و طرح نکاتی در مورد برجام پرداخت. همچنین آقای دکتر امیر حسین آبادی با تاکید بر توقعات طرح شده و یادآوری وعده رئیس جمهور در جشن استقلال سال ۹۵، پیگیری جدی درج روز وکیل در تقویم رسمی را از رئیس جمهور مطالبه کردند. خانم دکتر رئیسی رئیس کانون وکلای اصفهان نیز طی سخنانی بر لزوم بازنگری در نحوه برخورد  سازمان امور مالیاتی با وکلا و احتراز از تحمیل مالیات گزاف و نیز مساله بیمه و تامین اجتماعی وکلا و نقش دولت در این باره  تاکید کرد. سپس آقای رضا سلیمانی رئیس کانون وکلای گلستان، علاوه بر بیان نکاتی در مورد حادثه سیل و نقش وکلا و کانونها در کمک به هموطنان به لزوم توجه بیشتر به استقلال وکلا، دادن نقش مناسب به وکلا در نظام تصمیم گیری و حمایت دولت از وکلا در مقابل تهدیدات اشاره نمود. آقای دکتر کوشا نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز نیز  لزوم حمایت بیشتر دولت از وکلا و  توجه وزارت اقتصاد به جایگاه وکیل با توجه به تصمیم هیات مقررات زدایی و نیز کمک دولت به ساختمان در حال احداث کانون در سعادت آباد را مطرح کرد. در این جلسه استاد دکتر درودیان، دکتر نسرین مصفا، دکتر محمود صادقی و حجت الاسلام آقای مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور نیز مطالبی را بیان داشتند . در پایان، رئیس جمهور ضمن بیان سخنانی در رابطه با نقش و جایگاه وکلا و حقوقدانان در فرایند حاکمیت قانون و در حل مشکلات کشور و مردم، تاکید کرد که دستور پیگیری مطالبات مطرح شده را صادر خواهند کرد و وزیر و معاونین حاضر در جلسه را نیز مکلف به پیگیری نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام و ادب .انصافا چرا تکلیف قوانین وکالت و ایین نامه ماده ۱۸۷ و …روشن نمیکنید .چطور انتظار دارید مردم قانون محور باشند در صورتی که خود مسولین وقانون گذار در نهایت ضعف اجرا و قانونگداری عمل میکنن .چطور این تشتت نظرات و قوانین و چند دستگی و توجیه میکنید .لطفا عاجزانه این مسایل و مشکلات و پیگیر باشید .شما ها مسولید در قبال تک تک مردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا