رئیس کانون اصفهان: از همه ظرفیت‌های قانونی برای برگزاری آزمون وکالت استفاده می‌کنیم

پایگاه خبری اختبار- رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان با بیان اینکه چنانچه از طریق سازمان سنجش امکان برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ فراهم نگردد، می توانیم مستقلاً اقدام کنیم، گفت: بنای ما مکاتبه مستقیم با دانشگاه آزاد، پیام نور و … خواهد بود.

به گزارش اختبار به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری اصفهان، هیات عمومی کانونهای وکلای دادگستری ایران روز ۱۰ بهمن در جلسه ای فوق العاده در خصوص بحران ها و مشکلات نهاد وکالت، به ویژه‌ چالش‌های مرتبط با آیین‌نامه ۱۴۰۰ قوه قضاییه و آزمون، به بحث و گفت‌‌وگو پرداختند.

از رئیس قوه قضاییه درخواست گردیده دستور مقتضی را برای برون رفت از وضعیت موجود صادر کند

این جلسه که همزمان به صورت حضوری و بر خط برگزار شد، با یک بیانیه به کار خود پایان داد. در بیانیه هیات عمومی کانون های وکلای دادگستری ایران بر این نکته تاکید شده که هیچ قانون، آئین نامه یا مقرره ای نمی تواند اصل استقلال نهاد وکالت را نسخ کند و با اشاره به چالش‌های اخیر ایجاد شده بین نهاد وکالت و معاونت حقوقی قوه قضاییه، از رئیس قوه قضاییه درخواست گردیده دستور مقتضی را برای برون رفت از وضعیت موجود صادر کند. این جلسه در شرایطی برگزار شد که سازمان سنجش و آموزش کشور پس از استعلام از معاون حقوقی و امور مجلس قوه‌ قضاییه با انتشار آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰ بر اساس مفاد اعلامی کانون‌های وکلای دادگستری مخالفت کرده است.

آزمون به عنوان حق و تکلیف کانون ها باید وفق مقررات قانونی لازم الاجرا، برگزار گردد

در همین رابطه دکتر لیلا رئیسی، رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان که از حاضرین در این نشست بود بر استواری در راه حفظ استقلال نهاد وکالت کشور تاکید کرد و گفت: حفظ استقلال نهاد وکالت کشور به عنوان جوهره ذاتی آن یک اصل پذیرفته شده و غیر قابل چشم پوشی است. او در ادامه با اشاره به مسئله برگزاری آزمون که از دغدغه های جدی کانون ها و داوطلبان محسوب می شود، تصریح کرد: آزمون به عنوان حق و تکلیف کانون ها باید وفق مقررات قانونی لازم الاجرا، برگزار گردد، تا  هرچه زودتر تکلیف داوطلبان آزمون  روشن و  نگرانی آنها تمام  شود.

بیشتر بخوانید:

رئیس کانون وکلای اصفهان همچنین افزود: در خصوص برگزاری آزمون، اتحادیه باید تمام تلاش خود را با رعایت مصالح و منافع صنف انجام دهد، بدیهی است در صورت وجود موانع در برگزاری آزمون از طریق سازمان سنجش، کانون ها می توانند مستقلا به تکلیف قانونی خود عمل نموده و همانند چند سال قبل، خود اقدام به برگزاری آزمون کنند.

باید داوطلبان امروز آزمون های وکالت را همکاران بالقوه خود و آینده نهاد وکالت بدانیم

او ضرورت اطلاع رسانی به موقع به بدنه صنف و داوطلبان را یک اصل مهم عنوان کرد و افزود: ما به عنوان مدیران کانون های سراسر کشور، نماینده وکلا هستیم و باید در مقابل تصمیم ها و برنامه ریزی های اتخاذ شده بی کم و کاست پاسخگو باشیم. باید داوطلبان امروز آزمون های وکالت را همکاران بالقوه خود و آینده نهاد وکالت بدانیم و بر همین اساس سرنوشت حرفه ای آنها برای همه ما حائز اهمیت است.

دکتر رئیسی با اشاره به ضرورت گفتگو برای حل مشکلات کانون ها عنوان کرد: گفتگو همواره برای حل مشکلات بهترین گزینه است و از همین رو هیات عمومی همواره بر مسیر رایزنی با قوه قضائیه تاکید دارد تا بتوانیم بدون کمترین آسیب به استقلال نهاد وکالت و با تکیه به اصل حاکمیت قانون، از  مشکلات و چالشهای پیش رو عبور کنیم. اختیار مذاکره با محوریت مصوبه هیات عمومی که بر عدم قابلیت اجرایی آئین نامه تاکید دارد مورد نظر است. زمانی که هیات عمومی تصمیم می گیرد که اسکودا اختیار مذاکره داشته و در جهت حل مشکل آزمون تلاش کند، با این محوریت است که از پیش عدم اجرائی بودن آئین نامه تصویب شده است.

بیشتر بخوانید:

با دانشگاه آزاد و پیام نور برای برگزاری آزمون وکالت مکاتبه خواهیم کرد

او در رابطه با موضع صریح کانون اصفهان درخصوص آزمون وکالت نیز تصریح کرد: کانون وکلای اصفهان همراه با اتحادیه و سایر کانونهای کشور تمام تلاش خود را در جهت برگزاری آزمون انجام می دهد، بدیهی است چنانچه از طریق سازمان سنجش این امکان فراهم نگردد، می توانیم مستقلا اقدام کنیم. در این مورد بنای ما مکاتبه مستقیم با دانشگاه آزاد، پیام نور و … خواهد بود. حتی الامکان از تمام ظرفیت های قانونی خود استفاده خواهیم کرد و نتیجه این مکاتبات را نیز برای اطلاع رسانی منتشر می کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۸ دیدگاه ها

  1. نمی دونم چراچهره این خانم رومی بینم معنای واقعی دیکتاتوری رومتوجه میشم.شاه باون شاه بودنش پیش مظلوم کم آورد. چرابه وجدان خودتون رجوع نمی کنیدودیدگاهتون روتغییرنمی دید

  2. با سلام .عده ایی از دوستان نه همه دارن شب و روز میخونن و آماده آزمون هستن ولی میگن بندازین بعد عید!چرا!؟ چون میخوان رقیباشون ازدرس خوندن دست بکشن و برن کنار! هوشیار باشید.

  3. میدونید چی سوز داره؟! اینکه کانون فقط ادعای حمایت از جوانها داره اما به فکر رانت و جیب خودشه. با این ظرفیت پایین که اعلام کردن نشون دادن که ذره ای جوانها براشون مهم نیستن.
    چطور از طرح تسهیل حمایت نکردن و جلوی شورای نگهبان و مجلس وانستادن و سریع پذیرفتن که به قضات و نمایندگان مجلس بدون آزمون پروانه بدن؟ الان چطوریه که وقتی قوه قضاییه میگه آسونترش کنید ظرفیت رو بالاتر ببرید از جوان حمایت کنید و «اجازه بدید» سوالها رو سنجش طرح کنه کانون قبول نمیکنه؟!!!!
    آقاجان سوالهارو وقتی که کانون طرح میکنه هم غیر استاندارد و پیچیده طرح میکنه که خودشونم توش میمونن بعدا کلی اختلافی بوجود میاد، هم سوالها بیرون پخش میشه و نمونش سال ۱۳۹۹.
    چرا لج بازی میکنی کانون؟!!
    اگه واقعا دنبال یه آزمون استاندارد و مفید هستی اینقدر تشنج و حاشیه برای چیه؟ بزار سنجش متولی باشه طبق طرح مجلس و به نفع جوانها.
    شما کانونی ها با این ظرفیتهای پایینی که در مقابل اینهمه شرکت کننده اعلام کردین واقعا نشون دادین که به ضرر تمام جوونها کار کردین. وسلام

  4. واقعا رییس کانون وکلای اصفهلن اعتقاد داره که میتونه ازمون رو خودش ب رگزار کنه ؟واقعا جای شرمساریست ک این همه فارغالتحصیل حقوق ملعبه دست شخصی نگری های چنین افرادی میشه

  5. سلام دوستان کانون وکلا ک خود مدعی اجرای قانون است با اجرای قانون مخالفت میکنه تنها علتش اینکه ظرفیت ها محدود بمونه و عده خاصی قیمت های خدماتشون بالا بمونه و این همه فاذغ التحصیل حقوق هم به جهنم که کار ندارن ادارات هم تا وقتی وکیل باشه از نماینده حقوقی استفاده نمیکنن .رشته حقوق هم که فقط با داشتن دکتری میشه تدریس کرد در نتیجه اگر دلایل دیگری وجود داره رانمایی کنید

  6. هرکس باد می کارد طوفان رو میکند،کانون خودش تیشه به ریشه خودش زده ، سالها بی رقیب بدون پاسخگویی حتی به همین دوطلب هوایی که سنگشون رو به سینه میزنه در رابطه با تنگ نظری هایس که داشته اون همه سوال هایس که قبل از هر سال آزمون به بیرون درز پیدا میکرد ، پارتی و پارتی و نور چشمی قبول شدن ها ، سالها بدون جوابگویی بر اریکه قدرت تکیه زدن و حق یه مشت جوان که با صدها آرزو راهی آزمون میشدم اما پشت دیوار ظرفیت متوقف میشدم اون همه اعتراضات بعد از هر سال آزمون وکالت به حق خوری و اون همه صدایی که واقعی براشون قابل نمیشد خب معلومه امروز سر تا پای کانون دچار بی برنامگی ،تشتت ، تصمیمات و نظرات متفاوت گرفته و تماما دودش داره به چشم داوطلب بیگناه میره این که نمیشه دم به دم تصمیمات و توافقات رو زیر پا بزاره و هر دم بنا به منافع تصمیم جدید بگیره کانون یه عمره حیاط خلوت یه عده قدرت طلب شده باید به تعداد داوطلب های هر سال جوابگو باشه کانون که خودش داعیه حقوق و حقوقدانی داره نباید بارها و سال ها قانون رو زیر پا بزاره کانون وکلا نباید پشت استقلال وکالت پنهان کنه سنگر بگیره و خودش رو فراتر از قانون بدونه

  7. مهم یه نکتس : شرکت کننده ها علاقه ای به شرکت در ازمونی ندارن که سوالاتش اختلافی و خارج از منبع طرح میشه و ظرفیت هم منطقی نیست چرا هزینه کنن وقتی قوه قضاییه با اغوش باز پذیرا هست که سوالات مشخص از منابعی مشخص که قبلا عنوان و معرفی شده و در ثانی سوالات در حد نص ماده هست و در اخر ظرفیت توش نیست نصاب نمره هست هرکی باسواده و زحمت کشیده قبوله نه عین شما سالا قبل هزاران نفر شرکت کننده بود بعد فقط ۵۰ نفر پذیرش بود یعنی یک به صد قبولی! این اگه ظلم و انحصار نیست چیه؟ از ماهم مایه نزارین من یکی تحریمتون کردم و قصد شرکت در ازمون قوه قضاییه دارم که از شما معتبرتره وکالت وکالته حتی سوپری سرکوچه هم برگزار کنه ازمون من مشتاقانه توش شرکت میکنم امسال خواهید چقدر شرکت کننده ها اسکودا امارش میاد پایین چون افراد کمی حاضرن شرکت کنن عینه ازمون قضاوت که فقط افراد کمی توش شرکت میکنن چون میدونن باید بند پ داشته باشی تا از گزینش رد شی ازمون اسکودا هم باید شانس داشته باشی تا قبول شی چون رقابت سر انتخاب صحیح ترین گزینه هست بر اساس علاقه طراح که کدوم نظریه یا منبع ازش طرح کرده! تنها گره این مشکل فقط دو کاره طرح سوالات عین سالا قبل ۹۰ یعنی نص ماده و قراردادن نمره هست به جای ظرفیت هرکی اون نمره رو اورد قبول شه

  8. شما دختر هستی بیکار تو خونه نشستی فقط میخونی
    ما و بیشتر داوطلبا باید هم کار کنیم هم بخونیم اگه اطلاعیه قطعی میزدن چه بسا کار رو تعطیل میکردیم ولی وقتی اطلاعیه نزدن چطور نان شب زن و بچمون قطع میکردیم مینشستیم خونه برا ازمون
    برا اینه که زدن اطلاعیه الان و ازمون ۲۰ اسفند غیر ممکن هست و تخلف محسوب میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا