رئیس کانون وکلای مرکز: نحوه محاسبه نمره تراز برای قبولی در آزمون وکالت ۱۴۰۲ فرقی نکرده است

پایگاه خبری اختبار- رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز به حاشیه‌های ایجاد شده درباره نحوه محاسبه نمره قبولی در آزمون وکالت سال ۱۴۰۲ واکنش نشان داد.

به گزارش اختبار، در هفته گذشته برخی گروه‌ها و کانال‌ها در فضای مجازی با انتشار پاسخ استعلامی از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی چنین استدلال می‌کردند که می‌بایست نمره تراز برای قبولی در هر کانون به شکل جداگانه محاسبه شود.

این موضوع باعث ایجاد این شبهه در برخی داوطلبان شد که قرار است برای محاسبه نصاب علمی شناور قبولی در آزمون وکالت سال ۱۴۰۲ روش جدیدی به کار گرفته شود.

در واکنش به این حواشی، حسن صفادوست، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، در گفت‌وگو با خبرنگار اختبار گفت که نحوه محاسبه تراز مانند آزمون گذشته است و هیچ تغییری نکرده است.

مهران عبدی، سخنگوی این کانون نیز در اظهارنظر مشابهی تاکید کرد: شرایط همانند گذشته است و تغییری از این جهت نداشته‌ایم.

قانون تفسیر مواد (۳)، (۴) و (۵) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار

منظور از عبارت «امتیاز میانگین نمرات» در مواد (۳)، (۴) و (۵) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، میانگین وزنی نمرات ترازشده، مطابق شاخص‌های آماری در آزمون سراسری که توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعمال می‌شود، است.

لازم به ذکر است در آزمون وکالت سال گذشته که بر اساس قانون تسهیل برگزار شد، یک نمره تراز برای پذیرش تمام داوطلبان سهمیه آزاد کشور و یک نمره تراز برای پذیرش تمام داوطلبان سهمیه ایثارگران کشور تعیین شد و هر داوطلبی در صورت کسب نصاب علمی سهمیه خود، قبول‌شده محسوب می‌شد.

خرید اینترنتی منابع آزمون وکالت

برای تهیه منابع آزمون وکالت ۱۴۰۲ از سراسر کشور لینک زیر را کلیک کنید یا با شماره ۰۲۱۶۶۴۱۳۲۸۰ جهت مشاوره خرید کتاب تماس بگیرید:

تهیه منابع آزمون وکالتپیام در واتساپ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. امسال هم اگه تراز شش هزار بود نشد پنج هزار مثلا یا هر عددی بدونید دستایی دارن علیه قانون حرکت میکنن امکانش یک به چند میلیونه هرسال و هر ازمون با یه تراز باشن

  2. لطفا به داده کارآموزان برسید کانون وکلا فارس ۵ میلیون از هر کارآموز میگیره .اومدیم کار کنیم نون دربیاوریم باید یه چیزی از جیب هم بدیم

  3. این خواسته قاطبه داوطلبان شرکت در آزمون وکالت است. به فوریت امتیاز ویژه ای برای داوطلبان شرکت در آزمون وکالت که مدارک بالای لیسانس (فوق لیسانس)دارند قائل شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا