رئیس کانون وکلای کرمانشاه: ناچاریم هزینه آموزش‌های دوره کارآموزی را از کارآموزان بگیریم

پایگاه خبری اختبار- وکیل روح الله وکیلی، رییس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه، درخصوص هزینه ۱۰ میلیون تومانی ثبت‌نام کارآموزان این کانون توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار، روز گذشته بعضی از پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۱ کانون وکلای دادگستری کرمانشاه از مطالبه هزینه ۱۰ میلیون‌ تومانی برای ثبت‌نام و تشکیل پرونده خود خبر دادند.

رییس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار ما در پاسخ به چرایی مطالبه این رقم گفت: براساس آیین نامه لایحه استقلال مصوب ۱۴۰۰ و وظایفی که بر دوش کانون ها درخصوص کارآموزان گذاشته شده است، بار مالی سنگینی برای کانون های وکلا ایجاد شده است.

وی افزود: سه مرحله کارگاه آموزشی برای کارآموزان در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر امسال ۱۷۳ نفر پذیرش شده اند. تا این دوره به لحاظ ارتباطات و محبتی که اتاق بازرگانی نسبت به کانون کرمانشاه داشته است، از آمفی تئاتر این نهاد استفاده میکردیم و هزینه ای نمی پرداختیم. گنجایش این سالن ۱۵۰ نفر است و لذا امسال نمی توانیم به این محل مراجعه کنیم.

بیشتر بخوانید

هزینه ثبت‌نام کارآموزان کانون وکلای کرمانشاه: ۱۰ میلیون‌تومان

اخذ مبلغ ۷ میلیون تومان از پذیرفته‌شدگان کانون وکلای لرستان/ رئیس کانون: پرداخت این مبلغ، اجباری نبوده است

وکیلی ادامه داد: ما در این شهر سه سالن داریم که گنجایش ۲۰۰ نفر داشته باشند. کمترین قیمت ارائه شده توسط این سالن ها برای هر جلسه ۱۰ میلیون تومان بوده است. بنابراین برگزاری صد جلسه مستلزم داشتن بودجه یک میلیارد تومانی است. از سوی دیگر قیمت هر پوشه ۱۵ هزار تومان است و هزینه کاغذ، بلیط استاد پروازی و محل اقامت وی، پذیرایی از کارآموزان و… درمجموع یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه کانون های وکلا خودگردان هستند و منبع درآمدی ندارند، گفت: منبع درآمد ما صرفا هزینه تمدید پروانه و ابطال تمبر مالیاتی است. لذا ما چاره ای نداریم جز اینکه هزینه آموزشی را از خود کارآموزان دریافت کنیم. درک میکنیم که ممکمن است کارآموزان این مبلغ را نداشته باشند اما کانون چه باید بکند؟

این وکیل دادگستری افزود: ما هم انتقادات بسیاری نسبت به رویه موجود و قانون مجلس داریم؛ مجلس مسئولیت آموزش کارآموزان را به کانون های وکلا سپرده است بی آنکه منبع درامدی برای این مسئله مشخص کند. ما به قانون عمل می‌کنیم و آموزش می‌دهیم اما برای پرداخت هزینه ها راهی جز دریافت رقم از کارآموزان نداریم.

وکیلی در پایان افزود: مرکز وکلای قوه قضاییه هم از کارآموزان هزینه دریافت میکند اما هیچکس نسبت به این مسئله اعتراض نمی کند. این رقم نیز به منزله هزینه ثبت نام است. ان شاءالله کانون کرمانشاه تا پایان سال سالن آمفی تئاتر خود را بسازد تا مشکلات برطرف شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

  1. خب تو همون سالن ۱۵۰ نفری دو گروه برگزار کنید پول اساتید دوبرابر بشه یک میلیارد که نمیشه ؟!!!
    یا خیلی چیزی یا خودتونو میزنید به چیزی!!!

  2. این کانون که حداقل خوبه شفاف کار میکنه
    ما رفتیم کانون البرز برای ثبت نام حتی حاضر نشدند به پذیرفته شدگان هم اعلام کنند که با تراز اعلامی نفر چندم هستیم یا اینکه با تراز قبولی در کدام شهر مشغول به کار میشیم
    دقیقا میخوان سلیقه ای و بر اساس منفعت طلبی دوستان خودشون کار کنند ولی کور خوندن
    کمیسیون اصل نود و دیوان عدالت اداری و مراجع قضائی و نظارتی را به میدان خواهیم آورد

  3. خب بصورت آنلاین برگزارکنند تا هزینه میلیاردی نداشته باشه
    البته اگر بهانه فقط همین هست

  4. خوب باتوجه به اینکه این هزینه تو کانون پیش بینی نشده و هیات مدیره ها هم نمیتونن این هزینه رو به وکلا تحمیل کنن، این چنین اختیاراتی هم ندارن و وکلا هم هیچ وقت قبول نمیکنن و نمیتونن این مبالغ رو به عهده بگیرن . چون وضعیت خودشونم خوب نیست با این اوضاع ، کانون هم از بودجه عمومی سهمی نداره ، فقط میتونه از خود افراد این هزینه ها رو بگیره .

  5. با دانشگاه کرمانشاه (دولتی یا آزاد ) قرارداد ببندید هم آمفی تئاتر خوب و با ظرفیت کافی دارند که با هزینه خیلی کمتر اجاره می گیرید و هم از اساتید هر دو دانشگاه استفاده کنید و از قضات و وکلای برجسته استان هم به شما کمک می کنند تا دوره های آموزشی پربار و کم هزینه برگزار شود. نیاز به استاد پروازی هم وجود ندارد.

  6. عذر بدتر از گناه به اندازه یک ترم ارشد پول میگیرید هیچ خدمات مفیدی هم ارائه نمیدید خرج تفریحات و همایشهای شما میشه

  7. با درود
    اگر هزینه سالن بالاست ، آیا لزوما باید همه کلاس ها حضوری باشد ؟ چرا آنلاین برگزار نمیکنین؟ داوطلبان که از شهر های دور میان نیز با مشکل برخورد نکنن.
    حداقل اینکه بعضی از کلاس ها رو میشه غیرحضوری و اینترنتی برگزار نمود و صرفه جویی کرد و بار مالی کمتری برای کانون و داوطلب گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا