رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: طرح تسهیل، گرهی از کار وکالت را باز نخواهد کرد

پایگاه خبری اختبار– موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس و رئیس سابق دادگاه‌های انقلاب تهران با بیان اینکه «در حال حاضر به اندازه کافی وکیل داریم» اعلام کرد: طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، گرهی از مشکلات حوزه وکالت را باز نخواهد کرد.

به گزارش اختبار موسی غضنفرآبادی که در فرایند تصویب طرح تسهیل صدور مجوزها از مخالفان جدی آن بود، در خصوص تعداد وکیل در کشور و لزوم آسان ساختن دسترسی مردم به وکیل به ایسنا گفت: ما در کشور وکیل کم نداریم، بر اساس بررسی هایی که داشته‌ام، متوجه شده‌ام ما در کشور وکلایی داریم که نمی‌توانند در سال حتی یک پرونده هم برای رسیدگی دریافت کنند، چرایی این موضوع باید بررسی شود، به هر شکل برخی از وکلا که به دلیل تجارب حرفه ای و فعالیت های شغلی خود شناخته تر شده هستند و پرونده های بیشتری را وکالت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

 به اندازه کافی وکیل داریم

وی افزود: در حال حاضر به اندازه کافی وکیل داریم، در واقع احساس می شود ایراد این موضوع در رابطه میان مردم و وکلا می‌باشد، در این میان تعرفه‌ها باید به گونه ای باشد که مردم برای مراجعه به وکیل رغبت داشته باشند.

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بیان کرد: در موضوع پزشکی هم به همین صورت است؛ یعنی پزشکان شناخته تر شده و معروف معمولا مراجعه بیشتری را شاهد هستند؛ البته در این خصوص تفاوتی میان دو حوزه پزشکی و وکالت وجود دارد؛ در بحث پزشکی ممکن است پزشک تبحر خاصی داشته باشد ولی معتقدم در بحث وکالت، وکیل برای انجام وکالت اگر به صورت کامل در جریان یک موضوع حقوقی خاص هم نباشد می‌تواند با یک مختصر مطالعه ای به آگاهی لازم در آن حوزه مورد نظر دست پیدا کند، هر شخصی که کارشناسی حقوق داشته باشد نسبت به کلیات مسائل حقوقی آگاه است و می‌تواند با مراجعه به مبحث مورد نظر حقوقی آگاهی لازم را در آن حوزه کسب کند.

بیشتر بخوانید:

طرح تسهیل، گرهی از کار وکالت را باز نخواهد کرد

نماینده مردم بم همچنین با اشاره به طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کارعنوان کرد: به عقیده من با طرح تسهیل کسب و کار و شیوه ای که در خصوص وکالت در این طرح مورد اشاره قرار گرفت مشکلی از مشکلات این حوزه رفع نخواهد شد؛ یعنی فکر نمی‌کنم که این طرح بتواند به اشتغال وکلا و یا دسترسی آسان به وکیل کمک کند؛ در واقع فکر نمی‌کنم با این قانون که شعار رفع انحصار داشت گره ای از کار گشوده شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۵ دیدگاه ها

  1. تصمیم رو اون بالا دستیها میگیرن
    مابقی دارن آب تو هاونگ میکوبن
    نگران نباشید دکان شماها هم بسته نمیشه

  2. اتفاقن وکیل کم داریم باید ظرفیت خیلی بره بالا،این وکلایی ک هستن بیسوادن، فقط ازمردم پول میگیرن هیچ کاریم نمیکنن.

  3. ۱- اولا همه آمارهاتون در این زمینه ها غلطه اینم روش. اتفاقا به اندازه ناکافی وکیل داریم نه کافی!
    ۲- اونایی که اصرار دارن ظرفیت وکیل باید کم بشه خودشون وکیلن نمیخوان دست زیاد بشه براشون اما اینقدر استدلال ندارن که متوجه بشن ربطی نداره چون ۱۷ میلیون پرونده در دادگستریها جاریه.
    ۳- به قضاتی که اصرار دارن آزمون ندن به بهانه اینکه سوادشون و تجربشون بالاست باید گفت، مگه ادعای سواد حقوقی ندارید؟ خوب بسم الله از چی واهمه دارید؟ شما که باید همه رو جواب بدید، پس چرا از آزمون فراری هستین؟
    ۴- باید برای قضات بازنشسته و مستعفی زمان تعریف بشه و گفته بشه مثلا بعد از ۱۵ یا ۲۰ سال میتونید پروانه وکالت بگیرید، چون الان قضات دسته دسته میرن استعفا میدن و با ارتباط شون پرونده میگیرن و اصلا این کار درستی نیست. و اینکه به نظرم اصلا نباید به بازنشسته ها و مستعفیا پروانه بدن چون اونها یک عمر حقوق و مزایا داشتن و زندگی تشکیل دادن الان دنبال چی ین؟ بازم پول درآوردن؟ در صورتی که جوونها حتی پول ازدواح هم ندارن؟
    ۵- ظرفیتها باید بالاتر بره لااقل دوبرابر و سوالها نباید اینقدر سنگین باشه، در حد متعارف کافیه

  4. منم باهاش موافقم وکالت رو همه کارشناسان حقوق می‌توانند انجام بدن با یه مختصر مطالعه‌ای در موضوع با تست نمیشه گفت فلان وکیل خیلی باسواده

  5. اتفاقا برعکس وکلای بیسواد که همونایی هستند که نمیتوانند قبول شوند
    نمره ۱۰ هم نتوانستند کسب کنند و سالها همچنان پشت ازمون هستند.
    مشکل حذف ظرفیت نیست.
    مشکل حذف حداقل نمره منتطقی و… هست.
    وقتی شخصی از عهده وکالت بر نمی اید خب چه اصراری به ورود در این حرفه دارد؟؟

  6. این طرح قانون میشه و بسیار هم سود داره از جمله حذف وکلای بیسواد
    ایشون نگران بازار بی رقیبی هست که خودش میخواد توش وکالت کنه

  7. چقد اشکار این که از ازمون معاف نشدید ناراحتی نداره انشاالله اجرا میشود وشماها ملزم به اجرای قانونید اینجا خونه ی خاله نیست. خونه ی همه است.

  8. تا دیروز گره باز میکرد الان جرات ندارید در مقابل شورای نگهبان بایستید دیگر گره باز نمیکنه.

  9. ای کاش اقای غضنفر ابادی برنامه خودشون برای بعد از دوران نمایندگی مجلسشون رو هم ذیل این بیانات اضافه میکردن تا بیشتر قضیه برای خوانندگان مطلبشون باز شه .نکته اینجاست که پس ذهن تمام مخالفین طرح اینه که ما که مشکلی نداریم پس چه کاریه این طرح تصویب شه .به نکته خوبی اشاره کردند که فرمودند بعضی از وکلا بخاطر شرایط حرفه ای خود معروفت ترند .ای کاش منظورشون رو واضح تر بیان میکردند که این افراد همون افرادی هستند که به واسطه سوابق کاری در مجلس و قوه قضاییه بدون ازمون به منصب وکالت میرسند و در واقع به واسطه رانتی که برخوردارند تمام پرونده های کلان رو درو میکنند وسلسله وار به وکلای جوان و بی نام پرونده ای نمیرسد.
    اگر درست خاطرم باشد طرحی بود مبنی بر اینکه کلیه دعاوی با حضور وکیل مطرح بشه که فکر میکنم این طرح به علاوه حذف رانت وررود بدون ازمون بعضی از دوستان موجب کمتر شدن دعاوی خلوت تر شدن محاکم کم شدن هزینه های مردم . و در اخر امکان فعالیت برای همه وکلا بوجود میاره .
    در اخر تشکر میکنم از دست اندرکاران پایگاه خبری اختبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا