راه‌های ارتباطی شهروندان با قوه قضاییه

راهنمای استفاده از سامانه «سامع» قوه قضاییه

پایگاه خبری اختبار– شماره تماس «۱۲۹» برای تهرانی‌ها و ۴۱۸۰۱-۰۲۱ برای شهرستانی‌ها، راه‌های ارتباط تلفنی با قوه‌قضاییه است.

اداره‌کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه در خیابان ولی عصر تهران نبش پاستور قرار دارد و مردم می‌توانند با مراجعه حضوری به این مرکز درخواست‌های خود را ثبت و پیگیری کنند اما واقعیت این است که امکان مراجعه حضوری همه شهروندان از اقصی نقاط کشور برای پیگیری مشکلات قضایی میسر نیست؛ بنابراین می‌توانند از طریق تارنمای اینترنتی برای ثبت درخواست دیدار و ملاقات با مسئولان قضایی به نشانی  https://moshaver۱۲۹.eadl.ir/ اقدام کنند

سامانه «سامع» راه میانبر ارتباط مردم با قوه قضاییه
راهنمای استفاده از سامانه «سامع» قوه قضاییه

سامانه سامع راه ارتباط مجازی با عدلیه

سامانه سامع (درگاه یکپارچه ارتباطات مردمی قوه قضاییه) به نشانی https://same.eadl.ir برای ثبت درخواست‌های اطاله دادرسی، انتقاد به فرایند دادرسی، انتقاد به نحوه اجرای آراء، درخواست اعمال ماده ۴۷۷، درخواست اعمال ماده ۷۹ دیوان عدالت اداری، درخواست ارفاقات قانونی، درخواست ملاقات حضوری با مقامات قضایی، انتقاد به رفتار و عملکرد، دریافت گزارش و سایر موضوعات قضایی طراحی شده است.

سامانه «سامع» راه میانبر ارتباط مردم با قوه قضاییه

در سامانه سامع، ثبت درخواست با احزار هویت از طریق سامانه ثنا انجام می‌شود؛ بنابراین اشخاصی که پیش از این در «ثنا» احراز هویت شده‌اند، به راحتی می‌توانند، در «سامع» درخواست‌های خود را ثبت کنند. این اشخاص حتی اگر رمز شخصی خود را فراموش کرده باشند با کلیک روی «رمز عبور خود را فراموش کرده ام» و وارد کردن اطلاعات لازم، می‌توانند رمز شخصی خود را بازیابی کنند.

در گام سوم،  رمز موقت ثنا که به شماره تماس متقاضی ارسال می‌شود باید در سامانه وارد شود. در صورتی که فرد رمز موقت خود را فراموش کرده باشد، با کلیک روی «ارسال مجدد رمز موقت» یک رمز دیگر قابل درخواست است. کاربران همچنین می‌توانند یک رمز موقت دلخواه را با استفاده از دستور رمز دلخواه#کدملی#۵ برای خود انتخاب و آن را به سرشماره ۱۰۰۰۴۹۱ ارسال کنند.

سامانه «سامع» راه میانبر ارتباط مردم با قوه قضاییه
راهنمای استفاده از سامانه «سامع» قوه قضاییه

پس از ورود به سامانه، وضعیت درخواست‌ها در صفحه نمایش داده می‌شود که در این مرحله هم امکان پیگیری درخواست‌های ثبت شده و هم امکان ثبت درخواست جدید وجود دارد و پس از آن نوع درخواست باید انتخاب شود همچنین باید تعیین شود که این درخواست برای چه کسی ثبت می‌شود.

برای ثبت هر درخواست در «سامع» ۲۰ دقیقه زمان در نظر گرفته شده است اما با نزدیک شدن به پایان این زمان، سامانه پیامی با محتوای «در صورت تمایل به ادامه فرایند دکمه بازیابی را انتخاب کنید» نمایش می‌دهد که با کلیک روی دکمه روبه‌روی این پیام که شبیه ۲ فلش در حال چرخش است، ۲۰ دقیقه دیگر برای ثبت درخواست اضافه می‌شود.

پیگیری درخواست ثبت شده نیز از طریق ورود به سامانه سامع (درگاه یکپارچه ارتباطات مردمی قوه قضاییه) قابل انجام است.

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۷ دیدگاه ها

  1. سلام
    امروز پیامی از طرف دوستم توی تلگرام در مورد سهام عدالت رسید
    بنده هم چون چهار فرزند دارم نیاز به اون مبلغ باعث شد احتمال کلاهبرداری از یادم بره

    خلاصه حسابم هک شد و حدود ۹ میلیون تومان از حسابم کسر شد

    سوالم اینه چرا این افراد آزادن و چرا وقتی دستگیر هم میشن باز دوباره راحت ول میچرخن

    ما آخه باید چکار کنیم؟

    ما پیش کی فریاد بزنیم

  2. سلام ببخشید بنده ۷سال ناحق بابت بدهی زندان هستم رسیدوکارشناسی شده روی پرونده هست قاضی محترم میفرمایید توجه نکردم به رسید پول .حال باید همه پول رو دوباره واریز صندوق دادگاه کنی.بخاطر خدا ملاقات حضوری می‌خوام.شماره شناسنامه میدم ممنوع خدمات هستم تورو به جان کسی پیشه چشمتون عزیز هست پیام بنده به جناب آقای اژه ای یا رایس دیوان عالی کشور برسونید وقتی ندارم باید برگردم مادرم دق میکنه

  3. درخواست اعمال ماده ۴۷۷، درخواست اعمال ماده ۷۹ دیوان عدالت اداری، درخواست ارفاقات قانونی؟
    کجاست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا