رد طرح «توقف اجرای ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» از سوی شورای نگهبان

پایگاه خبری اختبار- شورای نگهبان نظر خود را درباره طرح توقف اجرای ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی اصلاحی ۱۴۰۱/۱۱/۵ اعلام کرد.

به گزارش اختبار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، طرح توقف اجرای ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی اصلاحی ۱۴۰۱/۱۱/۵ که با اصلاحاتی در جلسه مورخ بیست و دوم مرداد ماه یکهزار و چهارصد و دو به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۱ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده به‌شرح زیر اعلام نظر می‌گردد:

۱_ در بند (الف)،
۱_۱_ مقصود از درصدی از مجموع عوارض، در موارد ذیل بند نظیر عوارض افزایش ارزش قانونی اعیانی ناشی از طرح‌های توسعه شهری و تغییر کاربری به تجاری که پروانه در مورد آن‌ها صادر نمی‌شود، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهار نظر خواهد.
۲_۱_ عبارت‌های «مازاد بر پایه تراکم مالی» و «افزایش ارزش قانونی اعیانی ناشی از طرح‌های توسعه شهری» از جهت عدم تعریف قانونی ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهار نظر خواهد.
۲_ بند (الف) و تبصره‌های ۱ و ۲ آن، از این جهت که درصد مذکور سهم مالک، بخشی از عوارض پرداختی به شهرداری است یا علاوه بر آن، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهار نظر خواهد.
۳_ تبصره ۴، با توجه به مواد مشابه در قوانین سابق، نسبت به مصادیق دیگر افراد ناتوان مالی که امکان احراز ناتوانی آن‌ها وجود دارد، خلاف موازین شرع شناخته شد.

تذکرات:
۱_ در تبصره‌های ۱ و ۲ بند (الف)، «سهم مالک» به «به عنوان سهم مالک» تغییر کند و عبارت اصلاح شود.
۲_ در (ح)، عبارت «لازم‌الاجرا شدن این قانون» به عبارت «لازم‌الاجرا شدن این بند» اصلاح گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا