روایت یک وکیل دادگستری از توقیف خودرویش به دلیل کشف حجاب

پایگاه خبری اختبار- عضو سابق هیات مدیره کانون وکلای مرکز تجربه خود از توقیف خودرو به دلیل کشف حجاب را روایت کرد.

به گزارش اختبار، علیرضا آذربایجانی در حساب اینستاگرامی خود ضمن انتقاد از رویه فعلی درخصوص توقیف خودروها با عنوان عدم رعایت حجاب نوشت:

اتومبیلم با عنوان عدم رعایت حجاب (نفهمیدم راننده یا سرنشین) توقیف شد. قبل از توقیف مطلقا پیامی به عنوان تذکر دریافت نکرده بودم.

صرف نظر از انتقاد به ماهیت مسئله، صرفا از جهت شکلی، عدم رعایت پوشش مناسب در اتومبیلم را مطلقا نمی پذیرم ولی به دلیل این که امیدی به اثر بخشی نسبت به اعتراض نداشتم، صرفا برای رفع توقیف پیگیری کردم.

ماشین با جرثقیل به پارکینگ نیایش منتقل و تقاضای من برای اینکه شخصا منتقل کنم مورد پذیرش قرار نگرفت. پارکینگ برای توقف جا نداشت و با پرداخت شیرینی و بعد از ساعت ها انتظار جای یکی از ماشین های رفع توقیف شده پارک کردم.

متقاضیان زیادی را دیدم که برای نقل و انتقال ماشین هایشان با مانع ذکر شده مواجه و راسا درخواست توقیف یک هفته ای می کردند که هیچ یک از پارکینگ های تهران جا نداشت و جالب بود که به مالک پیشنهاد پرداخت هزینه اضافه برای توقیف زودتر، برای حل مشکل نقل و انتقال می دادند.

بعد از هشت روز در دفتر پلیس +۱۰ کارم انجام نشد و به کلانتری مربوطه در خیابان زنجان شمالی هدایت شدم و با یک روند طولانی تشکیل پرونده و پرداخت جرایم و… تیک‌ حجاب حذف شد.

بابت حمل ماشین از تجریش تا پارکینگ‌نیایش یک‌میلیون و هشتصد هزار تومان به اضافه هزینه جداگانه پارکینگ پرداخت کردم. طنز تلخ اینکه اینقدر ماشین های توقیفی در کنار هم پارک شده بود که امکان خروج ماشین من نبود. ناگزیر باید دست به جیب شد و تملق کرد تا متصدی حاضر شود ماشین را از بین ماشین های دیگر خارج کند.

انجام پذیر نبود، صبح زود رفتم و حوالی ظهر موفق شدم اتومبیلم را بگیرم و فهمیدم که چقدر خوش شانس هستم که آینه هایش شکسته نشده و وسایل داخلش سر جایش است.

کل جریمه های معوقه، هزینه بسیار نامتعارف حمل با جرثقیل، هزینه توقف شبانه روزی پرداخت شد. نمی دانم این درآمد قابل توجه، چگونه توزیع خواهد شد؛ البته شاید هم بدانم ولی بماند…

هزینه غیر مستقیمی هم برای جا دادن اولیه ماشین در پارکینگ و سپس خارج کردنش دادم که اشکال ندارد برایم عادی شده. این همه تلاش برای نیروی انتظامی و سختی برای مردم واقعا برای ارتکاب چه جرمی؟

ساعت هایی که در انتظار نشسته بودم فکر کردم اگر واقعا دشمن تصمیم گرفته باشد مردم را با شیوه های مختلف ناراضی کند، اینقدر که اوامر صاحب منصبان و رفتار نیروی انتظامی در ارتباط با برخوردهای اخیر با مردم در ایجاد و تشدید نارضایتی از این دست موثر بوده است، اقدامات دشمن نمی‌توانست موفق باشد.

بیشتر بخوانید:
نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۱۲ دیدگاه ها

  1. اگر این صحبت ها درست باشه، هم کار شما در تخلف از قانون غلط بوده، هم رفتارها و فرایندهای نامناسبِ مربوط به بردن و برگردوندن ماشین از پارکینگ.

  2. اعتراض بیجا نداشته باش شمابفهمید که هزاران جوان پرپرشدند ودرتمام وصیت نامه هایشان قبل شهادت بدون استثناتاکیدبرحفظ حجاب و عفاف کردند نارضایتی بیجا دارید باید قانون علاوه بر خودرو آدمهایی مدعی حقوق وحقوق دان را از فعالیت در حوزه حقوقی وقضایی به دلیل هنجارشکنی منع میکرد

  3. چرا آقای صدیقی محاکمه نمیشه چرا از دادگاه مفسدان چای دبش خبری نیست چرا اینهمه بی عدالتی چرا سکه شده ۴۶ میلیون به داد مردان قربانی مهریه برسید جوونا ازدواج نکنید. ایران شده بهشت افاغنه

  4. جناب آقای وکیل عزیز

    شما از این همه پول دادن و اتلاف وقتتون گلایه دارید و مدعی هستید که خسارت به شما وارد شده.
    آیا از این زاویه نگاه کرده اید که بی حجابی و عواقب آن چقدر آسیب به دیگران میزند که شاهد آن نیستیم ولی باعث آن هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا