زمان اعلام نتایج آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۲ ظرف ۲ ماه آینده

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه اعلام کرد؛

پایگاه خبری اختبار- رئیس مرکز وکلا قوه قضائیه از اعلام نتایج آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه ظرف دو ماه آینده خبرداد.

به گزارش اختبار به نقل از خبرگزاری ایسنا، حسن عبدلیان پور درباره اعلام نتایج آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۲ بیان کرد: تا دو ماه آینده نتایج این آزمون اعلام خواهد شد. نتایج آزمون براساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار محاسبه و اعلام خواهد شد.

مطابق ماده ۵ «قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار»، داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد امتیاز میانگین نمرات یک درصد حائزان بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند، به عنوان پذیرفته شده، جهت طی مراحل مقتضی به مرجع صدور مجوز مربوط معرفی می‌گردند.

منظور از امتیاز در این قانون تراز محاسبه شده در کارنامه توسط سازمان سنجش می‌باشد. در واقع براساس این قانون یک حد تراز قبولی محاسبه می‌شود و تراز کسب شده هر داوطلب بیشتر از آن باشد، دارای حد نصاب آزمون می‌باشد و پذیرفته مرحله کتبی آزمون می‌شود.

بیشتر بخوانید

آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه صبح روز جمعه ۳ شهریور در ۷۵ شهر کشور برگزار شد. حدود ۱۰۵ هزار داوطلب در این آزمون شرکت داشتند که از این تعداد، ۵۱ هزار نفر زن و ۵۴ هزار نفر مرد هستند.

پیش از این، عضو شورای عالی وکلای مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه اعلام کرده بود، که نتایج این آزمون ظرف چهل روز کاری از تاریخ برگزاری منتشر می‌شود.

زمان اعلام نتایج آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۲

طبق گفته رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، احتمالا زمان اعلام نتایج آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۲ در آبان ماه خواهد بود. پذیرفته شدگان این مرحله برای طی مراحل بعدی توسط اعلام مرکز وکلای قوه قضائیه فراخوانده می‌شوند.

مطابق آزمون گذشته مرکز وکلای قوه قضاییه سال ۱۴۰۱، پذیرفته شدگان آزمون کتبی جهت احراز صلاحیت عمومی به حوزه قضایی محل قبولی فراخوانده می‌شوند. احراز صلاحیت عمومی شامل مباحث عمومی اعتقادی و التزام عملی به احکام و مبانی دین مقدس اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران به صورت مصاحبه حضوری می‌باشد.

منابع آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

منابع آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه مطابق آخرین دفترچه آگهی آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه قوانین اعلام شده همراه با آراء وحدت رویه می‌باشد.

مجموعه قوانین عام و خاص پایگاه خبری اختبار این قوانین را همراه با آرای وحدت رویه مرتبط گردآوری کرده است و توسط انتشارات دادبازار منتشر شده است. در زیر کتب این دوره جهت تهیه ارائه شده است:

کتاب قوانین عام و خاص حقوقی منبع آزمون وکالت: شامل منابع حقوق مدنی، آیین دادرسی مدنی و حقوق تجارت کتاب قوانین عام و خاص حقوقی آزمون وکالت هوشیار

کتاب قوانین عام و خاص کیفری منبع آزمون وکالت:  شامل منابع حقوق جزا و آیین دادرسی کیفری کتاب قوانین عام و خاص کیفری آزمون وکالت هوشیار

کتاب قوانین عام و خاص ثبت منبع آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه: شامل منبع حقوق ثبت آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه کتاب قوانین عام و خاص ثبت آزمون وکالت هوشیار

کتاب قانون اساسی همراه با نظریات تفسیری و مشورتی:  شامل منبع حقوق اساسی آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه کتاب قانون اساسی هوشیار منبع حقوق اساسی وکالت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۹ دیدگاه ها

  1. اشتباه آنجاست که خدمتگزاری به مردم و کارآموزان بر طبق قانون را با مالکیت یه مجموعه اشتباه گرفته اید.انجام وظیفه بر طبق قانون یه مسولیت شرعی و اخلاقی و قانونی است نه ابراز و عمل به ایده و باورهای شخصی و گروهی.لاکن برازنده بود مرکز پیگیر انتشار جواب آزمون مرکز میشد.والله اعلم بما تعملون

  2. والا اینجور که مرکز داره پیش میره هنوز نتونسته ظرف ۴۰ روز کلید سوالات که دستشونه بده بیرون اونوقت ظرف ۴۰ روز میخواستن نتایج و اعلام کنن اصلا یادشونه که ازمونی برگزار کردن یانه

  3. بله درسته اگر گرفتن لیسانس حقوق جدی باشه و به هرکسی کیلویی مدرک حقوق ندن و اجازه ندن کسی با معدل ۱۲ لیسانس از دانشگاه های تراز به شدت پایین با دو سه ترم مشروطی و امتحان های کتاب باز بیاد بشینه سر جلسه امتحان وکالت طرح تسهیل هم خود به خود اصلاح میشه دیگه کسی که میخواد وکیل یا سردفتر یا قاضی شه اولا باید باهوش و با تلاش باشه از اول دوما توی دانشگاه وضعیت مناسبی داشته باشه و سوما توی امتحان وکالت با تقریبا هم سطح خودش رقابت کنه. دقت کنید توی کشورهای بسیاری پروسه وکیل شدن برای دانشجوها از دانشگاه شروع میشه و قبلش هم حتما باید دانش آموز خوبی بوده باشه. خواهشا برنامه درسی رو اصلاح کنید و علم و سواد رو به سخره نگیرید.

  4. سلام
    خواهشا زودترنتیجه هارو اعلام کنین .استرس و بلاتکلیفی انرژی و زمان مارو میبره.لطفا رسیگی کنین.

  5. سلام
    کانون ۳۹ روز بعد نتایجش اعلام شد ولی مرکز هنوز بعد از ۳۹ روز کلیدش هم منتشر نشده …!

  6. چرا انقدر به ملت استرس میدین اخه
    جوابا که دستتونه
    چرا اغلام نمیکنید
    این چه بازی هست که امسال با داوطلبان آزمون ها راه انداختین اخه

      1. گالیور عزیز بیست مهر گذشت این هنه قول الکی و حرفهای بی ربط از کجا میارین شمااااا آخه

  7. عجب.
    عدم انتشار جواب آزمون ظرف یک ماه بعد از ازمون،یعنی سو استفاده از انتشار.با توجه به اینکه دو نهاد کانون و مرکز آزمون دارند و ثبت نام در یکی مانع از ثبت نام در دیگری میشود.و با توجه به اینکه اکثر کسانی که در کانون قبول میشوند در مرکز قبول خواهند شد.لذا عدم انتشار مساوی با سو استفاده در جهت آمار پایین قبولی است.لذا کانون باید سریعا پیگیر این موضوع شود.یا سبب سبب تضییع حقوق کارآموزان خواهد شد.

    1. شخص میتواند پس از ثبتنام در کانون انصراف دهد و در مرکز ثبت‌نام کند.البته هزینه ثبت‌نام عودت نخواهد شد که به ضرر داوطلب است

  8. این که ظلم نیست
    ظلم این است که ما در سال ۸۳ برای امتحان ثبت نام کردیم ولی زمان امتحان مشخص نبود که من پس از یک دور خواندن منابع امتحانی که آمادگی لازم را داشتم زمان امتحان مشخص نبود و مجددا بار دیگر دوره کردم بدون اینکه بتوانم برنامه ریزی منظمی برای امتحان داشته باشم با لاخره پس از قبولی و رتبه ۳ مصاحبه داشتیم و تحقیقات محلی و…‌خود آقای عبدلیان پور هم دوره من بوده اند خودشان هم همین مراحل را طی کرده اند و کاملا واقف هستن بی برنامه بودن و بی نظمی چه استرسی به داوطلب وارد می شود .
    ولی حالا نظم خاصی دارد فقط طرح تسهیل ضربه سنگینی به رتبه های برتر کنکور می زند که مثلا رتبه های برتر رشته انسانی برای ادامه تحصیل رشته حقوق را انتخاب می کنند و اکثریت هم بعدا در حرفه وکالت مشغول به کار می شوند تا قضاوت و یا سردفتری ((که با یک تحقیق جزئی کاملا محرز می شود)) که با این طرح تسهیل کسانیکه بدون آزمون هم لیسانس گرفته اند با رتبه های برتر هم تقریبا یک شانس برابری دارند و هردو که بعدا همکار شوند ضربات این اختلاف آزمون مشخص می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا