زمان انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی

پایگاه خبری اختبار- جزییات انتخاب رشته متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در اطلاعیه ای که از سوی این دانشگاه منتشر می‌شود، مشخص خواهد شد.

به گزارش اختبار، آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در اسفند سال گذشته برگزار و نتایج اولیه آن روز ۸ خردادماه منتشر شد.

داوطلبانی که وضعیت آنها در کارنامه اولیه «مجاز به انتخاب رشته» اعلام شده، می‌توانند در مهلت تعیین شده برای انتخاب کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود اقدام کنند.

هریک از داوطلبان ممکن در یک یا چند کدضریب مجاز شده باشند که می‌توانند از میان گرایش‌های کدضریبی که در ان مجاز شده‌اند، گرایش مد نظر خود را انتخاب کنند.

کد ضریب‌های کارشناسی ارشد حقوق در آزمون سال ۱۴۰۲

همچنین ممکن است داوطلبی هم برای انتخاب رشته دوره‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی (دانشگاه سراسری) و هم دانشگاه آزاد اسلامی مجاز محسوب شود.

در این حالت می‌توان برای تحصیل در هردوی این دانشگاه‌ها انتخاب رشته کرد اما درصورت قبولی در هر دو، باید منحصراً در یکی از مؤسسات ثبت‌نام و مشغول به تحصیل شد (به دلخواه داوطلب).

نمونه کارنامه داوطلب مجاز شده آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

زمان انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه سراسری آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) این آزمون که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها می‌باشد، روز چهارشنبه ۱۰ خرداد در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

متقاضیان مجاز می‌توانند از روز پنجشنبه ۱۱ خرداد تا پایان روز سه‌شنبه ۱۶ خرداد با مراجعه به سایت سازمان سنجش حداکثر تا ۱۰۰ کدرشته‌محل را در فرم ثبت‌نام خود وارد کنند.

نحوه انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه آزاد آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

آن دسته از متقاضیان علاقمند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، می‌بایست پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته از تاریخ ۱۴۰۲/۳/۱۱ به درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org مراجعه نمایند.

دفترچه راهنمای داوطلبان شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها در این سایت منتشر خواهد شد.

تاریخ و هزینه انتخاب رشته نیز در این دفترچه درج خواهد شد.

انتخاب رشته برای رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از «کد دسترسی‌»ای که در کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون درج شده، بطور مجزا و از طریق دانشگاه مذکور انجام می‌پذیرد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا