زنگنه: طرح استفساریه قانون تسهیل، قابلیت مطرح شدن در صحن علنی مجلس را ندارد

پایگاه خبری اختبار- سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: استفساریه مربوط به آزمون سردفتری ایرادات جدی دارد لذا به نظرم امکان طرح آن در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، محسن زنگنه اظهار کرد: کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در اسفندماه سال گذشته در آخرین جلسه خود نشستی با نمایندگانی از قوه قضاییه، کانون وکلا و سردفتران برای بررسی استفساریه مواد ۳، ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار برگزار کرد. در این جلسه آقای نقدعلی طراح استفساریه هم حضور داشت.

وی توضیح داد: طبق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار داوطلبان آزمون سردفتری که حداقل ۷۰ درصد امتیاز میانگین نمرات یک درصد حائزان بالاترین امتیاز را کسب کرده باشند به عنوان پذیرفته شده محسوب می‌شوند و باید سایر موارد همچون دوره کارآموزی را طی کنند؛ این استفساریه می‌خواهد سایر مراحل مربوطه را حذف کند و ملاک تنها قبولی در آزمون باشد یعنی اگر فردی در آزمون پذیرفته شود می‌تواند دفتر اسناد رسمی تاسیس کند.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی اظهار کرد: این استفساریه ایراد جدی دارد و نمی‌تواند در صحن مطرح شود چون به معنای قانون‌گذاری جدید است ما نباید در استفساریه قانون جدیدی وضع کنیم لذا به نظرم استفساریه قابل طرح در صحن نیست و حتی در صورت طرح هم فکر می‌کنم در صحن مجلس شورای اسلامی رد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مخالفت معاون حقوقی رئیس‌جمهور با طرح استفساریه قانون تسهیل

نماینده ایلام: قانون تسهیل، «نخبه‌زدایی خاموش» است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا