سازمان سنجش از انتشار آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰ خودداری کرد

پس از استعلام از معاونت حقوقی قوه قضاییه؛

پایگاه خبری اختبار- روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) با انتشار تصویر نامه معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور، از خودداری این سازمان از انتشار آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش اختبار، روابط‌عمومی اسکودا امروز، شنبه، اعلام کرد:

باوجود مطالبه‌ی جدی داوطلبان آزمون کارآموزی وکالت ۱۴۰۰ مبنی بر تعیین تکلیفِ هرچه سریع‌تر این آزمون، تصمیم هیات عمومی اتحادیه‌ی سراسری کانون‌های وکلای دادگستری بر انتشار آگهی و توافق سه‌جانبه میان نمایندگان نهاد وکالت، سازمان سنجش آموزش کشور و معاونت حقوقی و امور مجلس قوه‌ی قضاییه، در جلسه‌ی روز چهارشنبه ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۰، سازمان سنجش و آموزش کشور متاسفانه باز هم -پس از استعلام از معاون حقوقی و امور مجلس قوه‌ی قضاییه- از انتشار آگهی آزمون سر باز زد.

متن پاسخ سازمان سنجش آموزش کشور به اتحادیه‌ی سراسری کانون‌های وکلا و پاسخ معاونت حقوقی و امور مجلس قوه‌ی قضاییه به استعلام این سازمان در خصوص آزمون وکالت، جهت استحضار داوطلبان گرامی آزمون وکالت ۱۴۰۰ و کانون‌های وکلای سراسر کشور منتشر می‌گردد.

گفتنی‌ست اسکودا روز ۶ بهمن‌ماه متن آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰ ارسال شده به سازمان سنجش را منتشر کرده و اعلام داشته بود انتشار و تعیین زمان ثبت نام به سازمان سنجش محول شده است.

پاسخ سازمان سنجش به اسکودا

برادر گرامی جناب آقای دکتر کوشا

رئیس محترم اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

باسلام و احترام عطف به نامه شماره ۱۰۷۳ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۵ درخصوص آگهی شرایط و ضوابط برگزاری آزمون کارآموزی وکالت آن اتحادیه در سال ۱۴۰۰ ، به پیوست نامه شماره ۹۰۰۰/۱۷۳۸۷/۵۰۰ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۶ معاون محترم حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه مبنی بر لزوم رعایت تمامی موارد درج شده در نامه شماره ۹۰۰۰/۱۶۵۸۶/۵۰۰ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ جهت اطلاع و اقدام لازم ارسال می شود . خواهشمند است پس از اصلاح اطلاعیه مذکور ، نتیجه به این سازمان اعلام تا اقدام لازم بعمل آید .

با تقدیم احترام

رضا محمدی

معاون امور آزمونها

پاسخ استعلام سازمان سنجش از معاون حقوقی قوه قضاییه

جناب آقای دکتر خدایی

رئیس محترم سازمان سنجش و آموزش کشور

سلام علیکم با احترام بازگشت به نامه شماره ۸۹۰۹۰ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۵ و پیرو مکاتبات پیشین با موضوع انتشار آگهی آزمون متقاضیان دریافت پروانه کارآموزی وکالت دادگستری و لزوم رعایت قوانین و مقررات مربوط در فرآیند برگزاری آزمون مذکور از جمله موارد درج شده در نامه شماره ۹۰۰۰/۱۶۵۸۶/۵۰۰ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ارسالی از این معاونت تاکید می گردد

نور الله قدرتی

معاون حقوقی امور مجلس قوه قضاییه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵۹ دیدگاه ها

  1. طبق طرح تسهیل صدور مجوز های کاری، قضات دادگستری پس از شرکت در آزمون وکالت نباید دوره کارآموزی بگذرانند… بنابراین، این که عبدلیان پور از یک وکیل دادگستری نقل قول کرده اند که پس از بازنشستگی باید کارآموز من بشوید اصلاً منطبق با واقعیت نیست… و جای سوال و تامل بسیار دارد که ایشان به عنوان رییس مرکز وکلا (که نامی تقلیدی از کانون وکلای مرکز می باشد) چطور نسبت به این موضوع بی اطلاع هستند و چطور آدرس اشتباه به جامعع حقوقی کشور می دهند… همچنین در جای دیگری از سخنانشان گفته است که قرار نیست همه لیسانسه های حقوق وکیل شوند که این هم اشتباه است… چون طبق طرح تسهیل حد نصاب شناور نمره در نظر گرفته شده است و اصلاً قرار نیست کسی بدون آزمون پذیرفته شود مگر قضات دادگستری که متاسفانه شورای نگهبان به نفع قضات تبعیض قائل شده است و جالب این که به بخشی از قانون اساسی اشاره می کنند که راجع به تبعیض های ناروا است… !!!! !!!!!

  2. همین دیدگاه شما مسخره و غیرمنطقی است
    دیدگاه شما مانع ورود خیلی از بالیاقتها است

    1. از کامنت شما مشخصه اصلاً محتوای طرح تسهیل و با نحوه پذیرش طبق این طرح آشنا نیستید… چون من در دیدگاه خود دارم به روش منظور شده در طرح تسهیل اشاره می کنم، نه ظرفیت بندی.
      بنابراین قضاوت در مورد این که *دیدگاه خود شما مسخره و غیر منطقی است* یا من را به خوانندگان آگاه می سپارم.

  3. با توجه به این که تقریباً مطمئن هستم دیدگاه من در سایت تسنیم سانسور می شود در خصوص مصاحبه وقیحانه رییس مرکز وکلا با خبرگزاری تسنیم در خصوص کانون های وکلا و نقل قولی که از آقای عیسی امینی زده بودند کامنت خود را در اینجا کپی می کنم تا بلکه صدای “حق” به گوش “حق طلب” و “ناحق طلب” هر دو برسد:

    واقعاً این قبیل اظهارات شرم آور است… هر کس منتقد نظام باشد خائن است؟ مردم از مرکز وکلا بیشتر از کانون وکلا راضی هستند؟ کانون وکلا نهاد موازی است؟؟؟ یا شماها؟؟؟ اول کانون وکلا بوده است بعد شما بدعت گذاشتید… هر کس مخالف باشد باید پروانه اش ابطال شود؟؟؟!!!!!!!! آقای عبدلیانپور باید به اطلاع برسانم شما از حق و حق طلبی برداشت صحیحی ندارید و اول از همه پروانه وکالت خود شما بابت این اظهارات عجیب و غریب و غیر واقعی باید ابطال شود…

  4. دم سنجش گرم واقعا بهترین کارو کرد جلوی کانون واستاد. چون این کانون وکلا، فقط ادعای حمایت از جوونها رو داره اصلا دلش به حال کسی نمیسوزه. پشت پرده لابی میکنه و جلوی پرده مظلوم نمایی میکنه. ظرفیتها رو تا اونجا که تونستن پایین کشیدن تا جونها کلا بمونن همینجوری توی بدبختی. واقعا که تاسف باره، آخه این ظرفیته تعیین کردن؟ بین ۱۰۰هزار نفر شرکت کننده!! ، البرز ۸۰تا ، فلان جا ۵۰تا و..؟ این بود طرح تسهیل و حمایت؟ از اونطرفم با خوشحالی و از خدا خواسته به قضات و نمایندگان راحت پروانه وکالت بدون ازمون میدن! بعد میگن طرح مجلسه! چطور اینجا طرح مجلسه اما توی چیزای دیگه با سنجش درگیرید و طرح مجلس رو نمیپذیرید‍؟ قضات مگه ادعای سواد ندارن؟ بیان آزمون بدن چیزی ازشون کم میشه سه ساعت آزمون بدن؟ اگه کانون راست میگه جلوی اون طرح واسته چرا جلوی موفقیت ما جوونها وا میسته؟ چرا ظرفیت رو پایین میکشه؟ چرا دنبال اینه خودش سوال طرح کنه که هم سخت طرح کنه هم سوالهارو بدن بیرون و تقلب پیش بیاد؟

  5. قوه ی قضاییه پاسخگوی ما داوطلبین باشد … ماه هاست که درس خوانده ایم بدنمان ضعیف شده مگر برنامه ریزی درسی ما چقدر منعطف هست ؟حق مارو بدید آزمون رو وسیله ی رسیدن به امیال هوس آلودتون نکنید آقای قوه.

  6. خجالت آوره واقعا….به جای اینکه الان بشیتیم تمرکز کنیم دور اخر بخونیم نشستیم به دعوای دو نهاد به اصطلاح حق طلب نگاه میکنیم و هنوز هم نمیدونیم یک ماه دیکه آزمونی هست یا خیر!حیف جوونی ما که داره با بی فکری مسئولین نامحترم هدر میره. از عمد گذاشتین ۱ ماه مونده به ازمون نامه دادین به سنجش که مطمئن بودید رد میکنه ….بابا خسته مون کردین با بی فکری هاتون. اقای کوشا الان وقت نامه دادن به سنجش بود واقعا؟؟؟؟؟ ۱ ماه مونده به ازمون؟؟؟؟!!!! همه ی ازمون های این کشور حداقل ۴ ماه قبل روز برگزاری آزمون ثبت نامشون تموم میشه اون وقت مال ما تازه ۱ ماه مونده یادشون افتاده. الحق که در خواب شیرین و عمیقی هستند مسئولان .
    این کشور لیاقت انسان های تحصیل کرده رو نداره! واقعا برای همه ی مسئولین بی مسئولیت که لیاقت نشستن تو جایگاه حاضر رو ندارن متاسفم البته چه فایده دریغ از کمی غیرت که به خودشون بیان …..

  7. اون از پارسال که به خاطر چند بار تاخیر باعث شکستمون شد، اونم از امسال. زندگیمون تو بهترین ایام جوانی فدای لجاجت آقایون شده. فقط منتظرم ببینم فردای قیامت چه استدلالی برا کارشون دارند.

  8. کانون وکلا باید مستقل بماند.وکیلی که مستقل نباشد نمی تواند ازبعضی موکل ها دفاع کند. آزمون های کانون وکلا هم بی نظیر است، در آزمون های تحلیلی کانون وکلا کسی می‌تواند موفق شود که شایستگی لازم را داردو به معنای واقعی نخبه است. نمی‌دانم چرا بعضی ها نخبه ستیزند و از نخبه ها می ترسند. خب طبیعی است بر مشتی جاهل حکم راندن آسان تر است ولی این را بدانید که پیشرفت و آبادانی هرکشوری به نخبه های آن کشور بستگی دارد.

  9. مسعولین اسکودا طی چن سال با سوالات پر از ابهام و گاها خارج از منبع و ایجاد ظرفیت نا متعارف به همه داوطلبان ظلم و ستم کرده و جیب موسسات را پر از پول کرده
    هنوز تکلیف بحث فروش سوارات پارسال معلوم نشده
    نظارت قوه قضاعیه بر شما اوجب واجبات است

  10. بنظرم کانون وکلا هم باید با مجلس همکاری کنه نه اینکه جلو مجلس باسته در بسیاری از کشورهای اروپایی برای وکیل شدن شرایط بسیار راحت تر از کشور ماست کانون وکلا برخلاف سیاست های کشور در برگزاری آزمون وکالت از خیل عظیم فارغ التحصیلات حقوق تعداد انگشت شماری رو پذیرش می کنه وبا ادعای واهی اینکه وکالت شغل نیست کارش را توجیه میکنه بنظرم مجلس محترم باید قوانینی تصویب کنه که آزمون وکالت توسط نهاد دیگری غیر از کانون وکلا برگزار بشه و کانون اجازه تعیین تعداد و ظرفیت نداشته باشه و کانون فقط وظیفه آموزش کارآموزان وکلا رو داشته باشه.

  11. از یک طرف طبق آیین نامه ی جدید قوه، باید میانگین دروس رو ۶۰ درصد بزنیم تا قبول شیم تو آزمون وکالت،، حالا فرض محال تونسیم تمام دروس رو ۶۰به بالا بزنیم ، این احراز صلاحیتشون دیگه چه صیغه ایه؟!

  12. یه سوال داشتم ممنون میشم جواب بدین..
    طبق این آیین نامه ی جدید قوه ی قضاییه بعد از قبولی تو آزمون وکالت، احراز صلاحیت میکنند؟ یعنی چیزی مثل گزینش گذاشتن، که ممکنه آزمون وکالت قبول بشیم ولی بعدش صلاحیتمون رو احراز نکنند و رد بشیم تو گزینششون؟؟
    اگر اینطور باشه که الفاتحه…

  13. کانون وکلا جای مسخره بازی نیست هر کی لیاقت داشته باشه قبول میشه هر کی هم که نداره لطفا ساکت بشه.

  14. تعیین ظرفیت، ظلم به آزمون دهندگان بوده است و مانعی برای اشتغال این افراد بوده است
    وکالت شغل آزاد و بدون حقوق کارمندی است پس باید محدویتی برای مجوز فعالیت نداشته باشد
    والسلام

  15. تعویق زمان برگزاری آزمون در حال حاضر به نفع آزمون دهندگان و هم به نفع برگزارکنندگان است
    دلایل زیادی دارد که مفصل است و بیان نمی کنم
    بنده درخواست واقعی آزمون دهندگان را اطلاع رسانی کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا