سیلی پر سروصدا در مراسم اسکار؛ آیا ویل اسمیت مجرم است؟

پایگاه خبری اختبار- با پایان نود و چهارمین مراسم اسکار، ماجرای درگیری ویل اسمیت، بازیگر سرشناس هالیوودی با مجری مراسم، بازتابی گسترده پیدا کرده و تمام خبرهای دیگر مربوط به این مراسم را به حاشیه برده است.

درحالی که این ماجرا از جنبه‌های مختلفی تحلیل می‌شود، بعضی نیز از نظر حقوقی به آن پرداخته‌اند و می‌گویند مطابق قوانین ایالت کالیفرنیا اسمیت مرتکب جرم ضرب و جرح شده، جرمی که می‌تواند برای او مجازات زندان را در پی داشته باشد.

در ایالات متحده آمریکا هریک از پنجاه و دو ایالت قانون جزایی مستقل دارند و ماده ۲۴۲ قانون مجازات کالیفرنیا، جرم ضرب و جرح (Assault & Battery) را اینطور تعریف می‌کند: «هرگونه استفاده عمدی و غیرقانونی از زور یا خشونت علیه شخص دیگری».

برای تحقق این جرم نیازی نیست که مجنی‌علیه دچار آسیب جسمی شود، تنها چیزی که لازم است این است که به شیوه‌ای توهین‌آمیز با شخص دیگری برخورد فیزیکی داشته باشید.

مجازات قانونی این جرم حبس تا ۶ماه و حداکثر ۲ هزار دلار جریمه نقدی است.

با این تعریف به نظر می‌رسد تردیدی در وقوع این جرم از سوی ویل اسمیت وجود نداشته باشد. همچنین برای تعقیب او نیازی به طرح شکایت از سوی کریس راک نیست و دادستان می‌تواند علیه او اعلام جرم کند.

بااینحال پلیس اعلام کرده که اسمیت را بازداشت نکرده و کریس راک هم گفته است قصد طرح شکایت را ندارد.

هرچند بعضی با انتقاد از سکوت دستگاه قضایی معتقدند ثروت و شهرت این بازیگر نهایتاً مانع می‌شود که اقدامی جدی علیه او صورت بگیرد، اما این اتفاق باعث شده یک بار دیگر بحث‌ها درباره موضوعاتی مانند حدود آزادی بیان، مرز آزادی و بیان و توهین یا تاثیر عواملی مانند «غیرت و تعصب» در وقوع جرایم، بین کاربران فضای مجازی بالا بگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا