شرایط آزمون و کارآموزی کانون وکلا در حال بازبینی در قوه قضاییه است

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس:

پایگاه خبری اختبار- رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس از تهیه پیش‌نویس اصلاح مواد مربوط به برگزاری آزمون وکالت و کارآموزی در آیین‌نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلا خبر داد.

به گزارش اختبار، «بررسی نحوه اجرای مواد (۱) و (۷) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار در حوزه وکالت» در دستور کار روز ۱۲ اردیبهشت کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

شمس‌الدین حسینی، در تشریح نشست این جلسه که با حضور معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه، نمایندگان کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضائیه برگزار شد، به خبرگزاری خانه ملت گفت: در این نشست برگزاری به موقع آزمون‌های مربوط به وکالت  و پیگیری برای جلوگیری از طولانی شدن آن مورد بررسی قرار گرفت؛ بررسی‌های ما حکایت از این داشت که کانون وکلا و مرکز وکلا در نظر دارند به زودی آئین نامه برگزاری آزمون بعدی را نیز اعلام کنند لذا انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک آزمون دیگری برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه به موضوع طولانی شدن فرآیند صدور پروانه‌های کارآموزی نیز در این نشست رسیدگی شد، اضافه کرد: دو دلیل برای این موضوع مطرح شد؛ نخستین دلیل طولانی شدن پاسخ استعلام‌ها بود که مقرر شد از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه به این موضوع رسیدگی شود و گزارش لازم درباره چرایی طولانی شدن پاسخ استعلامات از دستگاه‌های مرتبط تهیه و ارائه شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دومین دلیل این است که برخی ضوابط آئین نامه مربوط به کانون وکلا زمانگیر است که مقرر شد به این موضوع نیز رسیدگی شود، با اشاره به خبر خوبی که معاون قوه قضائیه اعلام کرد، ادامه داد: آئین‌نامه مربوط به برگزاری آزمون وکلا و طی فرآیند کارآموزی از سوی رئیس محترم قوه قضائیه در حال بازبینی است و آئین نامه موجود با قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تطبیق داده شده، البته اصلاحیه آن به صورت پیش نویس تهیه شده است.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس با بیان اینکه ما همچنان پیگیری می‌کنیم که ان شاءالله فرآیند صدور مجوزها به حداقل زمان ممکن برسد، تصریح کرد: نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی رئیس مرکز پایش و بهبود کسب و کار، اعلام کرد که ریاست محترم قوه قضائیه به مراکز مربوطه از جمله کانون وکلا و مرکز وکلا ابلاغ کرده‌اند که به سامانه صدور مجوزهای کسب و کار بپیوندند که فرآیند پیوستن آن‌ها آغاز شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۷ دیدگاه ها

  1. اقای حسینی شما رو ب خدا جلو این انحصار رو بگیرید کانون اسکودا ب خاطر منافع خودش اینقد مقاومت میکنه در مقابل طرح تسهیل مرد غیرت احسن مجلس احسن با این طرح تسهیل

    1. ببخشید خانم ناصری فکر کنم خودتونم با این طرز نگارش و املای غلط کلمات نتونید معنی جمله‌ای که خودتون نوشتید رو متوجه بشید…

  2. سلام دیگه از بلاتکلیفی و انتظار خسته شدم از بس خبرها ی اختبار رو چک کردم استرس گرفتم پس چه زمانی کاراموزی استان اصفهان شروع میشه؟؟؟

  3. عمرا زور مجلس به کانون وکلا برسه فقط خواهش ما از مجلس اینه حالا که زورشون نمیرسه ازمون برگذار کنند سکوت کنید تا خودشون حداقل قطره چکونی پذیرش داشته باشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا