شرکت دانشجویان رشته‌های غیر مرتبط در آزمون کارشناسی ارشد فعلاً ممنوع نمی‌شود

عقب‌نشینی وزارت علوم از یک تصمیم پر حاشیه

پایگاه خبری اختبار- در پی واکنش‌های انتقادی متعدد به مصوبه شورای سنجش و پذیرش درباره ممنوعیت شرکت دانش‌آموختگان رشته‌های غیرمرتبط در آزمون کارشناسی ارشد، مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش عالی با ارسال نامه‌ای به معاونان آموزشی دانشگاه‌ها از متوقف شدن اجرای این تصمیم خبر داد.

به گزارش اختبار، روز شنبه هفته جاری تصویر نامه‌ای از محمد رضا آهنچیان مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم خطاب به مدیران کارگروه‌های تخصصی گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی منتشر شد که از آنها خواسته بود تا ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰، اطلاعات خواسته شده را درخصوص رشته‌های آزمون کارشناسی ارشد آماده و ارسال کنند.

در این نامه اعلام شده بود که بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش، از سال ۱۴۰۱ سنجش و پذیرش داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد فقط از بین دانش‌آموختگان دوره کارشناسی رشته‌های «مرتبط» امکان‌پذیر خواهد بود.

انتشار این خبر واکنش‌ها و حواشی متعددی را در پی داشت و نهایتاً امروز، دوشنبه، این مقام مسئول با انتشار نامه دیگری از توقف اجرایی شدن این مصوبه خبر داد.

آنطور که خبرگزاری ایسنا گزارش کرده، آهنچیان با ارسال نامه‌ای به معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در خصوص مصوبه تغییرات احتمالی آزمون کارشناسی ارشد در رشته‌های مرتبط، اعلام کرد: تصمیم‌گیری درباره تغییر در رشته‌های مرتبط برای داوطلبان ورود به دوره کارشناسی ارشد، به انجام مطالعات و بررسی‌های بیشتر موکول شده است.

در بخشی از نامه دکتر محمدرضا آهنچیان آمده است؛ بر اساس مصوبه هفدهمین جلسه «شورای سنجش و پذیرش دانشجو»، آزمون کارشناسی ارشد به روال سال‌های گذشته انجام می‌شود و تصمیم‌گیری درباره تغییر در رشته‌های مرتبط برای داوطلبان ورود به دوره کارشناسی ارشد، به انجام مطالعات و بررسی‌های بیشتر، موکول شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی توضیح داده است که این دفتر مرجع تصمیم‌گیری درباره آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها نیست و تصمیمات مقتضی در خصوص اجرای مصوبه «شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی» پس از انجام بررسی‌های کارشناسی در سطح کارگروه‌های تخصصی و طرح و تصویب در شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی اتخاذ خواهد شد.

همچنین در این نامه از مدبران دفتر برنامه ریزی دانشگاهها درخواست شده است که نقطه نظرات دانشگاه‌ها برای ارتقای کیفیت آموزش و توانمندی داوطلبان پذیرفته شده در دوره‌های تحصیلات تکمیلی به این دفتر اعلام شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا