صدور ابلاغ هزار و ۲۰۰ نفر نیروی اداری استخدام جدید در دادگستری استان تهران

پایگاه خبری اختبار- معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان تهران از صدور ابلاغ ۱۲۰۰ نفر نیروی اداری جدید در دادگستری استان تهران خبر داد.

به گزارش اختبار به نقل از میزان، سید رضا سجودی در برنامه زنده تلویزیونی گفت: توسعه مجتمع‌های تخصصی و ایجاد زمینه دسترسی آسان مردم به این مجتمع‌ها از جمله برنامه‌هایی است که با تدابیر رئیس کل دادگستری استان تهران مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی افزود: همزمان با هفته قوه قضاییه، با افتتاح ۱۵ شعبه از شعب محاکم تجدید نظر استان تهران در محل ساختمان شهید حاج قاسم سلیمانی، دسترسی بهتر برای مردم در غرب شهر تهران فراهم شد.

سجودی گفت: در اولین گام در آستانه هفته قوه قضاییه ۷ شعبه از شعب مذکور آغاز بکار کرده اند و ۸ شعبه دیگر نیز به زودی شروع به کار خواهند کرد.

جذب هزار و ۲۰۰ نفر نیروی اداری استخدام جدید در دادگستری استان تهران

سجودی با اعلام این خبر که پس از آزمون استخدامی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۰، سهم آمار استخدامی دادگستری استان تهران هزار و ۲۰۰ نفر نفر بوده و طی سال‌های قبل مراحل استخدام این نیرو‌ها به طول انجامیده و که امیدواریم با آغاز به کار این نیرو‌ها بخشی از مشکلات حوزه منابع انسانی در زمینه کمبود شدید نیرو مرتفع شود.

وی افزود: خوشبختانه با تدابیری که صورت گرفته و با همکاری دولت و رایزنی‌هایی که انجام شد مجوز استخدام همکاران اداری صادر و مراحل جذب و گزینش، مصاحبه و مراحل علمی طی شده و در حال حاضر ۱۲۰۰ نفر از نیرو‌های جدید سهمیه استخدامی دادگستری استان تهران جذب و بکارگیری خواهند شد و در کنار آن نیز ۵۰۰ نفر از نیرو‌های اداری از محل تشکیلات و فرآیند جذب، گزینش و استخدام دادگستری استان تهران برای تامین و ترمیم کمبود‌های کادر اداری ستاد قوه قضاییه در نظر گرفته شده اند.

 آغاز صدور ابلاغ استخدام کارکنان جدید

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان تهران تصریح کرد: در هفته قوه قضاییه مقدمات موضوع استخدام نیرو‌های جدید فراهم شده و از هفته قوه قضاییه و در تیرماه سال جاری صدور ابلاغ استخدام کارکنان جدید آغاز می‌شود.

 مجوز جذب قضات جدید به دستگاه قضایی

وی افزود: در کنار جذب نیروی اداری و به استناد مقررات قانون برنامه توسعه، مجوز جذب قضات نیز به دستگاه قضایی داده شده که در استان تهران با برنامه ریزی و تفاهمی که صورت گرفته است با برگزاری آزمون‌های خاص و اختصاصی امیدواریم تعداد مناسبی از نیرو‌های قضایی به جمع ۲ هزار نفر از قضات فعلی در دادگستری استان بپیوندند.

بیشتر بخوانید:

دستور رئیس قوه قضاییه برای جذب ویژه قاضی از میان حوزویان

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا