صورتجلسه ۱۵ تیر ۱۳۹۶ شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری

شورای اجرایی اسکودا تشکیل جلسه داد

تصویب پیش‌نویس ضوابط مربوط به اطلاع‌رسانی وکلای داگستری

پایگاه خبری اختبار – شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای ایران (اسکودا)  روز پنجشنبه پانزدهم تیرماه در محل اتحادیه تشکیل جلسه داد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از وبگاه اسکودا، در شورای اجرایی اسکودا نسبت به موضوعات مندرج در دستورجلسه به‌شرح زیر بحث و اتخاذ تصمیم شد:

بند اول دستور جلسه: نامه ریاست محترم دادگاه عالی انتظامی قضات خطاب به کانون‌های محترم و موضوع کمپین مردودین آزمون ورودی کانون‌ها

بند اول دستور مطرح و مقرر شد پاسخ دادگاه محترم عالی انتظامی قضات با امضای رؤسای محترم کانون‌ها مشترکاً داده شود.متن لازم را هیأت رئیسه اتحادیه تهیه خواهد کرد.

بند دوم دستور جلسه: موضوع نصب دروازه تفتیش امنیتی در برخی استان ها با هزینه کانون‌ها

بند دو دستور در مورد روش‌های اعمال ضوابط امنیتی نسبت به وکلا در ورودی مراکز قضایی مطرح و مطالب نمایندگان محترم کانون‌های مختلف که هر یک به‌نوعی با این روش‌ها برخورد داشته‌اند استماع و با توجه به‌اینکه حسب اعلام کانون محترم مرکز موضوع صدور کارت‌های هوشمند برای وکلای سراسر کشور در دستور همایش تهران قرار خواهد گرفت و با عنایت به‌اینکه بهترین حالت در این‌خصوص روشی است که ورود و خروج هر وکیل را به مراکز قضایی در سراسر کشور به‌صورت یکنواخت تسهیل کند مقرر شد کانون‌های محترمی که عملاً به نحوی از انحا از این تسهیل استفاده می‌کنند، شرحی از اقدامات خود را با تصویر مکاتبات یا تفاهم‌نامه تنظیمی ظرف یک‌هفته از این جلسه به اسکودا اعلام فرمایند تا ضمن بررسی موضوع کارت‌های هوشمند بهترین روش در هیأت عمومی انتخاب شود و مبنای مذاکرات و اقدامات بعدی قرار گیرد بدیهی است استفاده از سرور مرکزی که پوشش‌دهنده کل کانون‌ها باشد موردنظر خواهد بود. ضمناً مقرر شد فرد یا افرادی از اسکودا در فاصله جلسه حاضر و برگزاری همایش با حفاظت اطلاعات قوه قضاییه در این‌خصوص هماهنگی کند.

بند سوم دستور جلسه:

بند چهارم دستور جلسه: پیش‌نویس ضوابط مربوط به اطلاع‌رسانی وکلای داگستری

بند چهار دستور مطرح شد و مورد بحث قرار گرفت و ضابطه آتی تصویب شد: «اطلاع رسانی و تبلیغات برای وکلای دادگستری به‌نحو متعارف مجاز اما تبلیغات فریبنده و نامتعارف ممنوع است.» تفصیل موضوع در همایش تهران مطرح خواهد شد.

بند پنجم دستور جلسه: مسائل اتوماسیون

الف- هزینه پشتیبانی سال ۱۳۹۵

ب- قرارداد پشتیبانی سال ۱۳۹۶

پ- قرارداد فاز دوم اتوماسیون

در مورد دو شق ب و پ بند پنج مقرر شد گزینه‌های انجام کار به‌وسیله پیمانکار از طریق استعلام بها و انجام کار به‌وسیله ی پرسنل استخدامی اسکودا با تهیه سخت‌افزارهای لازم، موضوع به کمیسیون انفورماتیک اتحادیه ارجاع شد تا حداکثر ظرف ۱۰ روز از جلسه حاضر با تشکیل جلسه نسبت به تعیین وجه بهتر از دو گزینه مذکور– با در نظر گرفتن جنبه‌های مالی و در عین‌حال موضوع امنیت سیستم اظهارنظر و نتیجه را جهت طرح در شورای اجرایی به اسکودا اعلام کنند.

بند ششم دستور جلسه: اصلاح آیین‌کار در قسمت مربوط به هزینه همایش ها بر مبنای پیشنهاد بازرسان محترم اسکودا

بند شش مطرح و مقرر شد بندهای یک تا هفده گزارش ثبت شده بازرسان محترم به شماره ۲۳۲ در تاریخ ۱۰/۳/۹۶ مفاداً در متن آیین‌کار اسکودا وارد و نتیجه پس از ارسال به کانون‌های محترم جهت بررسی در شورای اجرایی مطرح شود.

با توجه به انقضاء وقت بررسی آیین نامه کمیسیون روابط عمومی به جلسه بعد موکول شد ضمناً با توجه به‌اینکه کارگروه محترم بررسی لایحه وکالت نتیجه نهایی بررسی را پیش از برگزاری همایش اعلام خواهند فرمود مقرر شد گزارشی از سیر امور راجع به‌این موضوع به استحضار هیأت‌عمومی برسد. متن نهایی به‌محض وصول برای کلیه کانون‌های محترم ارسال خواهد شد.

تقاضای مؤسسه مرکز همایش‌های توسعه بین‌المللی داتیس برای استفاده از لوگوی اسکودا در کنگره بین‌المللی حقوق ایران با رویکرد نظارت حقوقی و حقوق شهروندی مطرح و مقرر شد بررسی‌های کافی درخصوص سوابق عملکرد این مرکز و کلیه ابعاد فعالیت آن معمول شود و سپس هیأت‌رئیسه اسکودا با توجه به اطلاعات گردآمده درخصوص مورد اتخاذ تصمیم کند.

جلسه که در ساعت ۹ آغاز و در ساعت ۱۶ به پایان رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. باسلام
    اون موقع ها نظر سنجی برای تعداد ظرفیت های کانون وجود داشت .
    ما که تصمیم گرفتیم از کانال اختبار لفت بدیم چون به تبع سال اشتغال نباید اینکاروو میکردی به ضرر داوطلبان نظر سنجی تعطیل کردین هر دومورد بی اهمیتی شما رو رسانیده پ بآی بآی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا