صورتجلسه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری

شورای اجرایی اسکودا تشکیل جلسه داد

تغییرات در ضوابط پذیرش داوطلبان سهمیه ایثارگران در آگهی ثبت‌نام آزمون وکالت ۹۶ اعمال خواهد شد

پایگاه خبری اختبار – شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای ایران (اسکودا) روز پنجشنبه بیست‌وششم مردادماه در محل اتحادیه تشکیل جلسه داد.

اخبار ثبت نام آزمون وکالت ۹۶

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از وبگاه اسکودا، در شورای اجرایی اسکودا نسبت به موضوعات مندرج در دستورجلسه به‌شرح زیر بحث و اتخاذ تصمیم شد:

در تاریخ ۱۳۹۶/۵/۲۶ جلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران-اسکودا در محل اتحادیه تشکیل و نسبت به موضوعات مندرج در دستور جلسه به شرح زیر بحث و اتخاذ تصمیم شد:

پیش از دستور مواردی به استحضار حضار محترم رسید و ضمناً توضیحات جنابان آقایان صرام، اسلامی و دکتر تقی‌خانی در مورد برگزاری همایش همبستگی وکلا در اصفهان با حمایت معنوی اتحادیه کانون‌ها، کلیه کانون‌ها و سایر نهادهای حقوقی موافق این همایش مطرح شد و در خصوص استفاده این همایش از نشان (لوگوی) اتحادیه رأی‌گیری به‌عمل آمد و به اتفاق آرای حاضران مورد تصویب قرار گرفت.

۱- بررس متن آگهی آزمون کارآموزی وکالت سال ۹۶

بند یک دستور مطرح و موارد ذیل تصویب شد:

الف – تغییرات ناشی از بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه با لحاظ قیود مندرج در ماده سه قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت در آگهی ثبت نام آزمون سال ۹۶ اعمال شود.

ب – بدیهی است کلیه مقررات و ضوابط  موجود حاکم بر نحوه پذیرش کارآموزان وکالت کماکان ملحوظ و مجرا خواهد بود.

ضمناً مقرر شد برای شفاف سازی مقررات جدید در مقام اجرا هیئت نظارت بر آزمون اظهار نظر فرمایند.

پ – اعضای هیئت نظارت بر آزمون تعیین شدند.

۲- گزارش اجمالی همایش تهران

گزارش مختصر برگزاری همایش تهران به وسیله جناب آقای دکتر آقایی به استماع حضار رسید و ملاحظات حضار نیز مطرح و در نهایت از زحمات کانون محترم مرکز در برگزاری همایش سپاسگزاری شد.

۳- افتتاح حساب در بانک پاسارگاد

بند سه مطرح و مقرر شد با بررسی موضوع و مشخص کردن مزایای که افتتاح حساب در این بانک می تواند برای اسکودا داشته باشد اتخاذ تصمیم شود.

۴- …

۵- بررسی و تصویب آیین‌نامه کمیسیون‌های حمایت، روابط عمومی، بین‌الملل و انتشارات

بند پنج مطرح و مقرر شد آیین کار کمیسیون‌ها بر مبنای مواد مشترک فی‌مابین آن‌ها تجمیع و تدوین شود و در این راستا عدم مغایرت ضوابط آیین کار مذکور با مفاد اساسنامه و آیین کار اسکودا ملحوظ باشد و در عین حال این امکان نیز برای هر کمیسیون پیش‌بینی شود که موارد اختصاصی خود را در متنی به عنوان روش جاری هر کمیسیون تنظیم و برای تصویب به شورای اجرایی تسلیم نماید، سرکار خانم دکتر داوودی انجام این امر را تقبل فرمودند.

۶- هر مطلب دیگری که کانون‌های محترم لازم بدانند

الف – مطرح و تصویب شد اسکودا و کانون‌های محترم نسبت به بیمه کردن همکاران محترمی که به نمایندگی برای انجام امور محوله مبادرت به سفر می‌کنند اقدام فرمایند.

ب – در خصوص اصلاح اساسنامه ضمن پیوستن جنابان آقایان دولاح و شهرام مختاری به کارگروه قبلی مقرر شد کارگروه ظرف دو هفته پیشنهاد های خود را در خصوص موارد اصلاح اساسنامه و آیین کار تنظیم و به اسکودا به منظور انعکاس به کانون‌های محترم تسلیم نمایند کانون‌های محترم نسبت به بررسی موارد و اظهار نظر ظرف ده روز از وصول پیشنهادها، جهت طرح در شورای اجرایی اقدام خواهند کرد.

پ – مقرر شد قدرالسهم هر یک از کانون‌ها از هزینه‌ی قرارداد پشتیبانی اتوماسیون که به پیمانکار پرداخت شده از کانون‌های محترم مطالبه و وصول شود. قدرالسهم هر کانون بر مبنای گزارش شرکت پیمانکار به وسیله کارگروه ویژه انفورماتیک تعیین و ابلاغ می‌شود.

نمایندگان محترم گیلان، البرز، یزد، کرمان، مرکزی، قم، چهارمحال و بختیاری تشریف نداشتند. نماینده محترم کانون چهارمحال و بختیاری با ارسال تصویر بلیط خود، لغو پرواز را اعلام کرده‌اند.

جلسه که در ساعت ۹ صبح تشکیل شده بود در ساعت ۱۶ پایان یافت.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. به خودم و دوستانم که مشمول این سهمیه ۳۰% توصیه میکنم که تنها متکی به علم حقوقی خود باشند
    و بر فرض قبولی ابتدایی با این سهمیه ، فردا باید از حقوق مردم در برابر قاضی دفاع نمایند و در آن جا دیگر ابزار کمکی (سهمیه) وجود ندارد و تنها راه نجات و گرفتن حق مردم اطلاعات حقوقی و دانش وکیل است

    در انتها از مجلس شورای اسلامی بابت مدیریت بهتر سهمیه سی درصد ؛ از اسکودا بابت عمل به قانون و از سایت اختبار بابت اطلاع رسانی کمال تشکر و قدردانی رو دارم.

  2. بی عدالتی محضه که ۳۰ درصد سهمیه به فرزندان جانبازان و آزادگان ‌وایثارگر داده بشه..
    رتبه ۱۲۰۰ مرکز تا قبولی یعنی رتبه ۶۰۰ کمتر از ۱ نمره لازم داشت حالا با این رقابت شدید این سهمبه ها چه معنایی داره؟!

    1. عزیزم سهمیه سی درصد به هیچ وجه اعمال نمیشه فوقش پنج درصد اونم جدای از ظرفیت هر کانون.یعنی از هزار تای مرکز کم نمیشه اضافه بر اون پنجاه نفر مثلا ایثارگران میگیرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا