ظرفیت شهرهای کانون وکلای مرکز در آزمون وکالت سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸

پایگاه خبری اختبار-  هر ساله و پس از انتشار کارنامه‌های آزمون وکالت، یکی از سوالات پر تکرار پذیرفته‌شدگان اولیه آزمون این است که ظرفیت شهرهای محل اشتغال هر کانون چند نفر است؟ این موضوع به خصوص برای قبول‌شدگان کانون وکلای دادگستری مرکز که از ۴ استان با فاصله جغرافیایی قابل توجهی تشکیل شده، حائز اهمیت است.

در پاسخ به این پرسش باید گفت که ظرفیت شهرهای هر کانون در آزمون وکالت ۹۹ در حال حاضر مشخص نیست و هنگام ثبت‌نام در کانون محلی و انتخاب شهر، به داوطلبان اعلام می‌شود.

ظرفیت شهرهای کانون وکلای دادگستری مرکز هر ساله در زمان انتخاب شهر در سایت این کانون نیز درج می‌شود.

در این پست ظرفیت‌های هر یک از شهرها و استان‌های این کانون را در سه سال گذشته گردآوری کردیم تا پذیرفته‌شدگان این کانون بتوانند با در نظر گرفتن رویه سال‌های قبل، وضعیت تقریبی آزمون وکالت نود و نه را نیز تخمین بزنند.

نکته قابل توجه درباره آمار زیر آن است که در آزمون وکالت سال ۱۳۹۶ ظرفیت کانون وکلای دادگستری مرکز ۱۱۰۰ نفر بود اما به دلیل حواشی و ماجراهای خاصی که در آن سال درباره سهمیه ایثارگران رخ داد، هیات مدیره کانون تصمیم گرفت تا ۳۳۰ نفر علاوه بر ظرفیت تعیین شده را جذب کند. به این ترتیب، علی‌رغم اینکه در آگهی آزمون وکالت ۹۶ ظرفیت کانون مرکز ۱۱۰۰ نفر اعلام شده بود، مجموع ظرفیت‌های شهرهای کانون در آن سال ۱۴۳۰ نفر است.

در همین رابطه بخوانید:

جزییات افزایش ظرفیت کانون وکلای دادگستری در آزمون وکالت ۹۶ مرکز اعلام می‌شود

ظرفیت استان‌ها و شهرهای کانون وکلای مرکز
در آزمون وکالت سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. خانم زنده دل….شما اصلن صلاحیت خبررسانی ندارید..چون همه چیز رو با شانس و اقبال میگذرونید….نه سیستم درست و حسابی..نه کادر متخصصی..ونه خبر رسانی دقیقی….البته آب از سر چشمه گل آلود هست…وقتی بقال و قصاب بشن رئیس و مسئول..قطعن وضع از این بهتر نمیشه….اما مطمعن باشید یه روزی همه چیز درست میشه..اون روز نزدیکه

    1. ما هم خیلی برای آمدن اون روز دعا می‌کنیم. انشاءالله هرکسی جایی باشه که شایستگی‌ش رو داره.
      شما هم همین‌طور.
      ضمناً «مطمئن» اینطور نوشته می‌شه و «قطعاً» هم اینطور.

  2. سلام خانم زنده دل خواهشی دارم از شما و سایر کسانی که ارتباطی دارند با مسئولین اسکودا… لطفا پیگیری کنی تا روند ثبت نام ها تسریع شود چون واقعا داوطلبین ۹۹ وقتشون بخاطر تعویق های مکرر رفت واین موضوع تسریع ثبت نام مسئولین امر را میطلبد..

  3. سلام خانم زنده‌دل

    لطفا بفرمایید به‌جز حقوق اساسی دیگه چه درسی به ازمون کانون (اسکودا) قراره اضافه بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا