عضو هیات مدیره کانون خراسان: کانون‌های وکلا در سال ۱۴۰۲ فقط یک آزمون وکالت برگزار می‌کنند

انتشار آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۲ در اردیبهشت

پایگاه خبری اختبار- عضو هیات مدیره و نماینده کانون وکلای خراسان در شورای اجرایی اسکودا، احتمال برگزاری دو آزمون وکالت در سال ۱۴۰۲ را رد و تاکید کرد که کانون‌های وکلا در سال آینده فقط یک آزمون وکالت برگزار می‌کنند.

به گزارش اختبار، بعد از چندماه بلاتکلیفی و گمانه‌زنی‌های مختلف، بالاخره پس از نشست روز ۲۹ دی‌ماه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) به شکل رسمی اعلام شد که در زمستان سال ۱۴۰۱ آزمون وکالتی برگزار نخواهد شد.

در پایان این جلسه ابراهیم کیانی، نایب‌رئیس و سخنگوی اتحادیه اعلام کرد که با هماهنگی قوه قضاییه و سازمان سنجش آموزش کشور، روز ۱۳ مرداد سال ۱۴۰۲ به‌عنوان تاریخ برگزاری آزمون وکالت مشخص شده است.

این‌درحالی است که کیانی در مردادماه سال جاری تاکید کرده بود قرار است در فصل زمستان آزمون وکالت دیگری برگزار شود.

در نتیجه‌ی این اظهارات متناقض، بعضی داوطلبان دچار این ابهام شدند که آیا آزمون مردادماه ۱۴۰۲، آزمون معوق ۱۴۰۱ است و بنابراین دو آزمون در وکالت در سال بعد برگزار خواهد شد یا خیر؟

آزمونی تحت عنوان «آزمون معوق ۱۴۰۱» برگزار نخواهد شد

دردکتر سیدمحسن حسینی پویا، عضو هیات مدیره و نماینده کانون وکلای خراسان در شورای اجرایی اسکودا در پاسخ به این سوال به خبرنگار اختبار گفت:

«در سال ۱۴۰۱ یک آزمون در راستای قانون تسهیل برگزار شده، در قانون تسهیل هم ذکر شده که سالی یک آزمون برگزار می‌شود. بر این اساس در سال ۱۴۰۲ تنها یک آزمون برگزار می‌شود و چیزی به‌عنوان «آزمون معوق» نخواهیم داشت.»

او همچنین درباره شرط سنی داوطلبان آزمون نیز گفت که آیین‌نامه لایحه استقلال در این‌خصوص تغییری نداشته و مطابق مقرره مذکور در آیین‌نامه عمل خواهد شد.

انتشار آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۲ در اردیبهشت

حسینی‌پویا در پاسخ به سوال دیگری درباره تکلیف دانشجویانی که در نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ فارغ‌التحصیل می‌شوند و تا روز ثبت‌نام آزمون مدرک فارغ‌التحصیلی به آنها ارائه نمی‌شود گفت: «درباره این موضوعات هنوز تصمیم‌گیری نشده و جزییات دقیق در آگهی آزمون که در اردیبهشت‌ماه سال آینده منتشر می‌شود اعلام خواهد شد.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. با عرض سلام خدمت دوستان
    نام آزمون ۱۴۰۲ است این درحالیه که اگر قرار باشه طبق دفترچه آزمون سال ۱۴۰۰ ثبت نام انجام بشه هیچ فارغ التحصیل سال ۱۴۰۲ نمی تونه شرکت کنه
    لطفا این موضوع (با توجه به اینکه تاکید شده هیچ آزمون دیگری برگزار نخواهد شد) که سرنوشت خیلی ها رو تحت تاثیر قرار میده پیگیری بشه
    ممنون

  2. با تشکر از زحمات خانم زنده دل . خواهشا پیگیر وضع داوطلبینی مثل من که شرایط سنی شون مانع شرکت میشه که در پست قبلی گفتم باشین. ممنون

  3. سلام . پس تکلیف کسانیکه در سال ۱۴۰۱ سقف سنی ۴۰ سال رو رد میکنن چی میشه. این حق ماست که بتونیم در آزمون مرکز شرکت کنیم. وقتی سقف سنی میگذارن نمیتونن به همین راحتی یه سال رو حذف کنن. بنده شخصا با توجه به شرایط سنی ام دوسال تلاش سخت کردم تا بتونم در طول ۵ ترم مدرک لیسانسمو بگیرم تا بتونم لااقل یکبار در آزمون مرکز شرکت کنم. خواهشا مسئولین پیگیر حق ما باشن . ممنون

  4. واقعاً جای تعجبه… دکتر سید محسن حسینی پویا ظاهراً تبصره ۴ ماده ۷ مکرر قانون نسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را مطالعه نفرمودند که صریحاً قید کرده است: *هرگونه محدودیت* و مانع در پذیرش وکیل از جمله محدودیت جغرافیایی و غیره ممنوع است… در نتیجه آیین نامه لایحه استقلال کانون های وکلا تصلاً در خصوص شرایط سنی قابل اعمال نخواهد بود. **** اکیداً پیشنهاد می شود عزیزان قبل از مصاحبه حتماً مطالعخ داشته باشند تا اظهارنظرها مثل اظهارات جناب کیانی ضد و نقیض نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا