عنابستانی: من از نویسندگان پیش‌نویس قانون تسهیل هستم/ برای اصلاح قانون آمادگی داریم

پایگاه خبری اختبار- عنابستانی نماینده مجلس در دیداری با هیأت رئیسه کانون وکلای مرکز ضمن اعلام اینکه از طراحان اولیه قانون تسهیل بوده است، بر اشتباه بودن جذب وکیل از غیر طریق کانون وکلا اذعان کرد.

به گزارش اختبار به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز، نشست بررسی چالش‌ها و مشکلات کانون‌های وکلا با حضور علی اصغر عنابستانی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس و دکتر بهنام حبیب‌زاده مومن رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، دکتر علی صدری خانلو و دکتر وحید قاسمی عهد نواب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، مهران عبدی سخنگو و حمیدرضا محمدی رئیس اداره روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد.

ماده ۱۷۸ کاری غلط و به ضرر نظام بود

در ابتدای نشست دکتر عنابستانی با بیان اینکه درآمدهای زیاد در حوزه وکالت مختص به تعداد محدودی از وکلا است، گفت: ایجاد ماده ۱۸۷ و ورود عده‌ای وکیل در نهادی به غیر از کانون وکلا یک کار غلط و به ضرر نظام بود. اما اگر در آن مقطع که برنامه سوم توسعه در حال تصویب بود کانون‌های وکلا همراهی میکردند و در پذیرش وکیل سختگیری‌های غیر ضروری را نداشتند، قطعاً ماده ۱۸۷برنامه هفتم توسعه متولد نمی شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنظرم کانون‌های وکلا حتی بعد از ماده ۱۸۷ مسیر خود را طی کردند تا جایی که قانون تسهیل متولد شد در صورتی که بهتر بود نهاد وکالت در تعامل با نهاد‌ها و ساختارهای تصمیم‌گیری در نظام مشکلات این حوزه را مرتفع می کردند، اما از این مهم غفلت کردند.

وی افزود: مدیران فعلی کانون‌های وکلا غالباً انقلابی و رزمندگان دفاع مقدس هستند، من با بسیاری از مدیران نهاد وکالت دوستی دیرینه دارم و آنها را دوستدار نظام می بینیم، شرایط کانون‌های وکلا در حال حاضر با شرایطی که در دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد داشتند، بسیار متفاوت است.

 پیش‌نویس قانون تسهیل توسط بنده و آقایان خاندوزی و زنگنه نوشته شد

عنابستانی با بیان اینکه پیش‌نویس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار توسط بنده و آقایان خاندوزی و زنگنه نوشته شد، گفت: دغدغه اصلی ما شکستن انحصار از مشاغلی همچونی پزشکی، وکالت، سردفتری و …. بود، البته ممکن است در پی تصویب و اجرایی شدن طرح تسهیل افراد کم سواد و بیسواد هم وارد حرفه وکالت شده باشند. بسیاری به ما انتقاد میکنند که میانگین درصدهای کسب شده بسیار کاهش پیدا کرده است که ما قطعاً این موضوع را اصلاح میکنیم.

به سمت اجباری کردن حضور وکیل گام برمیداریم

وی در پایان اظهارات خود تصریح کرد: اگر کانون‌های وکلا در اجرای قانون تسهیل مشکلاتی دارند. این مشکلات را به مجلس اعلام کنند تا ضمن رفع این مشکلات و با کمک کانون‌های وکلا بتوانیم انشالله به سمت اجباری کردن حضور وکیل در همه محاکم و اصلاح این قانون گام برداریم. به اعتقاد بنده قانون تسهیل در کنار وکالت تخصصی و اجباری ثمرات بسیار خوبی برای کشور به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

عنابستانی: آزمون وکالت ۱۴۰۲ «حق‌الناس» است/ وکلای بعد از قانون «تسهیل» بی‌سواد نیستند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. قانون تسهیل باعث شد افرادی که در جایی مشغول به کار بودند و از قبل درآمد داشتند وکیل شوند و ما وکلای جوان بیکار شویم.

  2. قانون تسهیل مبنای خوبی دارد اما کمی باید حد تراز قبولی را بالا برد یا با نمره خام عادلانه اجرا شود زیرا آزمون وکالت هر سال برگزار شده و باید سواد متقاضیان و تعدادشان متعادل باشد و نیز اجباری شدن محاکم با حضور وکیل ایده ای بی نظیر است برای سیستم قضایی کشور و مردم است .

  3. با سلام
    امیدوارم قانون تسهیل اصلاح بشه و بالاخره یک سیستم قضایی دفاعی توو کشور باشه ، ان شالله به امید آن روز

  4. آها
    به ماها رسید آسمون تپید لابد

    با سرنوشت این همه جوان بازی نکنید لطفا ، کم کم داریم از این رشته زده میشیم با کاراتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا