«لایحه اصلاح قانون وظیفه عمومی» در دستور کار دولت

پایگاه خبری اختبار- سخنگوی دولت از آغاز فرایند بررسی لایحه‌ای برای اصلاح قانون وظیفه عمومی خبر داد.

به گزارش اختبار، بحث اصلاح و تغییر قوانین مرتبط با خدمت سربازی در سال‌های اخیر بارها مطرح شده و در موارد نیز نمایندگان مجلس از پیشنهاد و تدوین طرح‌هایی در این رابطه خبر داده‌اند اما این پیشنهادها تاکنون به نتیجه مشخصی نرسیده‌اند.

حدود دو سال پیش نیز طرحی با عنوان طرح ساماندهی و تعیین تکلیف مشمولان غایب خدمت وظیفه عمومی در مجلس اعلام وصول شد که این طرح نیز سرانجام روشنی نداشته است.

امروز علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‏خبر خوب برای مشمولان سربازی؛  لایحه اصلاح قانون وظیفه عمومی برای طی مراحل قانونی در دستور کار دولت قرار گرفته است. گسترش مفهوم وظیفه عمومی به امور فرهنگی، فناوری و اقتصادی، تغییر در معافیتها و معاف شدن مشمولان مازا د به تشخیص ستاد کل، از مواردی است که در لایحه درنظر گرفته شده است.»

بیشتر بخوانید:

گلایه‌های سخنگوی نیروهای مسلح: از وعده‌ تبلیغاتی «حذف سربازی اجباری» تا روند رسیدگی به پرونده «سرباز بابلی»

تغییرات جدید در طول مدت خدمت سربازی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. جنگ های جدید بخصوص جنگ اکراین نشان داد سیاهی لشگر و سرباز صفر فقط تلفات وتعدادکشته ها را زیاد می کند استفاده از تکنولوژی و تجهیزات جدید نیاز به آموزش تخصصی ونیروهای زبده دارد واین میسر نیست مگر نیرو ی علاقه مند وبا میل ورغبت جذب شود
    سیاهی لشکر نیاید به کار –
    یکی مرد جنگی به از صد هزار

  2. بدبخت کردید هرچی جوونه با این خدمت سربازی، اخه تو این شرایط سخت زندگی من که برنامه نویس نرم افزارم اگه برم خدمت فقط ۲ سال از تکنولوژی روز دنیا عقب‌ میمونم، هیچ چیز دیگه ای برای من نداره، هروقت اینارو درست کردید بعد بیاید حرف از اصلاحات اقتصادی بزنید و چیزای دیگه، چون این ما مردم هستیم که اقتصاد رو درست میکنیم و پول میاریم تو کشور
    رضا شاه با توجه به وضعیت اون زمان این قانون رو گذاشت، ولی شما بعد ۱۰۰ سال هنوز اپدیتش نکردید، این همه مردم میگن مخالف خدمت اجباری هستیم ما.
    تهشم میاید میگید ۸ سال غیبت معاف، اخه تو این ۸ سال میدونید چقدر مردم رو عقب میندازید ؟

    1. ای کاش شرط پذیرش توی شرکت های دانش بنیان حداقل مدرک کاردانی بود و برای کسانی هم که غیبت دارن مجاز بود تا بتونن اونجا خدمت کنن، صد ها نفر میشناسم که مدرک کاردانی دارن و دارن تو حوضه تکنولوژی کار میکنن که از هزار تا لیسانس و فوق لیسانس نرم افزار بیشتر سواد دارن چون زود وارد محیط کار شدن و حرفه ای و تخصصی یاد گرفتن بعضی ها هم برای کمپانی های خارجی دارن کار میکنن و پول میارن تو کشور.

  3. با توجه به اعلام نظر مقامات ارشد نظام در تعیین تکلیف بیش از سه میلیون نفر از مشمولان غایب سربازی اجباری که شوربختانه کثیری از آنها به میانسالی و بالای سی سال رسیده اند و نه می توانند ازدواج کنند ونه صاحب شغلی شوند شایسته است به فوریت به مرحله اجرا وتصویب برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا