لایحه کاهش ساعت کار کارمندان خارج از نوبت بررسی می‌شود

پایگاه خبری اختبار- سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۱۱ نماینده خواستار بررسی خارج از نوبت لایحه کاهش میزان کار اداری در هفته از ۴۴ ساعت فعلی به ۴۰ ساعت شده‌اند.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، حسین گودرزی اظهار کرد: با استناد به ماده ۱۰۰ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تعداد ۱۱۱ نفر از نمایندگان مجلس در نامه به هیئت رئیسه مجلس خواستار در اولویت قرار گرفتن بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری موضوع کاهش ساعت کار کارکنان اداری در هفته و افزایش تعطیلات اداری در سایر استان‌ها و شهرستان‌ها از یک روز به دو روز در هفته گردیدند.

وی افزود: برابر ماده ۱۰۰ قانون آیین نامه داخلی مجلس چنانچه ۵۰ نفر از نمایندگان خواستار رسیدگی خارج از نوبت به طرح یا لایحه‌ای شوند هیئت رئیسه موظف است در اسرع وقت نسبت به بررسی آن در صحن مجلس اقدام نمایند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس درباره جزئیات گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: در این لایحه که کلیات آن در مجلس تصویب و جزئیات آن خرداد ماه در کمیسیون اجتماعی به پایان رسیده است، میزان کار اداری در هفته از ۴۴ ساعت فعلی به ۴۰ ساعت کاهش و روزهای تعطیل از یک روز به دو روز افزایش می‌یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا