مجموعه قوانین نموداری

شیوه‌ نوین و مؤثر یادگیری قوانین

قوانین نموداری آزمونی چتردانش

قانون، مهم ترین نوشته در علم حقوق است. دانشجویان رشته حقوق در طول دوره کارشناسی و تحصیلات تکمیلی و در آزمون ها همیشه در پی فهم متن قانون و استنباط و تفسیر صحیح آن هستند و بعدها نیز در مشاغل حقوقی در پی فهم و انطباق مسائل با قوانین بر می آیند که مهمترین دستاویز همین متن قانون است. پس بی شک متن قانون مهم ترین مرجع برای همه جویندگان علم حقوق است که آنها را به تفسیر و استنباط صحیح و انطباق و کاربرد آن رهنمون می سازد. بنابراین باید ابتداءً تلاش کرد که متن قانون که شامل عبارات و کلمات و واژگان مورد نظر مقنّن است، درست و صحیح خوانده و درک شود.
در پی این هدف، موسسه چتر دانش، سری کتاب های قوانین نموداری را به چاپ رسانده است.

در کتاب های قوانین نموداری، قوانین بدون کوچک ترین دخل و تصرف و جا به جایی در متن آنها به شکل نموداری و نوینی ارائه شده است و همچنین کلمات با اهمیت و قیود تأکیدی را به شکل برجسته و روشن مشخص کرده است که باعث درک بهتر قانون شده است.

در قوانین نموداری نشر چتردانش میزان اهمیت و پرکاربرد بودن مواد قانونی در آزمون ها تعیین شده است که با نشانگری در کنار شماره ماده قانون مشخص شده است که دارای ۴ وضعیت است. ویژگی مفید دیگر این کتاب این است که آراء وحدت رویه و نظریات مشورتی اداره حقوقی قوه قضاییه که از اهمیت بالایی برخوردارند، تا حد امکان در جای مناسب و ذیل ماده مرتبط آورده شده است.
کتاب های قوانین نموداری برای داوطلبین آزمون های حقوقی چه آزمون های مشاغل حقوقی و چه گرایش های مختلف مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به شدت توصیه می شود.جهت فهمیدن دقیق متن قوانین باید شیوه صحیح خوانش آن را فرا گرفت. یکی از مهمترین راهکارهای خوانش صحیح متن قوانین یادگیری این نکته است که در خواندن متن مواد قانونی، در کدام قسمت ها باید مکث و تامل کرد! و کدام موارد را باید پی در پی خواند. شیوه ترسیم نموداری متن قوانین فن خوانش صحیح مذکور را به ما می آموزد بدین صورت که با اضافه کردن ویرگول در جای مناسب و جداسازی موارد تمثیلی و حصری و … در آکلادهای مجزا خواننده خود به خود متن را سلیس و روان و با فهم مطالعه میکند. این مهم در انسجام و نظم ذهنی در یادگیری و آمادگی بهتر برای آزمون ها کمک بسیار شایانی می نماید. همچنین داوطلبین آزمون های حقوقی از نشانگر اهمیت مواد در کنار آنها می توانند به میزان اهمیت و پر تکرار بودن مواد با اهمیت در سؤالات سنوات گذشته آزمون های حقوقی پی ببرند.

قوانین نموداری کاربردی چتردانش

از ویژگی های کتاب های قوانین نموداری:

  • متن دقیق قانون، بدون کوچک ترین دخل و تصرفی در متن قانون؛
  • طراحی نوین نموداری برای بهتر فهمیدن قانون؛
  • برجسته سازی و مشخص نمودن واژه های با اهمیت و قیود تأکیدی مورد نظر مقنّن؛
  • تقویت بنیه علمی با خواندن و فهمیدن درست قوانین؛
  • انسجام و نظم ذهنی و آمادگی بیشتر برای آزمون های حقوقی؛
  • فهم بهتر مصادیق احصایی و تمثیلی در مواد قانونی؛

همچنین در نظر داشته باشید که برای تهیه این کتاب میتوانید به سایت "هوالوکیل" از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی کتاب (به شکل تخصصی فقط کتاب های حقوقی) مراجعه و خرید خود را درب منزل تحویل بگیرید.

ارسال سریع به سراسر کشور

۱ روزه در تهران (پیک موتوری)

۳ روزه به سراسر کشور (پست پیشتاز)

https://www.hovalvakil.com

تلفن تماس : ۰۲۱۶۶۹۷۲۴۰۰

نویسنده:مصطفی مصلح تهرانی

 

با عضویت در صفحه اینستاگرام و یا تلگرام هوالوکیل از تخفیفات ویژه روزانه با خبر شوید

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا