مرکز وکلای قوه قضاییه: در اسفند هیچ مراسمی به‌مناسبت روز وکیل نخواهیم داشت

پایگاه خبری اختبار- مرکز وکلای قوه قضاییه در اسفندماه مراسمی به‌عنوان بزرگداشت روز وکیل مدافع برگزار نخواهد کرد.

به گزارش اختبار، مرکز وکلای قوه قضاییه اصفهان در اطلاعیه‌ای خطاب به اعضای این مرکز اعلام کرد: «بنا بر اعلام مرکز تهران، مراکز وکلا در سراسر کشور در اسفندماه هیچ گونه برنامه‌ای به مناسبت روز وکیل نخواهند داشت لذا… از بزرگداشت چنین مراسمی اعم از تبریک و انتشار موارد مرتبط با روز وکیل در اسفندماه خودداری فرمایید.»

در این اطلاعیه همچنین اشاره شده که سالروز تاسیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در فروردین‌ماه… «روز نهاد ملی ارائه کننده خدمات حقوقی در سراسر کشور و روز وکیل خواهد بود».

متن کامل اطلاعیه روابط‌عمومی مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان به شرح زیر است:

اطلاعیه مهم | قابل توجه وکلای محترم

به استحضار می‌رساند بنا بر اعلام مرکز تهران، مراکز وکلا در سراسر کشور هیچ‌گونه برنامه‌ای در اسفندماه به مناسبت روز وکیل نخواهند داشت لذا خواهشمند است از بزرگداشت چنین مراسمی اعم از تبریک و انتشار موارد مرتبط با روز وکیل در اسفندماه خودداری فرمایید.

لازم به ذکر است مرکز وکلای قوه قضاییه استان به مناسبت روز وکیل در فروردین‌ماه که همزمان با سالروز تاسیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه و روز نهاد ملی ارائه‌کننده خدمات حقوقی در سراسر کشور و روز وکیل خواهد بود، برنامه‌های خود را اجرا خواهد کرد.

لازم به ذکر است که ۷ اسفندماه سالروز تصویب لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری است که در سال ۱۳۳۱ با استفاده از اختیارات قانونی نخست وزیر وقت تصویب شد.

‏درجلسه ۲۵ اسفندماه سال ۱۳۳۱ هیأت مدیره وقت ‎کانون وکلا به پیشنهاد دکتر محمد شاهکار به اتفاق آراء تصویب کرد که روز ‎هفتم اسفند ماه به عنوان روز ‎عید استقلال کانون وکلا شناخته شود و در هر سال برای تجلیل از این روز جشن گرفته شود.

در سال‌های اخیر مراکز استانی وکلای قوه قضاییه نیز در این روز مراسمی را به‌عنوان گرامی‌داشت روز وکیل برگزار می‌کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. یعنی چی غیر قانونی!؟به موجب همون قانونی که کانون وکلا تاسیس شده مرکز وکلا هم تاسیس شده.از رفع انحصار ناراحتی؟انحصار خوب نیست صحیحش اینه

  2. منطقیه چون روز استقلال ۱۰۰ ساله کانون وکلاست درحالی که مشاوران این نهاد چند سالی بیشتر نیست که وکیل شدن

  3. سلام دوستانی که در مصاحبه مرکز شرکت کردند لطفا از تجارب خودشون بگن که چه سوالاتی ازشون پرسیده شد و به چه صورت بود.
    ممنون

  4. خانم زنده دل چرا نام این مرکز غیرقانونی را مرکز وکلا می‌نامید؟؟؟
    صحیح آن را درج نمایید

    1. اولا که این نهاد به موجب قانون تشکیل و به حیات خود ادامه داده است، ثانیا در سال ۹۷ به موجب تصویب آئین نامه ریاست وقت قوه قضاییه به مرکزوکلا،کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده تغییر نام یافته است. حال اینکه شما و امثال شما از روی حرص،بخل واقعیت را انکار نموده و از آن فرار می کنید و سعی دارید از این طریق ناکارآمدی چندساله مدیران خود و زوال آن مجموعه را نادیده بگیرید بحثیست علیحده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا