مشکل داوطلبان ثبت نام در آزمون سردفتری سال ۱۴۰۳ به جهت تعیین محدودیت سن در موقع ثبت نام

پایگاه خبری اختبار- سامانه ثبت نام آزمون سردفتری سال ۱۴۰۳، به داوطلبانی که کمتر از ۲۴ سال سن تا روز برگزاری آزمون هستند، اخطاری مبنی بر عدم رعایت محدودیت سنی برای ثبت نام در آزمون نمایش می دهد.

به گزارش اختبار، ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۳ از روز گذشته مورخ ۲۲ اسفند ماه در سایت سازمان سنجش فعال شده و تا ۲۷ اسفند ماه ادامه دارد.

علی رغم اینکه ماده ۹ قانون دفاتر اسناد رسمی، شرط داشتن حداقل ۲۴ سن را در بدو اشتغال به سردفتری تعیین کرده و این موضوع در بند ۸ راهنمای ثبت نام در آزمون سردفتری سال ۱۴۰۲ نیز مورد تاکید قرار گرفته است، ولی برخی از داوطلبان در تماس با پایگاه خبری اختبار از قراردادن محدودیت سن ۲۴ سال موقع ثبت نام در سامانه سازمان سنجش خبر داده اند.

این در حالی است که از زمان برگزاری آزمون تا زمانی که پذیرفته شدگان در آزمون در وضعیت اشتغال به سردفتری قرار بگیرند، با توجه به تجربه آزمون های قبلی فاصله زمانی قابل توجهی وجود خواهد داشت، و در هر حال تسری محدودیت سن تعیین شده در قانون برای آغاز به اشتغال سردفتری، به زمان ثبت نام در آزمون توسعه حکم قانون و غیر موجه است.

بیشتر بخوانید:

بر اساس اعلام این دسته از داوطلبان، سامانه ثبت نام آزمون سردفتری سال ۱۴۰۳، به داوطلبانی که متولد پیش از ۱۳۷۹/۲/۲۷ یعنی دارای کمتر از ۲۴ سال سن تا روز برگزاری آزمون هستند، اخطاری مبنی بر عدم رعایت محدودیت سنی برای ثبت نام در آزمون نمایش می دهد.

داوطلبان که برای ثبت نام در آزمون کارت اعتباری به مبلغ ۳۲۰ هزار تومان خریداری کرده اند، حالا بر اثر بروز این اشکال از ثبت نام در آزمون باز مانده اند و لازم است مسئولان مربوطه در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مراتب را جهت اصلاح سامانه ثبت نام به سازمان سنجش اعلام کنند.

کتاب محشای منقح دفاتر اسناد رسمی هوشیار

کتاب جامع قوانین ثبت سیاوش هوشیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۹ دیدگاه ها

  1. سلام
    دررصورت رفع این مشکل،اگر امکانش بود اطلاع رسانی بفرمائید
    تا بیهوده هزینه کارت ثبت نام را متحمل نشویم
    صمیمانه سپاسگزارم

    1. سلام من ۴۹ ساله هستم و می توانم طبق دفترچه ثبت نام کنم پول هم دادم اما می گوید که خطای بند ۷ یعنی تا ۱۳۵۳/۲/۲۷ یعنی چی ؟ چرا اجازه ثبت نام نمی دهد من که بیشتر از ۵۰ سال سن ندارم

  2. درود بر شما
    خدا رو شکر که حداقل یکی هست که صدای ما باشد
    همین الان خواهرم وجه را پرداخت کرد ولی نتونست ثبت نام کنه

  3. محدودیت سنی کلا از نظر بنده برخلاف حقوق مکتسبه افراد است…حال که قانون در ماده ۹ قانون دفاتر اسناد رسمی محدودیت سنی را جهت اشتغال نه آزمون ۲۴ قرار داده است لیکن نباید این عبارت صریح و بدون ابهام قانون را تفسیر به رأی کرد زیرا هیچ اجمالی وجود ندارد…بنابراین از آنجایی که اشتغال حدود ۲ سال بعد آزمون از حیث زمان معدلگیری می شود نباید حق مکتسبه و قانون داوطلب را برای شرکت در آزمون اینگونه سلب نمود

  4. سلام خیلی ها از سهمیه فرزندان رزمنده۱۲ماه استفاده میکنن ولی کد برا این ارگان نیامد الان ماندیم چکار کنیم با وجود خرید سریال ثبت نام بی زحمت این رو از سنجش پیگیر بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا